Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
SophieHowl
08-05-2022 om 15:08
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 15:01:
[..]
Dat zijn er best veel, dat vind ik wel heel mooi, maar ook best moeilijk soms, Ik ken (van aanzien) bv. de zussen Lady Davina en Lady Rose, en ze hebben ook nog een broer. Maar die twee dames haal ik nog wel eens door elkaar. En die broer lijkt ook op andersmans 'broeren'. Zou ik een Royal-quiz moeten doen, zou ik de betere resultaten halen bij meerkeuze vragen.
Ik zou ongenadig door de mand vallen
Fleurtje_5
08-05-2022 om 15:20
SophieHowl schreef op 08-05-2022 om 15:08:
[..]
Ik zou ongenadig door de mand vallen
En ze maken het ons ook best moeilijk hoor. Ze doen het erom. Neem nou bv de zoon van hertog Edward van Kent. (Ik zag hem toevallig staan op de foto) Hij word de ene keer Edward genoemd en de andere keer Nicholas. Hij kan kiezen uit vier namen.
Nicholas Charles Edward Jonathan Windsor.
En dan is het nog niet genoeg en word hij ook wel eens George genoemd.
In zijn familie zitten vast nog veel meer Edward's, Nicolas-sen, en Charles's Windsor's.
Fleurtje_5
08-05-2022 om 15:22
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 14:40:
31 Flora Ogilvy; 32 George Gilman; 33 Lady Rose Gilman; 34 James Ogilvy;
35 Prince Richard, Duke of Gloucester; 36 Birgitte, Duchess of
Gloucester; 37 Alexander Ogilvy; 38 Sylvana Palma Windsor, Countess of
St Andrews; 39 George Windsor, the Earl of St Andrews
En deze foto is een feestje hé. De hertog en hertogin van Gloucester (35 en 36). Hoevaak zie je hen zo goed in beeld? Met hun dochter (nr.33) Lady Rose.En James (34) met beide kinderen (31 en 37) op de foto. Prachtige foto. Prachtige link.
Deze meneer dus, nummer 39.
SophieHowl
08-05-2022 om 17:41
Een bijzonder moment om naar uit te kijken voor Elizabeth:
Op 15 mei tijdens de The Royal Windsor Horse Show zal Lady Louise (18 jaar), de dochter van Edward en Sophie, het door haar van Prins Philip geërfde rijtuig en paarden mennen, ten gelegenheid van het platina jubileum van Elizabeth.
In het rijtuig zullen plaatsnemen:
Prins George (8), prinses Charlotte (7), prins Louis (4), Savannah Philips (11), Isla Philips (10), Mia Tindall (8), Lena Tindall (3), Lucas Tindall (13 maanden), August Brooksbank (15 maanden), Siena Mapelli Mozzi (7 maanden).
Elizabeth is fragiel, dus wellicht kan ze er niet bij zijn, maar het zal haar ongetwijfeld plezier doen.
Heel jammer dat door alle gebeurtenissen Archie en Lilibet hiervan geen deel uit kunnen maken.
Fleurtje_5
08-05-2022 om 18:49
SophieHowl schreef op 08-05-2022 om 17:41:
Een bijzonder moment om naar uit te kijken voor Elizabeth:
Op 15 mei tijdens de The Royal Windsor Horse Show zal Lady Louise (18 jaar), de dochter van Edward en Sophie, het door haar van Prins Philip geërfde rijtuig en paarden mennen, ten gelegenheid van het platina jubileum van Elizabeth.
In het rijtuig zullen plaatsnemen:
Prins George (8), prinses Charlotte (7), prins Louis (4), Savannah Philips (11), Isla Philips (10), Mia Tindall (8), Lena Tindall (3), Lucas Tindall (13 maanden), August Brooksbank (15 maanden), Siena Mapelli Mozzi (7 maanden).
Elizabeth is fragiel, dus wellicht kan ze er niet bij zijn, maar het zal haar ongetwijfeld plezier doen.
Heel jammer dat door alle gebeurtenissen Archie en Lilibet hiervan geen deel uit kunnen maken.
Wat mooi dat al haar achterkleinkinderen (op Archie en Lilibet na) er in zullen zitten, en dat haar kleindochter Louise dat gaat regelen.
Jammer voor A en L, maar het zijn hun ouders H en M die afstand hebben genomen van de koninklijke familie. Ik denk dat dit vanuit het paleis een duidelijk signaal is, nadat H ná zijn korte bezoekje aan zijn grootmoeder (omdat zij toch op de weg zat naar de IG in Den Haag) zat te pochen dat hij samen met M thee had gedronken met de Queen, en dat de Queen aan H. dingen kan vertellen die ze verder aan niemand anders kan vertellen. Dat is 'het vertrouwen' van de queen verkopen voor geld (Netflix).
Alsof de queen het zonder H niet zou redden.
Hamer
09-05-2022 om 00:05
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 18:49:
[..]
Wat mooi dat al haar achterkleinkinderen (op Archie en Lilibet na) er in zullen zitten, en dat haar kleindochter Louise dat gaat regelen.
Jammer voor A en L, maar het zijn hun ouders H en M die afstand hebben genomen van de koninklijke familie. Ik denk dat dit vanuit het paleis een duidelijk signaal is, nadat H ná zijn korte bezoekje aan zijn grootmoeder (omdat zij toch op de weg zat naar de IG in Den Haag) zat te pochen dat hij samen met M thee had gedronken met de Queen, en dat de Queen aan H. dingen kan vertellen die ze verder aan niemand anders kan vertellen. Dat is 'het vertrouwen' van de queen verkopen voor geld (Netflix).
Alsof de queen het zonder H niet zou redden.
Ik denk dat A en L best mee zouden mogen, maar dan moeten ze wel in Windsor zijn.
Ik vraag mij af wie al die baby’s gaat vasthouden….? De oudere kinderen?
Hamer
09-05-2022 om 00:20
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 14:14:
Dit is Alexandra's andere kleindochter, Flora Ogilvy met haar bruidegom Timothy Vesterberg.
De man helemaal rechts is haar vader James Ogilvy, (de zoon van hertogin Alexandra van Kent) en zijn echtgenote Julia.
Prinses Alexandra is uit het Huis Kent omdat haar vader vroeger de hertog was, maar ze is zelf niet de hertogin, dat is namelijk de echtgenote van haar broer prins Edward, hertog van Kent (niet te verwarren met prins Edward, graaf van Wessex). Net zoals Charlotte uit het Huis Cambridge is.
De rang van prinses is omdat ze via mannelijke lijn een kleindochter van koning George V is.
Fleurtje_5
09-05-2022 om 00:54
Hamer schreef op 09-05-2022 om 00:20:
[..]
Prinses Alexandra is uit het Huis Kent omdat haar vader vroeger de hertog was, maar ze is zelf niet de hertogin, dat is namelijk de echtgenote van haar broer prins Edward, hertog van Kent (niet te verwarren met prins Edward, graaf van Wessex). Net zoals Charlotte uit het Huis Cambridge is.
De rang van prinses is omdat ze via mannelijke lijn een kleindochter van koning George V is.
Je hebt gelijk.
De hertog van Kent is Edward Windsor, (de oudste broer van Alexandra) en zijn echtgenote Katharine Worsley is hertogin van Kent.
En de jongere broer, Michael Windsor is prins Michael van Kent, en zijn echtgenote barones Marie Christine von Reibnitz heet "prinses Michael van Kent".
Alexandra Windsor heet idd prinses Alexandra van Kent of Lady Alexandra Ogilvy.
Ik las dat Queen Elizabeth destijds Alexandra's echtgenoot Angus Ogilvy een graafschap aanbood, maar
dat had hij afgeslagen. Daardoor hebben hun kinderen James en Marina geen titels.
SophieHowl
09-05-2022 om 08:28
Hamer schreef op 09-05-2022 om 00:05:
[..]
Ik denk dat A en L best mee zouden mogen, maar dan moeten ze wel in Windsor zijn.
Ik vraag mij af wie al die baby’s gaat vasthouden….? De oudere kinderen?
Ja, de oudere kinderen. Ik zag laatst in de Britse kranten (vage want vanaf grote afstand genomen)foto’s van een proefrit waarbij o.a. Kate en Eugenie toekeken.
SophieHowl
09-05-2022 om 11:17
Harry spreekt niet alleen Nederlands (teaser Invictus Games) maar ook Maori.
Vandaag zal Harry tijdens een tv-interview een nieuw project in Nieuw-Zeeland bekend maken.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10796455/Prince-Harry-speaks-M-ori-launcgnew-project-launched-New-Zealand-TONIGHT.html
SophieHowl
09-05-2022 om 15:15
Harry acteert in een promotiefilm voor Travalyst, de non-profit eco-reisorganisatie, een van Harry’s projecten.
Het gaat erom dat niet alleen reizigers hun bestemming/accommodatie enz. zouden moeten waarderen, maar dat de ontvangende partij ook de reiziger zou moeten beoordelen op milieuvriendelijk gedrag.
Het filmpje:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10796455/Prince-Harry-speaks-M-ori-launcgnew-project-launched-New-Zealand-TONIGHT.html
Meghan acteert niet meer, maar Harry dus wel
Hamer
09-05-2022 om 21:15
De Britse vorstin is vandaag opgeschoven naar plaats 3 van langst regerende vorsten. Binnenkort zou ze koning Bhumibol van Thailand kunnen inhalen. Bovenaan de lijst staat trouwens Zonnekoning Lodewijk de Veertiende.
SophieHowl
09-05-2022 om 22:50
Hamer schreef op 09-05-2022 om 21:15:
De Britse vorstin is vandaag opgeschoven naar plaats 3 van langst regerende vorsten. Binnenkort zou ze koning Bhumibol van Thailand kunnen inhalen. Bovenaan de lijst staat trouwens Zonnekoning Lodewijk de Veertiende.
Lodewijk XIV is bijna onverslaanbaar, hij werd koning toen hij 4 jaar oud was én hij werd 76 haar oud.
Bhumibol inhalen zal Elizabeth wel lukken; 35 dagen nog te gaan.
Het gaat hierbij om een ranglijst van vorsten van soevereine staten.
Daarnaast bestaat er ook een lijst van vorsten met een lange regeerperiode, maar van wie de regeerperiode niet volledig in soevereiniteit plaatsvond, of van staten die niet internationaal erkend waren.
Bovenaan die lijst staat koning Sobhuza II van Swaziland (een Brits protectoraat tot 1968). Hij regeerde ruim 82(!) jaar; van 1899-1982.
Elizabeth ontmoette hem in 1947, tijdens een staatsbezoek van haar vader George VI aan Swaziland.
Koning Sobhuza II loopt (in westers militair uniform ) links van koning George VI (in wit uniform). Daarnaast de moeder van Elizabeth, en prinses Elizabeth zelf.
Lijst van langst zittende monarchen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_longest-reigning_monarchs
Madamecannibale
10-05-2022 om 08:02
SophieHowl schreef op 09-05-2022 om 15:15:
Harry acteert in een promotiefilm voor Travalyst, de non-profit eco-reisorganisatie, een van Harry’s projecten.
https://youtu.be/V_sUwhZhTTY
Het gaat erom dat niet alleen reizigers hun bestemming/accommodatie enz. zouden moeten waarderen, maar dat de ontvangende partij ook de reiziger zou moeten beoordelen op milieuvriendelijk gedrag.
Het filmpje:
Meghan acteert niet meer, maar Harry dus wel
Mooi, dan kunnen Harry en Meghan vanaf nu nergens meer overnachten. Zij hebben hun vlieguren al ruim verbruikt en meer verbruikt dan menigeen in een heel mensenleven. Ik merk dat hun leven mij niet zo heel veel boeit maar dat ik me wel irriteer aan dat hypocriete gedoe en dat verheven voelen over anderen de hele tijd. Rot toch op met je milieudoelen, elke blinde kan zien dat ze uiteindelijk nog steeds veel meer gebruiken dan de meeste andere aardbewoners. Net als dat gedoe toen met kinderen, zij hielden het bij twee om de aarde te ontzien. Dan hadden ze helemaal geen kinderen moeten nemen.
Hamer
10-05-2022 om 22:30
Lady C is door iemand binnen Netflix verteld dat men daar spijt heeft Harry en Meghan ooit een contract te hebben aangeboden. Vooral het recente interview van Harry voor NBC terwijl hij onder contract staat bij en gevolgd werd door een cameraploeg van Netflix, heeft kwaad bloed gezet.
Ook zou Netflix eisen dat Harry en Meghan naar Groot-Brittannië gaan ivm de jubileum-activiteiten, en dat ze hebben getracht te onderhandelen over de bewaking maar dat Engeland feitelijk niets verandert. Omdat Netflix het eist gaan ze nu toch maar wel.
Vanaf circa 13 minuten: