Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

Thora schreef op 11-05-2024 om 15:37:

[..]

Zou dat misschien zijn image zijn??????????

Niet de eerste keer dat hij met een vlag over zich heen zit, dus denk het:

https://www.youtube.com/watch?v=KTM9_Pz1wFo

En dit hele gedoe om een liedjesfestijn Ongelofelijk eigenlijk toch

https://www.nu.nl/songfestival/6312454/live-songfestival-steunbetuiging-aan-joost-crisisoverleg-bij-ebu.html

Puntenuitdeler Noorwegen heeft zich teruggetrokken (scroll iets naar beneden in de liveblog)

één ding is duidelijk. Joost heeft songfestvalhistorie gemaakt. Over 20 jaar weet men (op wat die-hards na) waarschijnlijk niet meer zo 1,2,3 wie de editie van 2024 won. Maar wie je nog die ene act die gediskwalificeerd werd?

ik denk dat er nog wel meer gaat gebeuren vandaag.Dit wordt zeker een gedenkwaardig songfestival en niet vanwege de liedjes.  Zojuist bij de nos: De Franse deelnemer Slimane heeft bij de laatste repetitie een toespraak gehouden tijdens zijn optreden. Hij onderbrak zijn nummer Mon Amour met een pleidooi voor vrede en verbroedering. Door zijn lied stil te leggen en een statement uit te spreken heeft hij zich niet gehouden aan de regels voor het songfestival, die politieke statements verbieden.

ik stem vanavond op het liedje wat de minste kans heeft om te winnen.  Alleen al om bv Israël niet te laten winnen. 

Oh ik ben zo boos. 

Koekjez schreef op 11-05-2024 om 16:20:

ik denk dat er nog wel meer gaat gebeuren vandaag.Dit wordt zeker een gedenkwaardig songfestival en niet vanwege de liedjes. Zojuist bij de nos: De Franse deelnemer Slimane heeft bij de laatste repetitie een toespraak gehouden tijdens zijn optreden. Hij onderbrak zijn nummer Mon Amour met een pleidooi voor vrede en verbroedering. Door zijn lied stil te leggen en een statement uit te spreken heeft hij zich niet gehouden aan de regels voor het songfestival, die politieke statements verbieden.

Mooi zo. Hoe meer protest hoe beter. 

Diverse landen die niet bij de vlaggeparade waren. Ierland heeft klacht ingediend over Israël ivm wat presentatoren hebben gezegd over hun lied en commentaar hadden op binair zijn. 

Muurbloem1985 schreef op 11-05-2024 om 15:08:

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens:

FF over Joost Klein! - YouTube

God wat een onzin.. er is weer eens een boze boomer hoor.. vroeger was alles beter, gedroeg iedereen zich netjes.. Tuurlijk! 

Koekjez schreef op 11-05-2024 om 16:20:

ik denk dat er nog wel meer gaat gebeuren vandaag.Dit wordt zeker een gedenkwaardig songfestival en niet vanwege de liedjes. Zojuist bij de nos: De Franse deelnemer Slimane heeft bij de laatste repetitie een toespraak gehouden tijdens zijn optreden. Hij onderbrak zijn nummer Mon Amour met een pleidooi voor vrede en verbroedering. Door zijn lied stil te leggen en een statement uit te spreken heeft hij zich niet gehouden aan de regels voor het songfestival, die politieke statements verbieden.

En nu? Is een regel verbreken ook een reden om gediskwalificeerd te worden of krijgt hij nu een waarschuwing? Ook benieuwd hoe dit allemaal verder gaat en wat er nog meer gaat gebeuren

HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 16:33:

[..]

En nu? Is een regel verbreken ook een reden om gediskwalificeerd te worden of krijgt hij nu een waarschuwing? Ook benieuwd hoe dit allemaal verder gaat en wat er nog meer gaat gebeuren

Als ze nu consequent zijn vliegt de Franse deelnemer er ook uit. Er is crisisberaad dus ik heb nog hoop dat Joost toch nog mag meedoen.....Hij kan het zonder repetitie ook wel.

Ik zei eerst dat ik niet meer zou gaan kijken, maar ik lees links en rechts over andere landen die een “statement” willen gaan maken.. 

Zilver_gray schreef op 11-05-2024 om 16:41:

Ik zei eerst dat ik niet meer zou gaan kijken, maar ik lees links en rechts over andere landen die een “statement” willen gaan maken..

er kunnen niet genoeg statements komen. Wat een bullshit allemaal.  Hij is al gestraft voor er behoorlijk onderzoek is gedaan. Douze points voor Joost!

het publiek is wel duidelijk:
Publiek zingt 'Europapa' bij finale Bij de laatste repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival viel het net even stil.Toen was duidelijk te horen dat het publiek 'Europapa' inzette. Daarna werd snel een filmpje ingestart met een overzicht van de finalisten

Mama-Inge schreef op 11-05-2024 om 16:44:

het publiek is wel duidelijk:
Publiek zingt 'Europapa' bij finale Bij de laatste repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival viel het net even stil.Toen was duidelijk te horen dat het publiek 'Europapa' inzette. Daarna werd snel een filmpje ingestart met een overzicht van de finalisten

O heerlijk!

Ik was ook van plan om niet meer te kijken maar ben door het statement wat de Franse zanger vanmiddag maakte toch nieuwsgierig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.