Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

Muurbloem1985 schreef op 12-05-2024 om 20:09:

[..]

Oke ik wil ook niemand beledigen ik snap alleen niet als dit waar is dit gedrag kunnen goedkeuren.

Ik heb niet gezegd dat ik het gedrag goedkeur, wel dat ik snap waar het vandaan komt. En dat er hier wel 2 schuldigen zijn. Een goed gesprek en een excuus van beide kanten en zand erover. Uitsluiting is wel een heel zware straf voor wat hier gebeurd is. Voor zover we weten wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Muurbloem1985 schreef op 12-05-2024 om 20:11:

[..]

Maar daar heeft hij binnen het songfestival niets over te zeggen, als het er buiten is oke, maar hij wilde toch zelf meedoen? dan moet je ook accepteren dat je binnen het terrein gefilmd wordt.

Wel, die afspraak is wel gemaakt. Even vanaf het podium niet, later prima weer. En er is niet 1 camera daar he, er zijn er 100-en. 

[..]

Oke ik wil ook niemand beledigen ik snap alleen niet als dit waar is dit gedrag kunnen goedkeuren.

Ik keur het niet goed. Ik heb meerdere keren gezegd dat hij zijn excuses had kunnen aanbieden als hij de kans had gekregen. Dat gezegd hebbende heb ik er wèl begrip voor dat zoiets gebeurt.

Slopen is echt nog iets anders dan iets (per ongeluk) stuk maken. Is dat goed, nee zeker niet. Maar door dit taalgebruik probeer je om een bepaald beeld neer te zetten, en dat weet je zelf ook wel. 

Kan deze vrouw best geschrokken zijn, maar iemand zonder permissie filmen is in Zweden compleet illegaal.
En ja, je doet mee met een liedjesfestival, maar ook dan heb je (nota bene ACHTER de schermen) ook nog plekken waar je je privacy mag beschermen. Hierover waren zelfs vooraf afspraken gemaakt! 

madee schreef op 12-05-2024 om 20:12:

Het is allemaal nog in onderzoek, wij zullen via de kranten vast niet alles horen. Voor mij staat wel vast dat de sanctie zo kort na het incident en zonder degelijk onderzoek veel te zwaar was. Ze hadden Joost ook kunnen laten optreden en dan eventueel, als daar n.a.v. gedegen onderzoek reden voor was, achteraf kunnen diskwalificeren. Als hij niet 1e was geworden dan had die optie niemand kwaad gedaan en was de boodschap ook overgekomen, lijkt mij.

Eens.

Saga schreef op 12-05-2024 om 20:14:

Slopen is echt nog iets anders dan iets (per ongeluk) stuk maken. Is dat goed, nee zeker niet. Maar door dit taalgebruik probeer je om een bepaald beeld neer te zetten, en dat weet je zelf ook wel.

Kan deze vrouw best geschrokken zijn, maar iemand zonder permissie filmen is in Zweden compleet illegaal.
En ja, je doet mee met een liedjesfestival, maar ook dan heb je (nota bene ACHTER de schermen) ook nog plekken waar je je privacy mag beschermen. Hierover waren zelfs vooraf afspraken gemaakt!

Precies dit.

[..]

maar je keurt haar gedrag wel goed, en dat klopt ook niet. 

Als jij mij vraagt om iets niet te doen, dan stop ik. Maar als ik door blijf gaan, en jij vraagt meerdere keren of ik er mee wil stoppen en ik doe het niet. Wat doe jij dan? Met in je achterhoofd, de spanning, emotie, 6-7 dagen volledige aandacht voor jou, 100-den vragen die op je af gevuurd worden enz enz. En ja je weet dat je mee doet met Songfestival, maar ik denk dat niemand een idee heeft wat er allemaal nog bij komt. 

[..]

Maar waarom keur je het gedrag van deze vrouw, wat zelfs strafbaar is in Zweden dan wel goed?

En dit is volgens wie? 
Iemand die zelf doorging met filmen na herhaaldelijk gevraagd te zijn dit niet te doen, maar dan zelf anoniem wil blijven? 

Ik vertrouw dat soort 'pers'/paparazzi dus echt niet.

Friezinnetje schreef op 12-05-2024 om 20:17:

[..]

maar je keurt haar gedrag wel goed, en dat klopt ook niet.

Als jij mij vraagt om iets niet te doen, dan stop ik. Maar als ik door blijf gaan, en jij vraagt meerdere keren of ik er mee wil stoppen en ik doe het niet. Wat doe jij dan? Met in je achterhoofd, de spanning, emotie, 6-7 dagen volledige aandacht voor jou, 100-den vragen die op je af gevuurd worden enz enz. En ja je weet dat je mee doet met Songfestival, maar ik denk dat niemand een idee heeft wat er allemaal nog bij komt.

Ja nogmaals ik vind het nog geen excuus om dingen te slopen en dan moet je op de blaren zitten maar ik denk dat we het niet eens gaan worden. 

Saga schreef op 12-05-2024 om 20:17:

[..]

Maar waarom keur je het gedrag van deze vrouw, wat zelfs strafbaar is in Zweden dan wel goed?

Strafbaar in Zweden? Het schijnt juist dat er in Zweden veel meer vrijheid is om te filmen.

Muurbloem1985 schreef op 12-05-2024 om 20:20:

[..]

Ja nogmaals ik vind het nog geen excuus om dingen te slopen en dan moet je op de blaren zitten maar ik denk dat we het niet eens gaan worden.

We weten niet eens of dit waar is.

Friezinnetje schreef op 12-05-2024 om 20:12:

[..]

Een anonieme bron.

En zoals eerder, als haar meerdere keren is verzocht om te stoppen met filmen, dan kan er iemand boos worden en tegen de camera slaan. Eigen schuld, dikke bult. Zij is degene die fout is.

Inderdaad: een anonieme bron. En sommige mensen doen hier alweer alsof het een feit is.

kerstbeer schreef op 12-05-2024 om 20:21:

[..]

We weten niet eens of dit waar is.

Dat is inderdaad nog afwachten

Muurbloem1985 schreef op 12-05-2024 om 20:20:

[..]

jij hebt het over slopen, maar dat staat niet in het artikel. Jij maakt het al heftiger dan dat het is. 

Daarbij is het de Televaag, die dat vaak ook nog doet, hardere woorden gebruiken en dan is de context er al gauw niet meer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.