Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees nu De Wens van Nicolas Sparks

Dolfje schreef op 17-12-2023 om 13:35:

[..]

Haha, het is echt normaal bij mij. Ik vergeet inhoud van boeken en films en series ontzettend snel. Bij Bonuskind weet ik het ook echt niet meer en ik word van internet zo snel ook echt niet wijzer

Dit heb ik ook, ik heb zelfs weleens boeken gekocht die ik al een keer gelezen had. Was ik in de boekenwinkel en dacht toen ik de achterkant las: oh spannend boek lijkt me dat. En dan begin ik te lezen en denk: hmmm dit komt me bekend voor....🙄

weneri schreef op 17-12-2023 om 15:21:

[..]

Dit heb ik ook, ik heb zelfs weleens boeken gekocht die ik al een keer gelezen had. Was ik in de boekenwinkel en dacht toen ik de achterkant las: oh spannend boek lijkt me dat. En dan begin ik te lezen en denk: hmmm dit komt me bekend voor....🙄

Herkenbaar, ik heb dit ook.

Helemaal irritant: als ik halverwege stop met een boek, kan ik het eigenlijk niet meer afmaken want ik herinner me niet genoeg van de eerste helft om nog goed verder te kunnen lezen, maar ik herinner me te veel van de eerst helft om die nog een keer te willen lezen.

Ja ik heb dat ook, lees het meeste van de ereader en dan zie ik eens een leuk boek in de bieb en dan heb ik hem al gelezen. Zeker met series is dat irritant.

Haha,dat heb ik ook! Het ergste vind ik als je 80% zeker bent dat je het boek hebt gelezen, maar toch maar door blijft lezen omdat je het niet helemaal zeker weet en dan op 20 bladzijdes voor het einde het plot weer herinnert. Dat is de reden waarom ik nu bij hou wat ik lees 

A Demon's Guide to Wooing a Witch van Sarah Hawley is uit en ik begin in deel twee van The Lost Treasure of the Templars serie: The Templar Archive van James Becker

Cala schreef op 17-12-2023 om 16:38:

Haha,dat heb ik ook! Het ergste vind ik als je 80% zeker bent dat je het boek hebt gelezen, maar toch maar door blijft lezen omdat je het niet helemaal zeker weet en dan op 20 bladzijdes voor het einde het plot weer herinnert. Dat is de reden waarom ik nu bij hou wat ik lees

Dat ook ja! Een heel eind die twijfel, toch maar doorlezen en dan... ooh ja, ik weet het weer.

..

Fiorah schreef op 17-12-2023 om 12:55:

[..]

Ik exact hetzelfde als LouLou, nu wil ik het boek ook lezen in de hoop dat ik ook verrast word.

En ik heb hem ook net besteld (ebook), terwijl ik hem niet eens wilde lezen in eerste instantie 😂.

Ik moet toch maar eens kijken of Kobo plus of via de bieb ebooks lenen wat voor mij is: had nu nog een kadobon en heb nu Aaf Brandt Corstius’ nieuwste boek en deze net besteld, maar dat zijn boeken die ik maar één keer lees en zo wordt het allemaal best duur..

Hebben jullie goede ervaringen met Kobo Plus en ebooks via de bieb?

Ik heb zojuist eindelijk de Camino gelezen. Wat een prachtig pakkend boek. In tijden niet zoiets indrukwekkends gelezen met de oorlog van Joegoslavië op de achtergrond... of voorgrond. 

Heeft iemand tips voor vergelijkbare boeken? 

Loulou39 schreef op 17-12-2023 om 19:01:

[..]

Kobo plus vind ik te duur dus geen ervaring mee. De online bieb wel, leen daar regelmatig iets. 

[..]

En ik heb hem ook net besteld (ebook), terwijl ik hem niet eens wilde lezen in eerste instantie 😂.

Ik moet toch maar eens kijken of Kobo plus of via de bieb ebooks lenen wat voor mij is: had nu nog een kadobon en heb nu Aaf Brandt Corstius’ nieuwste boek en deze net besteld, maar dat zijn boeken die ik maar één keer lees en zo wordt het allemaal best duur..

Ik heb Kobo plus en ben er erg tevreden over. Soms is een boek nog niet beschikbaar maar gaat die op mijn verlanglijstje en die check ik dan om de zoveel tijd of er boeken beschikbaar zijn.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

17-12-2023 om 21:17

[..]

Ik heb Kobo+ lezen en luisteren en vind het zijn geld dubbel en dwars waard. Het werkt ook heel simpel, kan op mijn telefoon boeken zoeken en toevoegen, ereader synchroniseren en klaar.

Ik was ooit een topic gestart over Kobo+, misschien vind je er nog tips.

Wandelvrouwtje schreef op 17-12-2023 om 21:17:

[..]

Ik heb Kobo+ lezen en luisteren en vind het zijn geld dubbel en dwars waard. Het werkt ook heel simpel, kan op mijn telefoon boeken zoeken en toevoegen, ereader synchroniseren en klaar.

Precies dit. Ik koop nog wel eens boeken maar verder haal ik m’n geld ruim uit dit abonnement. 

Kobo+ heb ik niet, wel onlinebieb, daar vind ik het enige onhandige dat je de boeken niet op schrijver kunt sorteren, dus als je niet weet wiat je zoekt is het lastiger. Maar verder werkt t prima
Heb wel vaker een prijs van vriendenloterij of wat andere organisaties die wat maanden bookchoise cadeau doen. 8 boeken per maand, die gewoon jouw eigendom worden. volgens mij kost het per maand minder dan 5 euro. Soms zitten er boeken bij waar ik niet eens aan begin, soms schrijvers die me erg verrassen. Dus tussen die 8 boeken zit altijd wel wat leuks.

Wandelvrouwtje schreef op 17-12-2023 om 21:17:

[..]

Dat topic ga ik even opzoeken, dank voor de tip!
Ik vind het aanbod groot, maar er zitten volgens mij nooit nieuwe boeken bij. Het aanbod van de bieb kan ik niet online vinden, maar misschien moet ik even beter kijken.

Bookchoice heb ik ook wel eens gratis gekregen, maar ik vond het aanbod steeds niet mijn smaak.

Loulou39 schreef op 18-12-2023 om 08:01:

[..]

Het aanbod van de bieb kan ik niet online vinden, maar misschien moet ik even beter kijken.

www.onlinebibliotheek.nl 

Eens dat het wat onhandig is qua zoeken, heb dat via mijn werk al regelmatig aangegeven maar het veranderd niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.