Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees nu een boek van Jo Claes. Politie in België. Is al het zoveelste in een reeks, heb eerdere niet gelezen, maar ga ik wel doen

Ik lees ook alleen papieren boeken

Ik ben lid van de bieb en heb de app online bibliotheek (voor luisterboeken).
Ik vind het echt fijner om een boek in m'n handen te hebben, een e-reader ben ik geen fan van. Luisterboeken eigenlijk alleen als ik geen energie/concentratie genoeg heb om te lezen

Bedankt voor jullie reacties. Tot een jaar terug was ik ook nog lid van de bibliotheek, nu dus alleen nog van de online bibliotheek, maar dat aanbod is dus veel beperkter. Ik zie dat ik qua prijs dan beter maar weer lid kan worden van ook de gewone bibliotheek. Scheelt €15 per jaar, maar dan heb je veel meer keus. Book choice en Kobo ga ik ook even bekijken. Qua tweedehands winkels, daar kocht ik ook veel, maar woon nu in een dorp waar het aanbod voornamelijk christelijke boeken is.

Ik koop veel van mijn boeken (is mijn guilty pleasure), de rest leen ik of haal ik uit minibiebs. Heel soms lees ik een boek op mn app op de telefoon, maar ik hou van papieren boeken. Ik luister ook weleens luisterboeken. Nu via bookchoise waar ik een bon voor had. Ik kom eigenlijk nooit in de bieb, want de afdeling Engelstalige boeken is klein en ze hebben nooit de hele reeks (of überhaupt de fantasyboeken die ik wil lezen), maar uit principe blijf ik lid van de bieb. Die 50 euro per jaar kan ik makkelijk missen en ik vind het belangrijk dat de bibliotheek blijft bestaan.

Cala schreef op 28-05-2022 om 09:31:

maar uit principe blijf ik lid van de bieb. Die 50 euro per jaar kan ik makkelijk missen en ik vind het belangrijk dat de bibliotheek blijft bestaan.

In de vakanties haal ik boeken bij de bieb, af en toe koop ik een boek of leen er één van m’n vader en de rest van de tijd downloadt man de boeken voor me en lees ik ze op de iPad.

Taartjes schreef op 27-05-2022 om 22:31:

Hoe lezen jullie boeken? Ik ben lid van de online bibliotheek, maar veel van wat jullie noemen, staat daar niet tussen. Kristin Hannah staat daar bijvoorbeeld helemaal niet op en van Helen Fields staan er alleen een paar luisterboeken op en geen leesboeken. Ook heb je dan soms dat delen van series missen.

ik ben nog steeds trouw lid van de bieb, dus veel papierenboeken, soms lees ik wel een E-book uit de online bibliotheek luisterboeken leen ik ook vaak.

boeken kopen doe ik niet zo snel, tenzij het boek mij erg aanspreekt 

Papieren boeken uit de winkel.  Heb jarenlang heel veel boeken gekocht.  Mijn rijkdom.  Heb nog meer dan 40 ongelezen boeken staan.  Nu we met vroegpensioen zijn is ons inkomen verminderd en koop ik alleen nog maar boeken van mijn favoriete schrijvers.

boeken van de bieb en van de onlinebieb hier. Bookchoise heb ik wel eens gratis gehad als prijs bij postcodeloterij of zo, maar dat is niet altijd mijn keus

Het meeste van koboplus hier, zowel lezen als luisteren. Mijn abonnement op de bieb heb ik opgezegd, ik merkte dat ik het lezen via ereader veel prettiger vind. Af en toe iets uit een boekenkastje/kringloop

Ik koop al m’n boeken en ben helemaal over op e-books. Toen ik net m’n e-reader had gekregen (2013?) kon ik er eerst niet aan wennen en sinds een paar jaar mis ik papieren boeken totaal niet meer. Een papieren boek ligt zwaar in de hand als ik op mijn zij in bed lig, nachtlamp aan om papieren boek te lezen stoort mn vriend en het belangrijkste: ik kan de letters niet groter maken.
Ik vind het ook wel fijn dat niemand ziet wat ik lees.

En dat lidmaatschap van de bibliotheek ga ik ook doen, als sponsor.
Mijn boekenkast puilt uit, ik denk dat ik binnenkort eens een rondje door de stad fiets en de straatbiebs ga vullen.

Mijn e-reader is inmiddels steeds gekker aan het doen en ik krijg binnenkort een nieuwe van m’n vriend. 

kapow schreef op 28-05-2022 om 15:26:

En dat lidmaatschap van de bibliotheek ga ik ook doen, als sponsor.
Mijn boekenkast puilt uit, ik denk dat ik binnenkort eens een rondje door de stad fiets en de straatbiebs ga vullen.

Geef even een seintje als je je rondje gaat fietsen, dan rijd ik achter je aan....  😁

Ik las altijd papieren boeken maar sinds ik een e-reader heb gekregen heb ik geen "echt" boek meer ingekeken.
Bij de e-reader kreeg ik een heleboel e-books om alvast vooruit te kunnen.
Als ik hier een aanrader lees geef ik dat door aan mijn man en heb ik dezelfde dag.
Tot nu toe dus nog geen e-book hoeven kopen.

Ik lees altijd op papier. Soms geleend uit de bieb maar ook afgeschreven boeken koop ik daar. Ik koop en verkoop op de rommelmarkt. Dus eigenlijk alles wat los en vast zit 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.