Media en cultuur
Friezinnetje
27-03-2023 om 13:51
Boer zoekt Vrouw 2023
Op zondag 9 april start het nieuwe seizoen weer van BzV. De boeren worden dan weer voorgesteld en kunnen er weer brieven geschreven worden.
In dit dertiende seizoen maken we kennis met boeren in de leeftijd van begin 20 tot in de 60 jaar. De een is een paar jaar geleden zijn boerenbedrijf gestart en de ander is als jong kind met het hele gezin geëmigreerd naar het buitenland. De een kan niet zonder zijn paarden en de ander vindt in alle vroegte lopen over de akkers het mooiste wat er is. Een ding hebben ze gemeen: het zijn allemaal hardwerkende mensen die iemand missen om hun dag mee door te nemen, samen te genieten en een leven op te bouwen.
V.l.n.r. op de foto :
Piet, 63, Duitsland : vleesvee (uitgenodigd: Anke, Eugenie, Adrie, Inge, Gea)
Claudia, 57, Frankrijk: melkvee (uitgenodigd: Marcel, Paul, Bob, Jan Willem, Rene)
Haico, 43, Denemarken : melkvee (uitgenodigd: Nouk, Melanie, Jasmijn, Ellen, Wendy)
Bernice, 23, Zweden, melkvee (uitgenodigd: Victor, Ype Jacob, Johan, Johan en Yorick)
Richard, 33, Slowakije, akkerbouw (uitgenodigd: Daisy, Doreen, Robin, Marlies, Marijke)
Zondag 17 september, 20.25 - 21.30 uur NPO 1!
Friezinnetje
22-10-2023 om 21:31
Eugenie zag alleen naar haarzelf en niet naar Piet. Zij was al weken verliefd, zoals ze zei, dat was meteen na de kennismakingsronde. Dat vind ik vreemd. Wil te graag ws.
MidasWolf
22-10-2023 om 21:42
Friezinnetje schreef op 22-10-2023 om 21:31:
Eugenie zag alleen naar haarzelf en niet naar Piet. Zij was al weken verliefd, zoals ze zei, dat was meteen na de kennismakingsronde. Dat vind ik vreemd. Wil te graag ws.
Precies en daarom zag ze minder goed dat het niet wederzijds was.
PhilDunphy
22-10-2023 om 22:16
Friezinnetje schreef op 22-10-2023 om 21:31:
Dat lijkt me ook geen toekomst hebben, dan heb je het veel te veel geïdealiseerd. Vroeg of laat houdt dat geen stand lijkt me..
Ik vind het knap van Piet dat hij trouw is gebleven aan zichzelf. Iemand die jou graag wil, kan ook maken dat dat als de meest logische keuze voelt. Ik hoop dat hij voor Anke kiest.
Eugenie doet me trouwens echt enorm aan mijn schoonmoeder denken. Ik hoef er nu niet bij te zeggen wat voor relatie ik met m'n schoonmoeder heb zeker?
Bob ging echt te ver met nóg een keer zijn monoloog over hoe Claudia het allemaal moet voelen. Wie ben jij om voor een ander te bepalen dat alles om gevoel moet draaien? Ik ben iemand die erg in haar hoofd zit en daar kan ik uitstekende beslissingen mee maken. Gevoel komt bij mij bijna altijd pas een stukje later.
Ik vind Paul het meest bij Claudia passen.
Bernice heeft de rustige jongens gehouden. Jammer, ik denk dat Yorick haar wel wat had kunnen helpen los te komen, zoals Sander destijds ook Janine kon helpen daarmee.
Haico vindt Jasmijn wel erg leuk zo te merken. Wendy gaat naar huis lijkt me. Leuke vrouw, maar echt te volwassen en wereldwijs voor Haico naar mijn idee.
En Richard.. ik voelde al aan dat Marlies te weinig outgoing was voor hem, maar ik vind het wel jammer. De andere meiden hebben teveel twijfels. Uiteindelijk vind ik Marijke het beste passen, maar of zij haar leventje achter kan laten..
UnknownCrocodile85
22-10-2023 om 22:17
Bernice had het zwaar . Nu met de 2 Friezen 😀 wordt het gemakkelijker denk ik
MidasWolf
22-10-2023 om 23:04
Voor Marlies vind ik het sneu dat dit haar al vaker is overkomen. Nadat Richard zei niet meer dan vriendschap te voelen.
Daar kan hij natuurlijk niet wat aan doen, geeft voor wel een knau in haar zelfvertrouwen op dat moment.
alhambra
22-10-2023 om 23:38
Ik vond het trouwens vreemd dat Paul zo nadrukkelijk ging melden dat hij een momentje met Claudia gehad had.
HAHA!wait..what
22-10-2023 om 23:48
alhambra schreef op 22-10-2023 om 23:38:
Ik vond het trouwens vreemd dat Paul zo nadrukkelijk ging melden dat hij een momentje met Claudia gehad had.
Haha ja! Maar beetje uit onhandigheid denk ik. Zo van; ik wil niks stiekems doen en jullie ook een kans geven? Vond het op zich wel lief..
Ik weet dat drank echt niet de oplossing is/mag zijn.. Maar ik denk de hele tijd; gooi even wat alcohol bij Bernice (en de mannen) erin. Even luchtig/minder druk ofzo! Pfoe, ik vind het echt lastig om naar te kijken..
MidasWolf
23-10-2023 om 06:17
alhambra schreef op 22-10-2023 om 23:38:
Dat was Bob, wel met je een dat vind ik ook wat raar. Het was goedbedoeld, toch zag ik de meerwaarde er ook niet van in.
Friezinnetje
23-10-2023 om 07:07
MidasWolf schreef op 23-10-2023 om 06:17:
[..]
Dat was Bob, wel met je een dat vind ik ook wat raar. Het was goedbedoeld, toch zag ik de meerwaarde er ook niet van in.
nee was Paul. Was al in het begin.
Vrijevlinder
23-10-2023 om 07:40
HAHA!wait..what schreef op 22-10-2023 om 23:48:
[..]
Haha ja! Maar beetje uit onhandigheid denk ik. Zo van; ik wil niks stiekems doen en jullie ook een kans geven? Vond het op zich wel lief..
Ik weet dat drank echt niet de oplossing is/mag zijn.. Maar ik denk de hele tijd; gooi even wat alcohol bij Bernice (en de mannen) erin. Even luchtig/minder druk ofzo! Pfoe, ik vind het echt lastig om naar te kijken..
Nou dit. Toch heb ik de indruk dat daar best betere momenten zijn, maar dat ze vooral de ongemakkelijke momenten uitzenden.
Heeft zij zichzelf opgegeven of heeft iemand anders haar opgegeven?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.