Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

OrganicDeer76

OrganicDeer76

31-10-2021 om 14:57

Erica Meiland

NippyDunlin42

NippyDunlin42

01-11-2021 om 20:42

Thunderbird schreef op 01-11-2021 om 20:34:

[..]

Hoe bedoel je bent er zo 1? Omdat ik zeg dat Moslims hier nou niet echt meer in de minderheid zijn? Wilde je zeggen dat het niet zo is dan....?

Moslims zijn hier wel degelijk in de minderheid hoor.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-11-2021 om 20:54

Thunderbird schreef op 01-11-2021 om 20:34:

[..]

Hoe bedoel je bent er zo 1? Omdat ik zeg dat Moslims hier nou niet echt meer in de minderheid zijn? Wilde je zeggen dat het niet zo is dan....?

Zo'n 5 procent van de Nederlanders is moslim, dus ja.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

01-11-2021 om 20:55

Koralinde schreef op 01-11-2021 om 20:54:

[..]

In bepaalde wijken ligt dat percentage een heel stuk hoger.. 5 procent geloof ik echt niet.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-11-2021 om 20:58

Thunderbird schreef op 01-11-2021 om 20:55:

[..]

In bepaalde wijken ligt dat percentage een heel stuk hoger.. 5 procent geloof ik echt niet.

https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/statistische-trends/2020/religie-in-nederland

En ja, natuurlijk is het percentage in sommige wijken hoger, net zoals het in andere lager is. Dit is het percentage voor heel Nederland.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 21:19

Koralinde schreef op 01-11-2021 om 20:54:

[..]

Dan zijn alle gelovige een minderheid.

In 2017 rekende voor het eerst iets minder dan de helft (49 procent) van de Nederlanders van 15 jaar of ouder zich tot een kerkelijke gezindte of levensbeschouwelijke groepering, in 2019 was dat 46 procent. De katholieken vormen de grootste groep met 20 procent van de bevolking, gevolgd door de protestanten (15 procent) en de moslims (5 procent).

Ik vind het opvallend dat die minderheden wel openlijk meningen en uitspraken doen over homoseksualiteit en transgenders, soms zelf met geweld of een oproep daartoe, maar zelf niet kunnen incasseren. 

https://www.ad.nl/binnenland/omar-is-homo-daarom-wil-zijn-familie-hem-vermoorden-mijn-hele-leven-was-angst~a16a57f6/

https://www.uva.nl/shared-content/faculteiten/nl/faculteit-der-maatschappij-en-gedragswetenschappen/nieuws/2020/06/antihomogeweld-laurens-buijs.html?cb

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-11-2021 om 21:32

Tickel schreef op 01-11-2021 om 21:19:

[..]

Dan zijn alle gelovige een minderheid.

Dat klopt inderdaad. 

Ik vind het ook opvallend (en kwalijk) als mensen wel kunnen uitdelen en niet kunnen incasseren. Of als mensen nota bene weten wat het is om uitgesloten of gediscrimineerd te worden en dan alsnog zelf ook weer mensen uitsluiten of discrimineren. 

Maar dat is niet voorbehouden aan moslims/gelovigen en het is ook niet iets wat alle moslims/gelovigen doen. Dus ik vind het ook opvallend dat jij zo generaliseert. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 21:58

Koralinde schreef op 01-11-2021 om 21:32:

[..]

Dat klopt inderdaad.

Ik vind het ook opvallend (en kwalijk) als mensen wel kunnen uitdelen en niet kunnen incasseren. Of als mensen nota bene weten wat het is om uitgesloten of gediscrimineerd te worden en dan alsnog zelf ook weer mensen uitsluiten of discrimineren.

Maar dat is niet voorbehouden aan moslims/gelovigen en het is ook niet iets wat alle moslims/gelovigen doen. Dus ik vind het ook opvallend dat jij zo generaliseert.

Had je gewild dat ik alle nieuws linkjes over gelovige die mensen hebben gediscrimineerd, racistische uitlatingen hebben gedaan of geweld hebben gebruikt tegen LHBTIQ+, of een oproep daartoe hebben gedaan, hier had geplaatst? 

Wat jij doet is mensen proberen monddood te maken met dit soort opmerkingen. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

01-11-2021 om 22:09

Tickel schreef op 01-11-2021 om 21:58:

[..]

Had je gewild dat ik alle nieuws linkjes over gelovige die mensen hebben gediscrimineerd, racistische uitlatingen hebben gedaan of geweld hebben gebruikt tegen LHBTIQ+, of een oproep daartoe hebben gedaan, hier had geplaatst?

Wat jij doet is mensen proberen monddood te maken met dit soort opmerkingen.

Neehoor, ik had gewild dat je niet alle gelovigen hierop zou aanspreken maar alleen de groep gelovigen die het betreft. Een bevolkingsgroep in zijn geheel demoniseren om een andere te verdedigen schiet niet op. 

Onzin dat ik je monddood zou proberen te maken. Ik reageer gewoon inhoudelijk op wat je schrijft en jij kan daar op jouw beurt weer op reageren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 22:26

Koralinde schreef op 01-11-2021 om 22:09:

[..]

Neehoor, ik had gewild dat je niet alle gelovigen hierop zou aanspreken maar alleen de groep gelovigen die het betreft. Een bevolkingsgroep in zijn geheel demoniseren om een andere te verdedigen schiet niet op.

Onzin dat ik je monddood zou proberen te maken. Ik reageer gewoon inhoudelijk op wat je schrijft en jij kan daar op jouw beurt weer op reageren.

Lees de linkjes, dan zie je dat de minderheid oververtegenwoordigd is in dit soort zaken. Daarmee zeg ik niet dat álle gelovige zo zijn. Wel ben ik van mening dat "geloof" vaak gebruikt wordt als excuus om dingen te doen die niet acceptabel zijn. 

Tickel schreef op 01-11-2021 om 22:26:

[..]

Lees de linkjes, dan zie je dat de minderheid oververtegenwoordigd is in dit soort zaken. Daarmee zeg ik niet dat álle gelovige zo zijn. Wel ben ik van mening dat "geloof" vaak gebruikt wordt als excuus om dingen te doen die niet acceptabel zijn.

Religie heb ik al zo vaak misbruikt gezien in mijn werkveld, totdat de zgn remmen losgingen! Geen alcohol mogen vlgs geloof, uhuh! Niet mee mogen doen aan verjaardagen vwb bijdrage cadeau, maar taart eten, dat dan weer wel………. En zo kan ik nog wel even doorgaan (helaas).

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 22:46

Kersje schreef op 01-11-2021 om 22:43:

[..]

Religie heb ik al zo vaak misbruikt gezien in mijn werkveld, totdat de zgn remmen losgingen! Geen alcohol mogen vlgs geloof, uhuh! Niet mee mogen doen aan verjaardagen vwb bijdrage cadeau, maar taart eten, dat dan weer wel………. En zo kan ik nog wel even doorgaan (helaas).

Yep idd

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 22:46

Tickel schreef op 01-11-2021 om 22:26:

[..]

Eens! 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 22:49

Dit is toch te triest.

Maxime steunt haar: “Ze vindt vooral het hoofddoek dragen waanzin. Wat ook logisch is want waarom moet een vrouw haar haar verbergen omdat mannen een probleem hebben met hun seksualiteit. Zo wordt de vrouw weer de dupe.”

Die uitspraken komen Maxime duur te staan. Ze deelt nu privéberichtjes die ze op Instagram toegestuurd heeft gekregen van ene ‘dilantuanaa’. “Kanker racist dat je bent ik hoop dat je kanker kind dood gaat lelijke kanker hoer. Ik hoop dat je kanker krijgt inclusief je kind. Als je dood bent kom ik nog ff een keer op je graf pissen.”

De bedreiger van Maxime wenst haar 4-jarige dochter Claire en pasgeboren baby Vivé dood. “Ik wens je kind de dood toe en ik hoop dat ze ongeneselijk ziek wordt lelijke kanker baby ook. Schaam je diep.”

Maxime reageert verbijsterd. “Wat een liefde!”, zegt ze.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

01-11-2021 om 22:52

Tickel schreef op 01-11-2021 om 22:49:

Dit is toch te triest.

Maxime steunt haar: “Ze vindt vooral het hoofddoek dragen waanzin. Wat ook logisch is want waarom moet een vrouw haar haar verbergen omdat mannen een probleem hebben met hun seksualiteit. Zo wordt de vrouw weer de dupe.”

Die uitspraken komen Maxime duur te staan. Ze deelt nu privéberichtjes die ze op Instagram toegestuurd heeft gekregen van ene ‘dilantuanaa’. “Kanker racist dat je bent ik hoop dat je kanker kind dood gaat lelijke kanker hoer. Ik hoop dat je kanker krijgt inclusief je kind. Als je dood bent kom ik nog ff een keer op je graf pissen.”

De bedreiger van Maxime wenst haar 4-jarige dochter Claire en pasgeboren baby Vivé dood. “Ik wens je kind de dood toe en ik hoop dat ze ongeneselijk ziek wordt lelijke kanker baby ook. Schaam je diep.”

Maxime reageert verbijsterd. “Wat een liefde!”, zegt ze.

Ja dat schijnt heel normaal te zijn deze reacties als iemand wat op de islam aanmerkt of niet als moslim gedraagt. Kijk maar hoe Ali B toe word gesproken door familie. Daar lusten de honden geen brood van. Krankzinnig. 

Keetie schreef op 01-11-2021 om 22:52:

[..]

Ja dat schijnt heel normaal te zijn deze reacties als iemand wat op de islam aanmerkt of niet als moslim gedraagt. Kijk maar hoe Ali B toe word gesproken door familie. Daar lusten de honden geen brood van. Krankzinnig.

Inderdaad, meteen beginnen over dat je dood moet, vredelievend , mijn hoela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.