Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Cala schreef op 06-07-2024 om 23:32:

[..]

Dat vond ik echt een leuk boek! Ik weet nog dat ik tot twee keer toe heb gegoogled om te checken dat het echt fictie was, het las echt als echt gebeurd.


Ik ook! En of het anders misschien gebaseerd was op een echte band uit die tijd. 


ik ben bezig met deel 3 uit de Innkeeper Chronicles van Ilona Andrews. Deel 1 was oké, de deel 2 en 3 veel beter/spannender. Kan er echt naar uitkijken om verder te lezen. 

Ik vind het zo bijzonder hoe schrijvers van fantasy boeken hun eigen wereld(en) bouwen en invullen. 

Ik ben al een tijdje bezig in 'De zwarte met het witte hart' van Arthur Japin. Maar ik vind het niet fijn.  
En ik heb ik heb nog zoveel liggen waar ik echt zin in heb. Dus ik pak maar weer een Scandithriller.   

Beterlaat2021! schreef op 08-07-2024 om 14:31:

Ik ben al een tijdje bezig in 'De zwarte met het witte hart' van Arthur Japin. Maar ik vind het niet fijn.
En ik heb ik heb nog zoveel liggen waar ik echt zin in heb. Dus ik pak maar weer een Scandithriller.

O die vond ik wel goed geloof ik. Maar ik vind zijn boeken of heel goed, of niet door te komen. Maar deze heb ik al gelezen voor ik sterren gaf op hebban, dus kan me niet echt meer herinneren

Geluisterd naar De Gast van BA Paris. Mooi spannend boek met verrassend einde.

Ik lees nu dubbel zes van Daphne Dekkers maar vind de monologen nogal langdradig. 

Grindelwald schreef op 02-07-2024 om 18:23:

Ik heb geluisterd naar de hulp en wat de hulp weet van Frieda Mcfadden. Wel spannende boeken.


Die boeken heb ik ook net uit. Lezen lekker weg en zijn inderdaad spannend! 

Regendrup.

Regendrup.

10-07-2024 om 10:23 Topicstarter

Dolfje schreef op 07-07-2024 om 08:05:

Ik las 33 van Gwen van Poorten gisteren uit.
Volgende boek is Nazaten van Saskia Noort.

Hoe vond je 33? 

Ik twijfel of ik hem ga lezen. 

Regendrup.

Regendrup.

10-07-2024 om 10:24 Topicstarter

FarFarAway schreef op 09-07-2024 om 18:14:

[..]


Die boeken heb ik ook net uit. Lezen lekker weg en zijn inderdaad spannend!

Ik heb ze ook allemaal gelezen, de laatste "De perfecte zoon" is ook erg vermakelijk om te lezen (in dit geval heb ik het ook geluisterd). 

Het heeft mijn leesdip nu wel weer een beetje doorbroken gelukkig. 

Welke series vinden jullie de moeite waard en hebben jullie helemaal of grotendeels gelezen?

Ik lees van mijn favoriete thrillerschrijvers eigenlijk elk boek, dus bv. Kepler, Arlidge, Bryndza heb ik de series van gelezen. Bij jeugdboeken heb ik natuurlijk Harry Potter gelezen maar ook de series van Rick Riordan, de Hunger Games, Divergent en Maze Runner. In diezelfde categorie maar dan voor volwassenen bijvoorbeeld Scholomance.

Maar ik ben ook écht vaak gestagneerd. ACOTAR, Morrigan Crow, Matched, Genezer van Zalindov, Zeven Zussen, Kleurenserie van V.E. Schwab, Fifty Shades, een young adult serie waarvan ik zelfs de titel niet meer weet (1 van de boeken was blauw, een ander geel), etc. etc. etc.

Welke series hebben jullie volledig gelezen én vond je de moeite waard?

Regendrup. schreef op 10-07-2024 om 10:23:

[..]

Hoe vond je 33?

Ik twijfel of ik hem ga lezen.

Ik vond het wel interessant.

Fiorah schreef op 10-07-2024 om 18:46:

Welke series vinden jullie de moeite waard en hebben jullie helemaal of grotendeels gelezen?

Ik lees van mijn favoriete thrillerschrijvers eigenlijk elk boek, dus bv. Kepler, Arlidge, Bryndza heb ik de series van gelezen. Bij jeugdboeken heb ik natuurlijk Harry Potter gelezen maar ook de series van Rick Riordan, de Hunger Games, Divergent en Maze Runner. In diezelfde categorie maar dan voor volwassenen bijvoorbeeld Scholomance.

Maar ik ben ook écht vaak gestagneerd. ACOTAR, Morrigan Crow, Matched, Genezer van Zalindov, Zeven Zussen, Kleurenserie van V.E. Schwab, Fifty Shades, een young adult serie waarvan ik zelfs de titel niet meer weet (1 van de boeken was blauw, een ander geel), etc. etc. etc.

Welke series hebben jullie volledig gelezen én vond je de moeite waard?

Ken je de boeken van Horst & Enger? Beetje de stijl van Arlidge en Bryndza. Ze hebben samen een serie geschreven maar ook de series die ze in hun eentje schreven zijn de moeite waard. 

De Millenium trilogie, Harry Potter en de Strike detectives van Robert Galbraith

De Wallander-serie van Henning Mankell!

zeeduivel schreef op 10-07-2024 om 19:32:

[..]

Ken je de boeken van Horst & Enger? Beetje de stijl van Arlidge en Bryndza. Ze hebben samen een serie geschreven maar ook de series die ze in hun eentje schreven zijn de moeite waard.

Ik weet van hun bestaan maar nog niks van gelezen! Van Wallander ook nog niet. Strike ook gestagneerd maar dat komt nog wel goed denk ik.

Mick87 schreef op 10-07-2024 om 19:54:

De Millenium trilogie, Harry Potter en de Strike detectives van Robert Galbraith

Heb je ook de opvolgende delen van Millennium gelezen? Ik alleen de eerste 3.

Ik lees Vos in de Vs van Michiel Vos.
Gaat voornamelijk tot nu toe over politieke personen.
Niet echt mijn ding .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.