Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Beter!


Verwijderd, provoceren 

[Quote verwijderd]

Hou je nu eens niet zo van de domme,want ik weet dat je dat niet bent.

Herfstappeltaart schreef op 05-05-2022 om 19:22:

[..]

Hou je nu eens niet zo van de domme,want ik weet dat je dat niet bent.

Laat hem. Hij doet het er gewoon om. 

Herfstappeltaart schreef op 05-05-2022 om 19:22:

[..]

Hou je nu eens niet zo van de domme,want ik weet dat je dat niet bent.

Verwijderd, provoceren 


Lollypopje schreef op 05-05-2022 om 19:25:

[..]

Laat hem. Hij doet het er gewoon om.

Je hebt gelijk.

[Quote verwijderd]

Volgens mij ben jij degene die hier een enorm dédain vertoont. 

Poezie schreef op 05-05-2022 om 19:33:

[..]

Volgens mij ben jij degene die hier een enorm dédain vertoont.

In welk opzicht?

Pejeka1 schreef op 05-05-2022 om 19:34:

[..]

In welk opzicht?

Ten opzichte van de forummers hier. Je vult maar wat in zonder te weten of iemand ervaring heeft met, of zelfs uit dit milieu komt.

Poezie schreef op 05-05-2022 om 19:36:

[..]

Ten opzichte van de forummers hier. Je vult maar wat in zonder te weten of iemand ervaring heeft met, of zelfs uit dit milieu komt.

En geeft geen enkel antwoord op hele ter zake doende opmerkingen.

Herfstappeltaart schreef op 05-05-2022 om 19:39:

[..]

En geeft geen enkel antwoord op hele ter zake doende opmerkingen.

Waar het om gaat is dat we andere mensen niet kunnen voorschrijven hoe ze moeten leven. We hebben er het recht ook niet toe. Laat staan het recht hen in de media, in een TV-programma, te portretteren als paupers die een lesje in gezond leven moeten hebben. Dat steekt me. Zo'n programma is dan 6-8 weken in zo'n wijk aanwezig, doet net alsof het het beste voorheeft met die mensen (dus niet, want op de 1e plaats staat het programma, niet de mensen) en na een aantal adviezen en "leefregels" rondgestrooid te hebben, zijn de camera's weer weg, zijn de coaches weer weg, en mogen de mensen het zelf weer uitzoeken. Het programma is gemaakt, Nederland heeft weer even kunnen smullen en schande spreken van het leven in een achterbuurt, en klaar.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 20:09

Pejeka1 schreef op 05-05-2022 om 19:59:

[..]

Waar het om gaat is dat we andere mensen niet kunnen voorschrijven hoe ze moeten leven. We hebben er het recht ook niet toe. Laat staan het recht hen in de media, in een TV-programma, te portretteren als paupers die een lesje in gezond leven moeten hebben. Dat steekt me. Zo'n programma is dan 6-8 weken in zo'n wijk aanwezig, doet net alsof het het beste voorheeft met die mensen (dus niet, want op de 1e plaats staat het programma, niet de mensen) en na een aantal adviezen en "leefregels" rondgestrooid te hebben, zijn de camera's weer weg, zijn de coaches weer weg, en mogen de mensen het zelf weer uitzoeken. Het programma is gemaakt, Nederland heeft weer even kunnen smullen en schande spreken van het leven in een achterbuurt, en klaar.

Waar. Maar dat zijn al dat soort programma’s met arme mensen in de hoofdrol, die worden dan behandeld alsof ze een andere dommere/lagere soort zijn. 

mensen die moeilijk rond kunnen komen, maar wel meerdere huisdieren hebben, roken, drinken op een terras voor de hoofdprijs... daar kunnen ze wat aan doen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-05-2022 om 20:31

[Quote verwijderd]

Pejeka1 schreef op 05-05-2022 om 19:59:

[..]

Waar het om gaat is dat we andere mensen niet kunnen voorschrijven hoe ze moeten leven. We hebben er het recht ook niet toe. Laat staan het recht hen in de media, in een TV-programma, te portretteren als paupers die een lesje in gezond leven moeten hebben. Dat steekt me. Zo'n programma is dan 6-8 weken in zo'n wijk aanwezig, doet net alsof het het beste voorheeft met die mensen (dus niet, want op de 1e plaats staat het programma, niet de mensen) en na een aantal adviezen en "leefregels" rondgestrooid te hebben, zijn de camera's weer weg, zijn de coaches weer weg, en mogen de mensen het zelf weer uitzoeken. Het programma is gemaakt, Nederland heeft weer even kunnen smullen en schande spreken van het leven in een achterbuurt, en klaar.

Krijgen ze niet betaald voor hun deelname? 

redbulletje schreef op 05-05-2022 om 20:58:

[..]

Krijgen ze niet betaald voor hun deelname?

Ik denk zomaar van niet of nauwelijks. En in elk geval niet hetzelfde als de programmamakers, presentatoren, enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.