Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm.. Engels lezen is niet mijn ding The Hunger Games kan me maar niet boeien in het Engels, en dat vind ik jammer!

Heb nog een paar vertaalde thrillers in m’n boekenkast liggen, oa. van Stephen King, dus daar ga ik straks mee aan de slag. Zal nog even laten weten welk boek het definitief is geworden

Ik vind Engels lezen ook niet fijn. Je zou de boeken in het Nederlands kunnen overwegen, het is wel echt fijn leesmateriaal.

De Kleuren van Magie is boeiend en spannend, maar het blijft moeilijk om erin te komen met al die verhaallijnen. En ik ben dus al op de helft.

PriceyRook54

PriceyRook54

06-01-2022 om 20:31

Ik lees vrijwel uitsluitend in het Engels, maar ik spreek het sowieso de hele dag natuurlijk, op mijn werk en thuis. Man en kinderen spreken ook geen Nederlands verder. Eigenlijk gebruik ik alleen mijn Nederlands hier 

Leuk draadje dit. Heb al het één en ander op mijn verlanglijstje gezet.

Ik heb deze week het laatste deel van de trilogie 'Cirkel van het kwaad' van Linda Jansma uitgelezen. Vond het verrassend goed en retespannend. Soms heb je zo'n boek waar je echt ingezogen wordt en je niet kunt stoppen met lezen. Dat had ik met deze serie. Ik lees voornamelijk thrillers en Scandinavische schrijvers zijn hierin goed vertegenwoordigd. Linda Jansma doet wat mij betreft niet onder voor Börjlind, Mankel of Rosenfeldt.

licht in de tunnel van Marc de Hond in 1 ruk uitgelezen. Indrukwekkend en eerlijk verhaal, wauw. 

Sherlock schreef op 05-01-2022 om 18:57:

[..]

Oooh ik ben ook heel jaloers! Wat heerlijk om voor het eerst in de magische wereld van Harry Potter te duiken. Heb je de films wel gezien?

Haha mijn verwachtingen zijn wel heel hoog nu, de films heb ik ook niet gezien 

Dahlia13 schreef op 06-01-2022 om 22:42:

[..]

Hoe….. 

[..]

Mijn zoon was nog een baby toen ik de  Harry Potter hype in de gaten kreeg en dacht mwah, het zal wel maar ben toch het eerste deel gaan lezen. Nou, mijn zoon was gelukkig een goede slaper en heeft destijds zeeeer lange middagdutjes gedaan 🤭. 

Ben omdat ik vannacht wakker lag aan Verkikkerd begonnen, omdat dat op de ereader stond.(bookchoise) Feel good lees ik eigenlijk nooit, en ik vraag me echt af hoe ze ruim 400 bladzij vol heeft gekregen, maar vraag me ook af of ik al die ruim 400 ook ga lezen

Ik moet zo werken, maar heb wel alvast een nieuw boek uitgekozen voor vanavond. Dit gaat hem worden:

758x1200.jpg

Ik ben begonnen aan een weeffout in onze sterren. Ik was er wat bang voor want ik kan vrij slecht tegen verhalen over mensen die dood gaan, maar tot nu toe vind ik het een fijn luchtig boek dat me goed weet te boeien. 

[..]

ik ben pas na het zien van de 1ste film de boeken gaan lezen, deel t/m 4 

5 was JK nog aan het schrijven en werd er meteen ingezogen

Ik heb van een collegaatje  het boek van Martien gekregen . Zij kwam er niet door heen . Ik heb er ook moeite mee .... 

wild-flower schreef op 07-01-2022 om 10:19:

Ik heb van een collegaatje het boek van Martien gekregen . Zij kwam er niet door heen . Ik heb er ook moeite mee ....

zonde van je tijd dan, pak iets anders

Ik ben aan Wat jij niet ziet van Mj Arlidge begonnen. Ik heb een beetje moeite met kiezen. Heb nog zoveel boeken op mijn ereader en moet die van bookchoice van januari ook nog downloaden. Ach over een week heb ik vakantie en hopelijk zit ik dan in de zon en gaat het lezen weer beter. Ben niet ontspannen genoeg en kan me niet zo goed concentreren nu of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.