Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Aviendha
05-01-2022 om 19:12
Fiorah schreef op 05-01-2022 om 17:26:
[..]
Ik ook!
Het blijkt wel echt moeilijk om in de Kleuren van Magie te komen hoor. Al die wisselingen direct in het begin...
Ik vond het er zo leuk uitzien dat ik hem had gekocht. Viel best wel tegen. Vond het zelfs saai. Ben wel benieuwd naar Addie
Wobbelkont
05-01-2022 om 19:25
Ik ga nu beginnen in The Hunger Games. Wil deze lockdown aangrijpen tot meer lezen, want ik doe het gewoon te weinig eigenlijk. Krijg bijna vierkante ogen van de TV die dagelijks van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat aanstaat..
Mayosate
05-01-2022 om 19:44
Wobbelkont schreef op 05-01-2022 om 19:25:
Ik ga nu beginnen in The Hunger Games. Wil deze lockdown aangrijpen tot meer lezen, want ik doe het gewoon te weinig eigenlijk. Krijg bijna vierkante ogen van de TV die dagelijks van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat aanstaat..
Veel plezier! Een van m’n favoriete series
Jeetjemina
05-01-2022 om 19:48
Ik lees nu: Zonder jou van Chantal van Gastel
Een radeloze moeder zet alles op alles om haar twaalfjarige zoon, die door een gedragsstoornis gewetenloze trekken heeft, in het gareel te houden, maar ondertussen beraamt hij zijn eigen plannen.
Ik ben nu halverwege en het is nog steeds boeiend, ben benieuwd naar de afloop.
nlies
05-01-2022 om 19:53
Ainne schreef op 05-01-2022 om 19:08:
[..]
Grappig ik heb echt he-le-maal niets met HP. Films kunnen me ook niet boeien.
Ik heb ze gelezen, maar hoef niet nog een keer (zelfs niet om ze nu op de goede volgorde te lezen. Had ze op de bieb geleend en toen de verkeerde meegenomen en deel 3 voor deel 2 gelezen
weneri
05-01-2022 om 20:00
[..]
Dat heb ik nu ook. Ooit eens een poging gedaan om het eerste boek te lezen, maar ik vond het verschrikkelijk. Met de films heb ik ook niks.
Sherlock
05-01-2022 om 20:19
[..]
Haha dat kan, ik heb ook echt helemaal niks met fantasy enzo. Maar Harry Potter is pure nostalgie voor mij. Ik las de boeken toen ik ongeveer even oud was als Harry in de boeken is. Het idee dat Harry een hele normale jongen is en ‘stel dat er echt zo’n wereld bestaat en dat ik, als normale tiener, zo’n brief zou krijgen…’ maakte het voor mij magisch. De boeken zitten ontzettend goed in elkaar en alle thema’s komen aan bod.
Ik heb alle boeken inmiddels wel tien keer gelezen.
Sherlock
05-01-2022 om 20:27
Voor de liefhebbers van Harry Potter: op Storytel staan de boeken in het Engels, voorgelezen door Stephen Fry. Die luisteren heeeerlijk weg!
Regendrup.
05-01-2022 om 20:52
Jeetjemina schreef op 05-01-2022 om 19:48:
Ik lees nu: Zonder jou van Chantal van Gastel
Een radeloze moeder zet alles op alles om haar twaalfjarige zoon, die door een gedragsstoornis gewetenloze trekken heeft, in het gareel te houden, maar ondertussen beraamt hij zijn eigen plannen.
Ik ben nu halverwege en het is nog steeds boeiend, ben benieuwd naar de afloop.
Deze vond ik heel beklemmend!
Regendrup.
05-01-2022 om 20:53
Sherlock schreef op 05-01-2022 om 20:19:
[..]
Haha dat kan, ik heb ook echt helemaal niks met fantasy enzo. Maar Harry Potter is pure nostalgie voor mij. Ik las de boeken toen ik ongeveer even oud was als Harry in de boeken is. Het idee dat Harry een hele normale jongen is en ‘stel dat er echt zo’n wereld bestaat en dat ik, als normale tiener, zo’n brief zou krijgen…’ maakte het voor mij magisch. De boeken zitten ontzettend goed in elkaar en alle thema’s komen aan bod.
Ik heb alle boeken inmiddels wel tien keer gelezen.
Precies dit! Ik kon me zo identificeren met die hele wereld. Ik was een soort Hermelien. En dankzij de Harry Potter boeken kon ik me afsluiten voor mijn heftige thuissituatie. Even ontsnappen.
Earlgreythee
05-01-2022 om 22:13
Beterlaat2021! schreef op 05-01-2022 om 19:04:
Ik heb net een James Patterson uit.
Nu pak ik weer eens iets heel anders:
Gevonden in een straatbieb, gebonden editie.
Anna van Annejet van der Zijl is een heerlijk boek, geniet ervan!
Ik ga dit jaar alle boeken van Harry Potter in het Engels herlezen, zin in. De luisterboeken met Stephen Fry zijn inderdaad ook echt een aanrader!
Nu bezig in Bedtijdverhalen voor rebelse meisjes en Dagboek van een Natuurjongen ligt klaar.
vrouw92
05-01-2022 om 22:53
Middernacht bibliotheek net uitgelezen. Ik lees zoveel deze vakantie, heerlijk! Het is heel iets anders dan wat ik normaal lees, maar ik vond het een goed boek. In het begin wel pittig (aangezien ik soms zelf ook depressieve gevoelens ervaar), maar daarna leest het makkelijker.
Nu ga ik een non-fictie boek lezen: Ik wil je bedanken. Even wat anders.
Fiorah
06-01-2022 om 08:23
Sherlock schreef op 05-01-2022 om 20:27:
Voor de liefhebbers van Harry Potter: op Storytel staan de boeken in het Engels, voorgelezen door Stephen Fry. Die luisteren heeeerlijk weg!
Die luister ik in de auto, heerlijk. Daardoor heb ik me nu voorgenomen meer in het Engels te luisteren.
PriceyRook54
06-01-2022 om 16:24
Ik heb het kattenboek inmiddels gelezen, niet echt mijn ding eerlijk gezegd, maar het is maar zo kort, heb hem wel uitgelezen.
Inmiddels hiermee begonnen:
Regendrup.
06-01-2022 om 16:30
Ben nu begonnen in deze:
Heb ook nog een kort verhaal gelezen van Bregje Boer, die volg ik op Instagram en schrijft leuke teksten. Nu ook twee korte verhalen gemaakt, dus die wilde ik ook lezen.
Mimic was sterk geschreven, spannend en toch nog verrassend! Vond het ook af en toe erg grappig, met name de uitspraken van een van de rechercheurs.