Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Herfstappeltaart
11-05-2024 om 17:52
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 17:50:
https://www.nu.nl/songfestival/6312499/avrotros-diskwalificatie-joost-klein-vanwege-dreigende-beweging-naar-camera.html
Link van nu.nl van het artikel. Hij heeft haar niet aangeraakt en lijkt me ook echt geen reden om politie erbij te halen en hem te diskwalificeren
Vind ik ook.
Herfstappeltaart
11-05-2024 om 17:52
Ik hoop dat het publiek tussen alle liedjes door (er niet doorheen) Europapa gaat scanderen.
Madamecannibale
11-05-2024 om 17:54
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 17:43:
Nou poeh poeh.. Niet netjes maar het is ook niet netjes dat ze bleef filmen na herhaaldelijk vragen of ze wilde stoppen
Dit, beiden geen netjes gedrag. Maar toch geen reden voor een aangifte. Hoe dan ook, het zal allemaal wel gefilmd zijn.
Campanula
11-05-2024 om 18:00
Het lijkt steeds meer op een paniekbeslissing van de EBU. Wat een soap.
Blomke82
11-05-2024 om 18:06
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 17:50:
https://www.nu.nl/songfestival/6312499/avrotros-diskwalificatie-joost-klein-vanwege-dreigende-beweging-naar-camera.html
Link van nu.nl van het artikel. Hij heeft haar niet aangeraakt en lijkt me ook echt geen reden om politie erbij te halen en hem te diskwalificeren
Denk dat het dat gebaar was dat hij doet bij de tekst "ik blijf hier tot ik dood ga" naar de camera heeft gedaan.
Dus met z'n vinger langs de keel.
Zwaar overtrokken en wat een gezellig avondje moest worden, is volledig verpest voor miljoenen mensen door een vrouw die zelf blijkbaar afspraken aan haar laars lapte.
Saga
11-05-2024 om 18:16
Blomke82 schreef op 11-05-2024 om 18:06:
[..]
Denk dat het dat gebaar was dat hij doet bij de tekst "ik blijf hier tot ik dood ga" naar de camera heeft gedaan.
Zwaar overtrokken en wat een gezellig avondje moest worden, is volledig verpest voor miljoenen mensen door een vrouw die zelf blijkbaar afspraken aan haar laars lapte.
Maar dat kan ook een teken zijn voor 'hou op, stop met filmen'.
Herfstappeltaart
11-05-2024 om 18:18
[..]
Dat weten we helemaal niet. Misschien alleen maar een gebalde vuist ofzo. Het is een zwaar overdreven straf. Nederland moet weg daar, geen punten meer geven ook. Boycotten die handel.
VanLotje
dus zij hield zich niet aan de afspraken en na herhaaldelijke verzoeken om niet te filmen, maakt hij een gebaar?????????
En dan wordt hij gediskwalificeerd? Ronduit belachelijk. De toegang had moeten worden ontzegd aan de filmers en dat is alles.
Herfstappeltaart
Saga schreef op 11-05-2024 om 18:16:
[..]
Maar dat kan ook een teken zijn voor 'hou op, stop met filmen'.
Precies zoiets als "kappen nou"
CharlieB
11-05-2024 om 18:21
[..]
Dit zou voor mij zo'n beetje het enige 'dreigende gebaar' zijn die ik kan bedenken waarbij ik denk; terecht. Dat doe je niet naar iemand. Nooit.
Maar alles bij elkaar opgeteld, krijg ik niet de indruk dat het om zo'n gebaar gaat.
Fleurtje_5
11-05-2024 om 18:24
krulliebollie schreef op 11-05-2024 om 16:28:
[..]
God wat een onzin.. er is weer eens een boze boomer hoor.. vroeger was alles beter, gedroeg iedereen zich netjes.. Tuurlijk!
Hoezo 'boomer' ? Het is gewoon een man die er een mening over geeft. Ik kan me voorstellen dat veel meer mensen-in-verschillende-leeftijden er iets van vinden. Ik heb hem niet horen zeggen dat het vroeger allemaal beter was. (Hoewel het dat vroeger misschien wel was)
Nu scheer je alle mensen van die leeftijd over één boze-boomer-kam.