Media en cultuur
Yumi
29-02-2024 om 17:53
Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa
De officiële video is uit, en na het bekijken van de video ben ik om
Hij is leuk, blijft hangen en zou zomaar eens kunnen scoren. Opvallen doet hij in ieder geval, daar kan niemand omheen
Het nummer, eindigt met een ode aan zijn ouders. Het lied neemt dan in tempo af en de zanger richt zich direct tot zijn vader. Kleins ouders zijn beiden overleden toen hij nog jong was.
"Mijn papa en mijn mama zijn voor altijd mijn helden", zingt hij aan het einde van Europapa. "Regen op het raam en ik stond huilend bij het venster. Veel te vroeg duister, het is winter in de lente. 'Ik mis je elke dag', is wat ik stiekempjes fluister. Zie je nou wel pa, ik heb naar je geluisterd."
Wat vinden jullie ervan, gaat het nummer op repeat en/of maakt het een kans om het songfestival te winnen?
Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats 7, 9 en 11 mei in het Zweedse Malmö.
Fleurtje_5
11-05-2024 om 13:35
Koko67 schreef op 11-05-2024 om 13:25:
[..]
Als je grenzen gaat verleggen bij een zero tolerance beleid, gaat het vaak van kwaad tot erger. Bedreigen is bedreigen, ik vind dat je daar niet mee kunt marchanderen. Joost had niet zo stom moeten zijn.
Maar dat "bedreigen-is-bedreigen" heb ik niet gelezen in dat bericht. Wel dat het niet gepast zou zijn als...
Er is ook nog een verschil tussen "zou het niet gepast zijn" en het "dat zou bij deze echt niet kunnen" (of 'niet zijn toegestaan')
Niet gepast zijn klinkt als : "Oh je draagt liever gympies op het galabal, nee, doe maar niet, want dat zou niet gepast zijn"
Malibu2
11-05-2024 om 13:35
Fleurtje_5 schreef op 11-05-2024 om 13:28:
[..]
Dat klopt wel maar 'geloven' moet men in de kerk. Als men bij zo'n belangrijk songfestival een kandidaat/land buitensluit moet men met meer komen dan 'als ze geloven'.
Eens, maar je weet niet wat voor bewijs ze hebben. Is het een geval van zijn woord tegen haar woord? Of zijn er getuigen, opnamen oid?
Malibu2
11-05-2024 om 13:36
Poezie schreef op 11-05-2024 om 13:33:
Hij zou haar uitgescholden hebben voor "eurocunt"?
Zou daarvoor de politie ingeschakeld worden?
Fleurtje_5
11-05-2024 om 13:37
Moederkareltje
11-05-2024 om 13:39
Wat jammer dat het niet meer doorgaat de deelname van Nederland. Joost zal zelf nog wel het hardst balen denk ik. Tis toch 90 procent minder leuk om nog te kijken nu.
Fleurtje_5
11-05-2024 om 13:39
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 13:24:
Ik hoorde net dat Estland zich nu misschien terugtrekt uit solidariteit.. Zouden er nog meer landen volgen?
Wat mooi. Zouden meer landen moeten doen als het alleen maar gaat over het woord 'eurocunt'
BlairW
11-05-2024 om 13:48
Blomke82 schreef op 11-05-2024 om 13:34:
Tja, Europapa was net iets te populair. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Israël gaat winnen, net als 2 jaar geleden Oekraïne.
Dan moet je wat verzinnen om de grootste concurrent uit te schakelen.
Dat er weinig openheid van zaken is, is een slechte zaak. Zeker met zo'n beslissing. En wat is hierbij de rol van het "slachtoffer". Zou me niets verbazen dat ze lekker ff ging zuigen en Joost beschuldigde van antisemitisme en dat hij daarop heeft gereageerd.
Dan is er heel slim vies spel gespeeld ten gunste van Israël. Die gaan winnen, mark my words! Als statement dat Europa achter Israël staat.
Wat mij betreft boycot de NPO vanavond dat hele corrupte circus, ik ga iig niet meer kijken. Wel jammer want had me er echt op verheugd, maar lol is er nu helemaal af.
De grootste concurrent is volgens mij nog altijd Kroatië en ook Zwitserland staat hoog. Dus deze theorie slaat nergens op.
Malibu2
11-05-2024 om 13:49
Nederland mag nog punten uitdelen:
Ondanks de diskwalificatie van Joost Klein kunnen Nederlanders tijdens de finale nog wel stemmen, meldt het NOS Journaal. Ook zal Nikkie de Jager nog steeds vanuit Leeuwarden de punten van Nederland bekendmaken tijdens de live-uitzending van het Songfestival. Zij doet dat vanaf het Songfestivalfeest in Leeuwarden.
https://www.nu.nl/songfestival/6312454/live-songfestival-nederland-deelt-vanavond-gewoon-punten-uit-wachten-op-reactie-joost-klein.html
Campanula
11-05-2024 om 13:51
Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij.
Malibu2
11-05-2024 om 13:51
Blomke82 schreef op 11-05-2024 om 13:34:
Tja, Europapa was net iets te populair. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Israël gaat winnen, net als 2 jaar geleden Oekraïne.
Dan moet je wat verzinnen om de grootste concurrent uit te schakelen.
Dat er weinig openheid van zaken is, is een slechte zaak. Zeker met zo'n beslissing. En wat is hierbij de rol van het "slachtoffer". Zou me niets verbazen dat ze lekker ff ging zuigen en Joost beschuldigde van antisemitisme en dat hij daarop heeft gereageerd.
Dan is er heel slim vies spel gespeeld ten gunste van Israël. Die gaan winnen, mark my words! Als statement dat Europa achter Israël staat.
Wat mij betreft boycot de NPO vanavond dat hele corrupte circus, ik ga iig niet meer kijken. Wel jammer want had me er echt op verheugd, maar lol is er nu helemaal af.
Dat lijkt me wel heel erg vergezocht.
Malibu2
11-05-2024 om 13:52
Campanula schreef op 11-05-2024 om 13:51:
Ik ga ervanuit dat het echt ernstig is. Anders sla je een slecht figuur als EBU, mocht het bijvoorbeeld gaan om een scheldpartij.
Ik vermoed het ook. En voor een scheldpartij zal de politie niet komen opdraven.
BlairW
11-05-2024 om 13:55
Dat is toch geen bedreiging?
Moxxie
11-05-2024 om 13:58
Het zit Eden ook niet mee, die schuift nu op naar het plekje van Joost vanavond.
Muurbloem1985
11-05-2024 om 14:05
Moxxie schreef op 11-05-2024 om 13:58:
Het zit Eden ook niet mee, die schuift nu op naar het plekje van Joost vanavond.
Dat arme meisje krijgt zoveel bagger over zich heen, schandalig.
HAHA!wait..what
11-05-2024 om 14:13
Kleine update;
Verschillende landen verschijnen niet op vlaggenparade
Op dit moment is in Malmö de vlaggenparade bezig, tijdens de allerlaatste repetitie. Zowel Griekenland, Zwitserland en Ierland zijn daarbij niet op het podium gekomen, laat onze reporter weten. En dat is op z'n zachtst gezegd opvallend te noemen