Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
alhambra
11-05-2024 om 15:05
Ik ben teleurgesteld dat het niet doorgaat en dat het gedrag van Joost niet onbesproken is. Hij vertegenwoordigt Nederland. Dat brengt een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee.
Het gedrag van Joost tijdens de persconferentie stoorde mij. Meedoen met ESF is nu eenmaal door hoepels springen en er zijn basisfatsoensnormen waar je je aan moet houden.
Aangezien er geen details zijn is het onduidelijk hoe ver hij verbaal uit de bocht gevlogen is. Wat is de grens is tussen verkeerd en onacceptabel gedrag? Beide dingen behoeven een sanctie, maar welke? Zonder verkeerd/onacceptabel gedrag zou dit niet gebeurd zijn.
kerst
11-05-2024 om 15:08
Campanula schreef op 11-05-2024 om 13:51:
Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij.
Ik denk dat ze bij de EBU daar niet mee bezig zijn.
kerst
11-05-2024 om 15:15
Volgende keer betere begeleiding voor de Nederlandse inzending dan maar misschien.
Poezie
11-05-2024 om 15:17
Muurbloem1985 schreef op 11-05-2024 om 15:08:
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens:
FF over Joost Klein! - YouTube
"Nederland kan zich weer niet gedragen".
We weten nog niets, hoe kan die ouwe gek vanuit zijn buitenhuis in Spanje man dat nou met zoveel zekerheid roepen?
Muurbloem1985
11-05-2024 om 15:21
Poezie schreef op 11-05-2024 om 15:17:
[..]
"Nederland kan zich weer niet gedragen".
We weten nog niets, hoe kan
die ouwe gek vanuit zijn buitenhuis in Spanjeman dat nou met zoveel zekerheid roepen?
We hebben gezien hoe die jongen zich gedroeg toch? Met zijn rare gedrag, beetje haren kammen tijdens persconferentie, interviews van andere onderbreken, onder een vlag gaan zitten, al die dingen, hoe oud ben je dan om je tijdens een officieel evenement zo te gaan gedragen? En inderdaad we weten nog steeds niet wat er nou precies is gebeurd, maar dit gedrag onder hem nom van: Kijk mij eens een gekke artiest zijn? En wat levert het op? Niks ja nu sta je voor paal, maar hij zal wel weer de hele wereld behalve zichzelf de schuld geven, maar er is maar 1 schuldige dat is hijzelf en ik hoop dat Nederland volgend jaar weer een stabiel ipv labiel persoon stuurt.
Poezie
11-05-2024 om 15:22
Muurbloem1985 schreef op 11-05-2024 om 15:21:
[..]
We hebben gezien hoe die jongen zich gedroeg toch? Met zijn rare gedrag, beetje haren kammen tijdens persconferentie, interviews van andere onderbreken, onder een vlag gaan zitten, al die dingen, hoe oud ben je dan om je tijdens een officieel evenement zo te gaan gedragen? En inderdaad we weten nog steeds niet wat er nou precies is gebeurd, maar dit gedrag onder hem nom van: Kijk mij eens een gekke artiest zijn? En wat levert het op? Niks ja nu sta je voor paal, maar hij zal wel weer de hele wereld behalve zichzelf de schuld geven, maar er is maar 1 schuldige dat is hijzelf en ik hoop dat Nederland volgend jaar weer een stabiel ipv labiel persoon stuurt.
Hij had het over heel Nederland. Dat vind ik nogal ver gaan.
Thora
11-05-2024 om 15:36
Er gaan geluiden dat men in crisisoverleg is over Joost's deelname vanavond. Degene die voor Noorwegen de punten geeft heeft zich teruggetrokken en er komt veel protest vanuit de andere deelnemers. It's far from over.
Thora
11-05-2024 om 15:37
Muurbloem1985 schreef op 11-05-2024 om 15:21:
[..]
Zou dat misschien zijn image zijn??????????
alhambra
11-05-2024 om 15:41
Thora schreef op 11-05-2024 om 15:37:
[..]
Dat maakt het nog niet gepast. Tijdens zijn act wel. Dat is zijn individuele podium
Poezie
11-05-2024 om 15:41
alhambra schreef op 11-05-2024 om 15:41:
[..]
Dat maakt het nog niet gepast. Tijdens zijn act wel. Dat is zijn individuele podium
Ken je Herman Brood nog?
Muurbloem1985
11-05-2024 om 15:42
Poezie schreef op 11-05-2024 om 15:22:
[..]
Hij had het over heel Nederland. Dat vind ik nogal ver gaan.
Ik niet, als ik zie hoeveel mensen Klein nu verdedigen, daar snap ik dan weer niks van, er is wel een 2 deling in Nederland, er zal een deel zijn die hem helemaal geweldig blijft vinden, ook met zijn gedrag en dat hij het nu heeft verpest, die zullen de mensen van Eurosong festival wel de schuld geven en kijk eens hoe die artiest zo gewoon is gebleven (En dat zijn heeel veel mensen) en je zult mensen als Harry Vermeegen hebben, die vinden dat dit gedrag niet past bij een song festival. Maar in dit land heerst heel erg "Burgerlijke ongehoorzaamheid" de grens opzoeken, in het buiteland zal dat ook wel bestaan maar wordt het niet in deze mate getolereerd.
Muurbloem1985
11-05-2024 om 15:43
Thora schreef op 11-05-2024 om 15:37:
[..]
Ja het is altijd al een aparte gast geweest, maar dat wisten ze van te voren.
Muurbloem1985
11-05-2024 om 15:44
Poezie schreef op 11-05-2024 om 15:41:
[..]
Ken je Herman Brood nog?
Die is toch niet naar het songfestival geweest?
Joszy
11-05-2024 om 15:45
Poezie schreef op 11-05-2024 om 15:41:
[..]
Ken je Herman Brood nog?
Maar die hadden we ook niet naar een Songfestival gestuurd toch? Prima als dit je image is, als dit de act is die je wilt blijven opvoeren. Maar dan is het Songfestival, waar je inderdaad door allerlei hoepels moet springen, gewoon niet zo geschikt misschien.
Volgende wijze les voor de selectiecommissie misschien. Vorig jaar een stel dat nauwelijks podiumervaring had, nu iemand die misschien toch wat te eigenzinnig is voor Eurovisie...