Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Eurovisie Songfestival Joost Klein Europapa

kerstbeer schreef op 11-05-2024 om 13:13:

[..]

Wat ben jij vals.

Gatverdamme.

Ik geef dus enkel aan dat er ook allemaal beschuldigingen over Joost rondvlogen en dat gebeurde dus ook. Klaarblijkelijk wil jij dat niet horen, want anders zou je niet zo reageren. Lijkt erop dat je van alles gebruikt om anderen te mond te snoeren, als ze feiten geven die je niet wilt horen.

Ik zie niet in waarom ik vals zou zijn. Jij reageert als door een wesp gestoken op mijn bericht, ik vraag je waarom. De enige reden die ik zie waarom iemand zo op een bericht reageert is als ze zich aangesproken voelen, daarom vraag ik daarnaar. 

Malibu2 schreef op 11-05-2024 om 13:01:

EBU heeft zelf ook een statement gepubliceerd:

https://eurovision.tv/mediacentre/release/statement-dutch-participation-eurovision-song-contest

Ze schrijven ook:
"We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member."

Goed dat ze dit zeggen, maar het zou eigenlijk een totaal overbodige mededeling moeten zijn. Online heb ik veel beschuldigingen richting Israël gelezen aangaande deze kwestie, de ene beschuldiging nog erger dan de ander. Fijn dat ze dit nu met klem ontkennen.

Ik hoop alsnog op een leuke avond en dat de beste moge winnen

Dank voor je bericht met link. Dus vertaald zeggen ze:

De Zweedse politie heeft een klacht van een vrouwelijk lid van de productieploeg onderzocht na een incident na zijn optreden in de halve finale van donderdagavond. Hoewel het juridische proces zijn gang gaat, zou het niet gepast zijn voor hem om door te gaan met de wedstrijd.

Dusssss, het proces is nog lopende. Dat vind ik dan weer ongepast om hem uit te sluiten als nog maar moet blijken in hoeverre dat dit terecht is om hem uit te sluiten van deelname.

HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 13:18:

Haha! Q music die 2 x achter elkaar het nummer draait

Benieuwd of Nederland vanavond nog punten geeft?

Haha! 

NL zal de punten wel geven. De juryshow was gisteren al en ik neem aan dat ze gewoon hun scores hebben doorgegeven. En het Nederlandse publiek betaalt per stem, het zou niet goed zijn als ze die vervolgens uit protest niet doorgeven. 

Malibu2 schreef op 11-05-2024 om 13:19:

[..]

Ik zie niet in waarom ik vals zou zijn. Jij reageert als door een wesp gestoken op mijn bericht, ik vraag je waarom. De enige reden die ik zie waarom iemand zo op een bericht reageert is als ze zich aangesproken voelen, daarom vraag ik daarnaar.

Grappig, want ik zei letterlijk dit en alleen dit in de post waarop jij reageerde: 

"Ik heb online ook allerlei beschuldigingen gelezen van pro-Israel posters tegen Joost, terwijl daar steeds minder van waar lijkt te zijn."

Hoe is dat als een wesp gestoken zijn?

Jij probeert het echter meteen persoonlijk te maken, na dit bericht over een feit. 

En nu probeer je de boel om te draaien alsof ik allerlei gekke dingen zat te zeggen, terwijl dat bovenstaande alles wat ik zei in dat bericht en jij vervolgens persoonlijk werd.

Misselijk gedrag. 

Evaluna schreef op 11-05-2024 om 13:00:

Jammer, er lijkt zoveel spanning rondom dat hele songfestival te liggen. Mega veel beveiliging, door de hele stad, Israël, veel artiesten die toch een statement willen maken.
En dan doet Joost een misstap en dan mag hij naar huis. Hij had best kans gehad om te winnen, op een leuke avond in ieder geval.

Hij was (en is misschien) de publiekslieveling. Ik denk dat hij wel zeker had gewonnen als hij vanavond had meegedaan. Misschien dat dat ook een reden is dat hij niet meer mag meedoen. Het blijft in ieder geval een vreemd vaag verhaal.

Ik hoorde net dat Estland zich nu misschien terugtrekt uit solidariteit.. Zouden er nog meer landen volgen? 

Fleurtje_5 schreef op 11-05-2024 om 13:21:

[..]

De Zweedse politie heeft een klacht van een vrouwelijk lid van de productieploeg onderzocht na een incident na zijn optreden in de halve finale van donderdagavond. Hoewel het juridische proces zijn gang gaat, zou het niet gepast zijn voor hem om door te gaan met de wedstrijd.

Dusssss, het proces is nog lopende. Dat vind ik dan weer ongepast om hem uit te sluiten als nog maar moet blijken in hoeverre dat dit terecht is om hem uit te sluiten van deelname.

Ik vind het zelf een heel lastige. Je bent juridisch gezien onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar wat voor boodschap geeft het EBU af aan de eigen medewerkers als ze geloven dat er iets ontoelaatbaars is gebeurd en diegene dan alsnog laten optreden? 

[..]

Als je grenzen gaat verleggen bij een zero tolerance beleid, gaat het vaak van kwaad tot erger. Bedreigen is bedreigen, ik vind dat je daar niet mee kunt marchanderen. Joost had niet zo stom moeten zijn.

[..]

Helemaal mee eens, Fleurtje.

Koko67 schreef op 11-05-2024 om 13:25:

[..]

Als je grenzen gaat verleggen bij een zero tolerance beleid, gaat het vaak van kwaad tot erger. Bedreigen is bedreigen, ik vind dat je daar niet mee kunt marchanderen. Joost had niet zo stom moeten zijn.

Ik vind dit iets te makkelijk gezegd. Het incident (áls het al gebeurd is want; niks bewezen) is donderdag gebeurd en opeens werd hij gisteren van het podium gehaald..

Malibu2 schreef op 11-05-2024 om 13:24:

[..]

Ik vind het zelf een heel lastige. Je bent juridisch gezien onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar wat voor boodschap geeft het EBU af aan de eigen medewerkers als ze geloven dat er iets ontoelaatbaars is gebeurd en diegene dan alsnog laten optreden?

Dat klopt wel maar 'geloven' moet men in de kerk. Als men bij zo'n belangrijk songfestival een kandidaat/land buitensluit moet men met meer komen dan 'als ze geloven'.

Fleurtje_5 schreef op 11-05-2024 om 13:28:

[..]

Dat klopt wel maar 'geloven' moet men in de kerk. Als men bij zo'n belangrijk songfestival een kandidaat/land buitensluit moet men met meer komen dan 'als ze geloven'.

Ja zo kan je iemand wel een oor aan naaien. Zeggen dat je bedreigd wordt, hup onderzoek en diskwalificatie.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

11-05-2024 om 13:32

HAHA!wait..what schreef op 11-05-2024 om 13:24:

Ik hoorde net dat Estland zich nu misschien terugtrekt uit solidariteit.. Zouden er nog meer landen volgen?

Alle 25 😇

Hij zou haar uitgescholden hebben voor "eurocunt"?

Tja, Europapa was net iets te populair. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Israël gaat winnen, net als 2 jaar geleden Oekraïne.  

Dan moet je wat verzinnen om de grootste concurrent uit te schakelen.

Dat er weinig openheid van zaken is, is een slechte zaak. Zeker met zo'n beslissing. En wat is hierbij de rol van het "slachtoffer". Zou me niets verbazen dat ze lekker ff ging zuigen en Joost beschuldigde van antisemitisme en dat hij daarop heeft gereageerd. 

Dan is er heel slim vies spel gespeeld ten gunste van Israël. Die gaan winnen, mark my words! Als statement dat Europa achter Israël staat.

Wat mij betreft boycot de NPO vanavond dat hele corrupte circus, ik ga iig niet meer kijken. Wel jammer want had me er echt op verheugd, maar lol is er nu helemaal af.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.