Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik zit in zo'n enorme leesdip. Heb meerdere boeken open staan omdat ik er in begonnen ben, maar het is een ramp. Ik kan me niet concentreren, of kom simpelweg niet "in" het boek.
Nu ben ik aan het denken om weer eens een fysiek boek te kopen, misschien dat dat nog helpt? 
Heeft hier iemand het boek "Al het blauw van de hemel" al gelezen? Ik lees er veel positiefs over en het triggert me ook, dus misschien dat ik hem ga kopen ondanks dat ik me had voorgenomen geen boeken meer te kopen omdat ik alles via KoboPlus wil doen. Maar hij staat niet in KoboPlus en misschien heb ik wel ff een fijn fysiek boek nodig om weer wat te gaan lezen, ik weet het niet.

Fiorah schreef op 23-07-2024 om 00:09:

Hoe zijn jullie eigenlijk met bieb-boeken en op tijd terugbrengen? Stel dat je een boek nog niet uit hebt en je wilt het wel graag uitlezen, maar het moet al terug, hou je het dan iets langer of breng je het toch maar terug?

ik verleng het sowiso of als nog maar een paar bladzijdes heb dan lees ik het uit en breng ik het later.

Arrivederci schreef op 25-07-2024 om 12:47:

Ik zit in zo'n enorme leesdip. Heb meerdere boeken open staan omdat ik er in begonnen ben, maar het is een ramp. Ik kan me niet concentreren, of kom simpelweg niet "in" het boek.
Nu ben ik aan het denken om weer eens een fysiek boek te kopen, misschien dat dat nog helpt?
Heeft hier iemand het boek "Al het blauw van de hemel" al gelezen? Ik lees er veel positiefs over en het triggert me ook, dus misschien dat ik hem ga kopen ondanks dat ik me had voorgenomen geen boeken meer te kopen omdat ik alles via KoboPlus wil doen. Maar hij staat niet in KoboPlus en misschien heb ik wel ff een fijn fysiek boek nodig om weer wat te gaan lezen, ik weet het niet.

Ik kwam er niet doorheen en ik kwam er ook niet goed in. Wat mij helpt bij een leesdip is chicklit if crime. Daar lees ik makkelijk doorheen en zo krijg ik weer zin om te lezen.

Arrivederci schreef op 25-07-2024 om 12:47:

Ik zit in zo'n enorme leesdip. Heb meerdere boeken open staan omdat ik er in begonnen ben, maar het is een ramp. Ik kan me niet concentreren, of kom simpelweg niet "in" het boek.
Nu ben ik aan het denken om weer eens een fysiek boek te kopen, misschien dat dat nog helpt?
Heeft hier iemand het boek "Al het blauw van de hemel" al gelezen? Ik lees er veel positiefs over en het triggert me ook, dus misschien dat ik hem ga kopen ondanks dat ik me had voorgenomen geen boeken meer te kopen omdat ik alles via KoboPlus wil doen. Maar hij staat niet in KoboPlus en misschien heb ik wel ff een fijn fysiek boek nodig om weer wat te gaan lezen, ik weet het niet.

Ik sprak pas iemand en die had hem maar gekocht omdat ze er veel positiefs over had gehoord, en de wachttijd bij reserveren op de bieb was bijna 2 jaar. Heb nog niet gehoord wat ze er van vond

Ik was begonnen in Mozaik, van Joussef Jahfa. Zag het toevallig op de bieb, leek me niet heel moeilijk, maar soms is dat wel lekker. En het is dat het verhaal begon in een bar, maar ik had het idee dat het heel goed een C jeugdboek zou kunnen zijn, als je het eerste hoofdstuk herschrijft in een paar kinderen die een geheimzinnig kistje vinden. Zinsbouw en woordgebruik is ook nogal simpel. Ik laat het dus verder links liggen en begin gewoon een nieuw boek

Ik lees The Weekend Escape van Rakie Bennett, The Distant Echo van Val McDermid en Just Last Night van Mhairi McFarlane. Ze lezen alledrie lekker weg. 

Ik lees nu De koperen koning. Tweede deel van de serie Daevabad. Ik vind het een mooie serie. Eens niet te simplistisch.

Ik heb gelezen Judas Kus van Linda Jansma, las makkelijk weg.

Ik lees Eilandliefde van Reina Crispijn

cms_visual_2082583.jpg_1694395789000_375x600_0.8_p-a3627c53fc.webp


De verloren kinderen  van Diney Costeloe is het ontroerende en aangrijpende verhaal van kinderen die na de Tweede Wereldoorlog naar Australië werden vervoerd.

Dit boek heeft de harten  van lezers en boekhandelaren in heel Nederland en België voor zich gewonnen.

Ik las Queen Charlotte van Julia Quinn. Vermakelijk en als je er over doordenkt erg interessant.

Ik heb net De nomade van Anya Niewerra uit. Het boek gaat over een Duitse journalist die erachter komt dat zij niet is wie zij dacht te zijn. Het grote thema is leven in een grensgebied, in dit geval Litouwen / Polen / Wit Rusland, waarbij inwoners in de loop van de geschiedenis onder verschillende regimes geleefd hebben danwel leven.

Lali schreef op 28-07-2024 om 19:38:

Ik las Queen Charlotte van Julia Quinn. Vermakelijk en als je er over doordenkt erg interessant.

Vond ik ook mooi! en de netflix serie ook heel goed 

Bellebelle schreef op 28-07-2024 om 19:48:

Ik heb net De nomade van Anya Niewerra uit. Het boek gaat over een Duitse journalist die erachter komt dat zij niet is wie zij dacht te zijn. Het grote thema is leven in een grensgebied, in dit geval Litouwen / Polen / Wit Rusland, waarbij inwoners in de loop van de geschiedenis onder verschillende regimes geleefd hebben danwel leven.

Klinkt interessant! Ik heb van haar ook de camino en het dossier gelezen, beide hele goede boeken

Beterlaat2021! schreef op 28-07-2024 om 19:23:

cms_visual_2082583.jpg_1694395789000_375x600_0.8_p-a3627c53fc.webp


De verloren kinderen van Diney Costeloe is het ontroerende en aangrijpende verhaal van kinderen die na de Tweede Wereldoorlog naar Australië werden vervoerd.

Dit boek heeft de harten van lezers en boekhandelaren in heel Nederland en België voor zich gewonnen.

deze was zoo mooi, mij hart bleef maar breken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.