Media en cultuur
Friezinnetje
27-03-2023 om 13:51
Boer zoekt Vrouw 2023
Op zondag 9 april start het nieuwe seizoen weer van BzV. De boeren worden dan weer voorgesteld en kunnen er weer brieven geschreven worden.
In dit dertiende seizoen maken we kennis met boeren in de leeftijd van begin 20 tot in de 60 jaar. De een is een paar jaar geleden zijn boerenbedrijf gestart en de ander is als jong kind met het hele gezin geëmigreerd naar het buitenland. De een kan niet zonder zijn paarden en de ander vindt in alle vroegte lopen over de akkers het mooiste wat er is. Een ding hebben ze gemeen: het zijn allemaal hardwerkende mensen die iemand missen om hun dag mee door te nemen, samen te genieten en een leven op te bouwen.
V.l.n.r. op de foto :
Piet, 63, Duitsland : vleesvee (uitgenodigd: Anke, Eugenie, Adrie, Inge, Gea)
Claudia, 57, Frankrijk: melkvee (uitgenodigd: Marcel, Paul, Bob, Jan Willem, Rene)
Haico, 43, Denemarken : melkvee (uitgenodigd: Nouk, Melanie, Jasmijn, Ellen, Wendy)
Bernice, 23, Zweden, melkvee (uitgenodigd: Victor, Ype Jacob, Johan, Johan en Yorick)
Richard, 33, Slowakije, akkerbouw (uitgenodigd: Daisy, Doreen, Robin, Marlies, Marijke)
Zondag 17 september, 20.25 - 21.30 uur NPO 1!
UnknownCrocodile85
12-11-2023 om 21:53
Claudia liet eindelijk wat emotie zien .
Ik hoop René maar verwacht Paul .
PhilDunphy
12-11-2023 om 22:05
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die Jasmijn wél een goede keuze vindt.
Ellen is ervaren en neemt best wel het voortouw. Dat is enerzijds prettig voor de onervaren Haico, maar ik heb het idee dat Haico best wel een mannetje is.
Bij Jasmijn kan hij zijn testosteron wat meer laten gelden en echt de beschermende, stoere rol pakken. Zij stelt zich rustig en afwachtend op. Ik vind haar op dit moment meer passen bij Haico, maar dan dus met name door zijn gebrek aan ervaring die hem te lichtjes maakt voor Ellen.
Robin had ik niet verwacht, maar misschien omdat ik Marijke juist zo'n leuke meid vind. Heel spontaan, vond ik wel passen bij Richard. Robin is iets rustiger, maar blijkbaar vindt hij dat juist wel fijn.
Bij Claudia wordt het Paul denk ik. En hoewel ik Paul minder leuk vind, vind ik hem wel bij Claudia passen. Zij is zelf ook wel een beetje van het langdradige volgens mij.
UnknownCrocodile85
12-11-2023 om 22:13
las op Twitter
Ype en johan samen op citytrip en bernice thuis bij de paarden
Vond em wel grappig 😀
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:18
Fleurette schreef op 12-11-2023 om 21:14:
Nee Haico, niet doen!
Dat riep ik ook vanaf de bank. Helaas hoorde hij me niet.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:23
alhambra schreef op 12-11-2023 om 21:17:
[..]
Iedereen schreeuwt dit nu naar de tv, schat ik zo in.
Mijn mening:
Haico is steeds veel meer voor Ellen geweest, ze hadden een klik, hij kon veel beter met haar praten, ze zaten veel meer op één lijn. Haico had twijfels over Jasmijn. Tot dat ze de hooischuur in gingen en Jasmijn daar met haar kont voor hem stond de hooibalen te plaatsen. Toen mompelde Haico iets over 'gevoel' of zoiets.
Jasmijn kleedde zich wel beter en vrouwelijker. Maar ze is 17 jaar jonger dan Haico. Ik moet het nog zien hoelang dit goed blijft gaan.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:26
alhambra schreef op 12-11-2023 om 21:26:
Ik denk dat Bernice misschien wel voor niemand gaat kiezen. Wat denken jullie?
Dat zei ik gisteren ook. Ze twijfelt, voelt niks, omdat ze wellicht met beide geen klik heeft. We zullen het zien.
Ik vind Johan wel goed bij haar passen. Hij geeft haar ook meer ruimte voor d'r zelf.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:28
MidasWolf schreef op 12-11-2023 om 21:28:
Ik hoopte dat Richard voor Marijke koos.
Robin kwam niet heel overtuigend over vond ik.
Ik vond vanaf de eerste dag dat Robin het beste bij Richard past. En ben blij dat ze samen zo blij zijn met de keuze.
Marijke vind ik een prachtmeid. Maar voor iemand anders. Zij komt er wel.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:29
_Audrey schreef op 12-11-2023 om 21:30:
[..]
Ik wel ook. Wat een verkeerde keuze lijkt dit!
Vind ik ook. Zo jammer voor Ellen.
Maar misschien word het een hele mooie love-story voor Haico en Jasmijn. Wie weet.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:32
HAHA!wait..what schreef op 12-11-2023 om 21:41:
Om het helemaal af te maken zal Claudia volgende week wel voor Paul kiezen.. Op de 1 of andere manier kiezen de boeren dit jaar net de personen waarbij ik het niet zie gebeuren of juist minder leuk vind 😆
Maargoed; als zij maar gelukkig worden 😉
Och inderdaad Claudia. Ik vind René veeeeeel beter bij haar passen dan Paul.
Ik liet een diepe zucht toen het gesprek van Claudia met René niet kon doorgaan omdat Paul ( ) de sleutel in de auto had laten zitten.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:34
Naamgenootje schreef op 12-11-2023 om 21:44:
Piet en Anke voorspelde ik al vanaf het moment dat zij tien seconden in beeld was. Wat een leuke match!
Precies, dat heb ik ook steeds gedacht. Hele mooie match. En wat waren ze lief voor Gea.
Heel wat anders dan die Eugenie die met denigrerende toon het over 'die vrouwen' had
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:35
Naamgenootje schreef op 12-11-2023 om 21:52:
Ja, toen Haico zei dat ie Jasmijn zo los vond dacht Yvon volgens mij dat ie de namen door elkaar haalde.
Inderdaad.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:37
Roos55 schreef op 12-11-2023 om 21:52:
Richard Robin ❤️
Piet Anke ❤️
Leuk !
Heel leuk.
Hopelijk ook een mooie match voor Claudia. En ook voor Bernice.
Fleurtje_5
13-11-2023 om 06:38
PhilDunphy schreef op 12-11-2023 om 22:05:
Ellen is ervaren en neemt best wel het voortouw. Dat is enerzijds prettig voor de onervaren Haico, maar ik heb het idee dat Haico best wel een mannetje is.
Bij Jasmijn kan hij zijn testosteron wat meer laten gelden en echt de beschermende, stoere rol pakken. Zij stelt zich rustig en afwachtend op. Ik vind haar op dit moment meer passen bij Haico, maar dan dus met name door zijn gebrek aan ervaring die hem te lichtjes maakt voor Ellen.
Robin had ik niet verwacht, maar misschien omdat ik Marijke juist zo'n leuke meid vind. Heel spontaan, vond ik wel passen bij Richard. Robin is iets rustiger, maar blijkbaar vindt hij dat juist wel fijn.
Bij Claudia wordt het Paul denk ik. En hoewel ik Paul minder leuk vind, vind ik hem wel bij Claudia passen. Zij is zelf ook wel een beetje van het langdradige volgens mij.
Ik vind Claudia zeker niet langdradig.
Bolmieke
13-11-2023 om 11:44
Bij Jasmijn had ik van begin af aan het idee dat zij een andere agenda heeft, niet zozeer meegedaan vanwege Haico maar om weg te kunnen uit haar omgeving. Misschien is ze wel een paardenmeisje en wil ze zo voor haar en haar paard een leven veiligstellen.
Yumi
13-11-2023 om 22:45
PhilDunphy schreef op 12-11-2023 om 22:05:
Zo denk ik er ook over, Ellen is zelfstandig te ervaren en soms te druk. Ik denk dat het wel goed komt met Haico en Jasmijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.