Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

29-04-2022 om 06:48

Ik ben na het Verloren symbool  van Brown dat ik las n.a.v de serie een tijdje terug op net 5 nu begonnen aan 'Doe en denk als een kat' van Stephane Garnier.

Dolf: 

momenteel ben ik bezig in de serie ‘de test’ van Joelle Charbonneau. Echt een aanrader voor liefhebbers van Divergent, Hongerspelen en The Scholomance. Ik vind het spannend en lekker weglezen!  

MildredRatched schreef op 28-04-2022 om 20:00:

[..]

Wat leuk, een leesclub! Zelf opgericht of aangesloten?

Er was hier iemand in de wijk die vroeg of er mensen zin hadden om samen een leesclub te beginnen dus zodoende zijn we gisteren voor het eerst bij elkaar geweest. 

Regendrup.

Regendrup.

29-04-2022 om 12:44 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 25-04-2022 om 18:03:

[..]

oh wat leuk! Ben benieuwd wat jij er van vindt

Uit! 

Vond hem spannend, en ook echt gruwelijk. Ik had er regelmatig echt buikpijn van. 

Vooral ook omdat bepaalde thema's herkenbaar zijn, was het ook een confronterend boek. Het las heel vlot, ik kon lastig stoppen met lezen. Maar, was wel heel benieuwd hoe het verder zou aflopen. Een epiloog had ik eigenlijk wel kunnen waarderen in dit boek (maar, wie weet komt er nog wat over terug in de rest van de serie).

Ben nu meteen begonnen in het tweede deel. 

Regendrup. schreef op 29-04-2022 om 12:44:

[..]

Uit!

Vond hem spannend, en ook echt gruwelijk. Ik had er regelmatig echt buikpijn van.

Vooral ook omdat bepaalde thema's herkenbaar zijn, was het ook een confronterend boek. Het las heel vlot, ik kon lastig stoppen met lezen. Maar, was wel heel benieuwd hoe het verder zou aflopen. Een epiloog had ik eigenlijk wel kunnen waarderen in dit boek (maar, wie weet komt er nog wat over terug in de rest van de serie).

Ben nu meteen begonnen in het tweede deel.

ja, klopt, spannend, gruwelijk maar je wil door lezen. 

SuzyQFive schreef op 29-04-2022 om 11:27:

[..]

Er was hier iemand in de wijk die vroeg of er mensen zin hadden om samen een leesclub te beginnen dus zodoende zijn we gisteren voor het eerst bij elkaar geweest.

o ja, zo is mijn zus zo'n 25 jaar geleden ook bij een club gegaan. Club bestaat nog steeds

SuzyQFive schreef op 29-04-2022 om 11:27:

[..]

Wat grappig! Hoe was het?

bij rommelmarkt gekocht:
Esther Verhoef- Rendez-vous 
Jonathan Kellerman- Engel des doods
John Sandford  - Onder schot
Jeffrey Deaver - de illusionist 
John Matthews - ten dode opgeschreven 
John Maxim - Dubbelrol 
Juris Jurjevics - de Trudeau Factor 
Peter Robinson  - Duivelsgebroed 

Ik heb weer n boek gevonden op de reader. Lees nu De nachtegaal, wel boeiend

Ik lees nu Nog één keer feest van Liane Moriaty. Op zich wel een aardig verhaal, al mist het een beetje de diepgang van haar andere boeken voor m’n gevoel. Deze heeft een wat hoger chicklit-gehalte. 

-Nienke- schreef op 29-04-2022 om 20:14:

Ik lees nu Nog één keer feest van Liane Moriaty. Op zich wel een aardig verhaal, al mist het een beetje de diepgang van haar andere boeken voor m’n gevoel. Deze heeft een wat hoger chicklit-gehalte.

Jeetje, bij jou gaan er heel wat boeken doorheen zeg! Echt een boekenworm ben je volgens mij. 

Saga schreef op 29-04-2022 om 20:42:

[..]

Jeetje, bij jou gaan er heel wat boeken doorheen zeg! Echt een boekenworm ben je volgens mij.

Ja, dat klopt zeker, al gaat het wel met vlagen! Soms doe ik weken met een boek. Ik heb nu een weekje vakantie en dan lukt het wel om één boek per dag te lezen  

MildredRatched schreef op 29-04-2022 om 13:34:

[..]

Wat grappig! Hoe was het?

Eerst even aftasten maar wel gezellig 😄. Voor de eerste keer was het vooral kennismaken en wat vind je leuk om te lezen en wat vooral niet. En via een fb groep brengt nu iedereen eerst een boek in en dan stemmen. We komen nu in juni weer samen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-04-2022 om 11:00

Friezinnetje schreef op 29-04-2022 om 18:11:

bij rommelmarkt gekocht:
Esther Verhoef- Rendez-vous
Jonathan Kellerman- Engel des doods
John Sandford - Onder schot
Jeffrey Deaver - de illusionist
John Matthews - ten dode opgeschreven
John Maxim - Dubbelrol
Juris Jurjevics - de Trudeau Factor
Peter Robinson - Duivelsgebroed

Goede schrijver, echt een aanrader!

Jonathan-Kellerman.jpg

Jeffrey Deaver ook trouwens. 

DSC-1156.jpg

ah leuk! Ben benieuwd. Ik lees altijd vluchtig de achterkant en dan zie ik het wel. Ik onthoud weinig schrijversnamen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.