Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Blossom_01
26-07-2021 om 18:31
Ik ben echt heel slecht in luisterboeken. Mijn gedachten dwalen af óf ik val binnen 5 minuten in slaap. Niet ideaal voor mij dus. Lezen doe ik op mijn kobo Clara. Lekker licht dingetje ben er erg tevreden mee.
Ik kwam online een boek tegen die op m'n lijstje staat: de Overlevenden van Alex Schulman
PhilDunphy
26-07-2021 om 20:23
Ik ben juist slecht in gewoon lezen. De letters gaan dansen voor mijn ogen, ik ga staren, etc. Dus ik luister juist al mijn boeken en doe dat overal: in de sportschool, in de auto, achter het fornuis, etc. Alleen lezen/tv kijken moet ik niet gelijktijdig doen, dan mis ik het verhaal.
Hier nu begonnen in Achter gesloten deuren van B.A. Paris.
Verrassend en beklemmend tot nu toe!
MevrouwJack
26-07-2021 om 22:06
Leuk, een boekentopic. Ik ben de laatste jaren een stuk minder gaan lezen dan vroeger, gedeeltelijk omdat ik dankzij ziekte last had van concentratieproblemen, en ik voor mijn werk al genoeg moet lezen. Nog steeds kan ik alleen langzaam lezen. Maar eigenlijk denk ik dat het goed is om weer wat meer te lezen, omdat ik eigenlijk vrijwel alleen nog maar non-fictie lees en fictie me wel wat beter afgaat. Ben nu begonnen in De getalenteerde mr. Ripley, die stond al een tijdje op mijn lijst en ik kwam hem net tegen toen ik even zat te rommelen in Goodreads. Verder dit jaar op fictiegebied nog niet zoveel gelezen, volgens mij alleen Oorsprong (Dan Brown), Show your work (Austin Kleon) en De verborgen geschiedenis (Donna Tartt), maar die had ik alledrie jaren geleden al een keer gelezen. Als puber las ik echt stevige literatuur, ik ben met terugwerkende kracht onder de indruk Maar nu eerst weer een beetje de lol terugkrijgen.
AcceptableReindeer64
27-07-2021 om 08:29
Gisteren Heksenhoeve van An Janssens uitgelezen. Ik moest erg wennen aan de Vlaamse woorden en zinnen, maar het las lekker weg.
Boekenwurm83
27-07-2021 om 14:50
Ik ben nu in het beloofde leven van Femmetje de Wind bezig. Ben nu ongeveer halverwege en vind het tot nu toe goed boek en leest ook makkelijk.
Lizzyliz
27-07-2021 om 15:34
Ik heb afgelopen week twee boeken gelezen:
‘De dag dat ik mijn naam veranderde’ van Bibi Dumon Tak. Prachtig boek. Zo mooi hoe ze over haar zus schrijft en die vreselijke ex-zwager. Niet voor te stellen hoeveel leed 1 iemand anderen kan berokkenen.
‘Noodlot’ van Louis Couperus. Prachtig gedragen taal en een ijzersterk verhaal over liefde, vriendschap en goed en kwaad. En dat dingen soms anders zijn dan ze lijken.
Earlgreythee
27-07-2021 om 15:40
Ik lees op het moment twee boeken:
- 'Vrijspraak voor losers: ieder mens kan zowel zondaar als heilige zijn' van Nadia Bolz-Weber. In Vrijspraak voor losers houdt Nadia Bolz-Weber een vlammend pleidooi voor religieuze vrijheid. vind het een mooi boek, ze schrijft leuk en verhalend en het geeft me weer hoop in de mensheid als ik dit lees!
- '84, Charing Cross Road' van Helene Hanff. Een leuke, lichtzinnige briefwisseling tussen schrijver Hanff en een antiquariaat in Londen, waar zij haar lievelingsboeken bestelt en en passant ook nog een heleboel andere dingen met de winkelmedewerkers deelt. Lekker weglees-boekje.
En dan ligt nu 'Vrijheid' van Jonathan Fransen klaar op de plank om binnenkort in te beginnen.
Serengeti
27-07-2021 om 16:06
Fijn een boekentopic!
Ik heb een periode echt heel veel gelezen, maar het afgelopen jaar ineens weer een stuk minder. Ik kan me niet zo goed concentreren en ik word ook steeds kritischer qua boekenkeuze.
Ik hoop het toch weer wat op te pakken en misschien kan ik mijn concentratievermogen wat trainen.
Ik ben nu bezig met "Het hart is een eenzame jager" van Carson McCullers. Voor het eerst verschenen in 1940.
Ik ben net begonnen, maar de eerste hoofdstukken lezen prima weg en ik vermoed dat ik het wel een mooi boek ga vinden.
Hugsy34
27-07-2021 om 16:07
ik lees nu: Drie kleine leugens van Laura Marshall. Haar andere boekVriendschapsverzoek vond ik erg goed.
Aviendha
27-07-2021 om 16:12
Serengeti schreef op 27-07-2021 om 16:06:
Ik ben nu bezig met "Het hart is een eenzame jager" van Carson McCullers. Voor het eerst verschenen in 1940.
Ik ben net begonnen, maar de eerste hoofdstukken lezen prima weg en ik vermoed dat ik het wel een mooi boek ga vinden.
Deze vond ik echt suuuper mooi! echt een underrated pareltje Veel mooier dan bijv. to kill a mocking bird.
Serengeti
27-07-2021 om 16:39
Aviendha schreef op 27-07-2021 om 16:12:
[..]
Deze vond ik echt suuuper mooi! echt een underrated pareltje Veel mooier dan bijv. to kill a mocking bird.
Ah wat leuk! Ik plof vanavond op de bank en ga er weer lekker induiken. 👍️
RosaMontana
27-07-2021 om 17:50
Ik heb net Een stralende toekomst gelezen, van Rebecca Makkai. Over aids en de homoscene in Chigago in de jaren 80. Mooi boek, maar niet zo mooi als Een klein leven, zoals gesuggereerd in de recensies van Kobo/Bol. Dat blijft mijn favoriet. Gruwelijk en prachtig tegelijk.
Nu even dit draadje doorspitten voor mijn volgende boek.
Earlgreythee
27-07-2021 om 19:00
Wat een superleuk topic trouwens! Ik kan nog geen plaatjes plakken maar als ik dat tzt mag zal ik hier de covers van de boeken die ik lees showen 🙂
Aviendha
27-07-2021 om 19:30
Ik lees nu Han van Min Jin Lee. Ga zo verder met H8. Tot nu toe erg leuk, leest lekker weg.
Han is haar debuut en Pachinko het boek waarmee ze doorbrak. Ik heb begrepen dat Pachinko veel beter is, die ken ik nog niet, maar dat zie ik als positief. Want als die zoveel beter is dan Han ligt er nog wat leuks voor me in het verschiet