Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

Koko67 schreef op 11-05-2024 om 13:25:

[..]

Als je grenzen gaat verleggen bij een zero tolerance beleid, gaat het vaak van kwaad tot erger. Bedreigen is bedreigen, ik vind dat je daar niet mee kunt marchanderen. Joost had niet zo stom moeten zijn.

Maar dat "bedreigen-is-bedreigen" heb ik niet gelezen in dat bericht. Wel dat het niet gepast zou zijn als...

Er is ook nog een verschil tussen "zou het niet gepast zijn" en het "dat zou bij deze echt niet kunnen" (of 'niet zijn toegestaan')

Niet gepast zijn klinkt als : "Oh je draagt liever gympies op het galabal, nee, doe maar niet, want dat zou niet gepast zijn"

Fleurtje_5 schreef op 11-05-2024 om 13:28:

[..]

Dat klopt wel maar 'geloven' moet men in de kerk. Als men bij zo'n belangrijk songfestival een kandidaat/land buitensluit moet men met meer komen dan 'als ze geloven'.

Eens, maar je weet niet wat voor bewijs ze hebben. Is het een geval van zijn woord tegen haar woord? Of zijn er getuigen, opnamen oid? 

Poezie schreef op 11-05-2024 om 13:33:

Hij zou haar uitgescholden hebben voor "eurocunt"?

Zou daarvoor de politie ingeschakeld worden? 

Wat jammer dat het niet meer doorgaat de deelname van Nederland. Joost zal zelf nog wel het hardst balen denk ik. Tis toch 90 procent minder leuk om nog te kijken nu. 

HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 13:24:

Ik hoorde net dat Estland zich nu misschien terugtrekt uit solidariteit.. Zouden er nog meer landen volgen?

Wat mooi. Zouden meer landen moeten doen als het alleen maar gaat over het woord 'eurocunt'

Blomke82 schreef op 11-05-2024 om 13:34:

Tja, Europapa was net iets te populair. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Israël gaat winnen, net als 2 jaar geleden Oekraïne.

Dan moet je wat verzinnen om de grootste concurrent uit te schakelen.

Dat er weinig openheid van zaken is, is een slechte zaak. Zeker met zo'n beslissing. En wat is hierbij de rol van het "slachtoffer". Zou me niets verbazen dat ze lekker ff ging zuigen en Joost beschuldigde van antisemitisme en dat hij daarop heeft gereageerd.

Dan is er heel slim vies spel gespeeld ten gunste van Israël. Die gaan winnen, mark my words! Als statement dat Europa achter Israël staat.

Wat mij betreft boycot de NPO vanavond dat hele corrupte circus, ik ga iig niet meer kijken. Wel jammer want had me er echt op verheugd, maar lol is er nu helemaal af.

De grootste concurrent is volgens mij nog altijd Kroatië en ook Zwitserland staat hoog. Dus deze theorie slaat nergens op.

Nederland mag nog punten uitdelen:

Ondanks de diskwalificatie van Joost Klein kunnen Nederlanders tijdens de finale nog wel stemmen, meldt het NOS Journaal. Ook zal Nikkie de Jager nog steeds vanuit Leeuwarden de punten van Nederland bekendmaken tijdens de live-uitzending van het Songfestival. Zij doet dat vanaf het Songfestivalfeest in Leeuwarden.

https://www.nu.nl/songfestival/6312454/live-songfestival-nederland-deelt-vanavond-gewoon-punten-uit-wachten-op-reactie-joost-klein.html

Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij. 

Blomke82 schreef op 11-05-2024 om 13:34:

Tja, Europapa was net iets te populair. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Israël gaat winnen, net als 2 jaar geleden Oekraïne.

Dan moet je wat verzinnen om de grootste concurrent uit te schakelen.

Dat er weinig openheid van zaken is, is een slechte zaak. Zeker met zo'n beslissing. En wat is hierbij de rol van het "slachtoffer". Zou me niets verbazen dat ze lekker ff ging zuigen en Joost beschuldigde van antisemitisme en dat hij daarop heeft gereageerd.

Dan is er heel slim vies spel gespeeld ten gunste van Israël. Die gaan winnen, mark my words! Als statement dat Europa achter Israël staat.

Wat mij betreft boycot de NPO vanavond dat hele corrupte circus, ik ga iig niet meer kijken. Wel jammer want had me er echt op verheugd, maar lol is er nu helemaal af.

Dat lijkt me wel heel erg vergezocht. 

Campanula schreef op 11-05-2024 om 13:51:

Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij.

Ik vermoed het ook. En voor een scheldpartij zal de politie niet komen opdraven. 

Dat is toch geen bedreiging? 

Het zit Eden ook niet mee, die schuift nu op naar het plekje van Joost vanavond.

Moxxie schreef op 11-05-2024 om 13:58:

Het zit Eden ook niet mee, die schuift nu op naar het plekje van Joost vanavond.

Dat arme meisje krijgt zoveel bagger over zich heen, schandalig.

Kleine update; 

Verschillende landen verschijnen niet op vlaggenparade

Op dit moment is in Malmö de vlaggenparade bezig, tijdens de allerlaatste repetitie. Zowel Griekenland, Zwitserland en Ierland zijn daarbij niet op het podium gekomen, laat onze reporter weten. En dat is op z'n zachtst gezegd opvallend te noemen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.