Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen.
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee?
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Avena
27-08-2021 om 09:22
Madamecannibale schreef op 26-08-2021 om 22:53:
[..]
Oh ja. Uiteindelijk heeft Debbie zich niet van haar beste kans laten zien maar ik vond het ook wel echt een mismatch. De mannen waaraan ze gematcht was pasten echt niet bij haar.
Ze zal er twee zelf uitgezocht hebben. Ik denk dat zo'n filmpje gewoon veel te weinig zegt. Maar het verbaast me wel dat er daar twee mannen zaten die jonger dan haar waren. Kan me niet voorstellen dat zij op jonger valt.
HAHA!wait..what
27-08-2021 om 09:28
Een stukje van Caroline;
De B&B-eigenaar ervoer de opnames als heftig. "Op die hele invasie die binnenkomt - een cameraman, een geluidsman, de mannen die te gast zijn - kun je je niet voorbereiden. In het begin ben je je enorm bewust van de camera's, die vergeet je niet zomaar want ze zitten letterlijk in your face. Dat heb ik af en toe best intens gevonden, soms waren er draaidagen van twaalf uur."
"Ik zie wel terug dat ik totaal niet mezelf ben geweest, omdat ik er zo bewust van was dat alles kon worden uitgezonden. Normaal ben ik een stuk spontaner. Tijdens de laatste draaidagen was ik de camera meer gewend. Ik voelde me daarvoor vrijer en je ziet me wat losser worden, dat is de Caro die ik ken."
Ik denk ook echt wel dat het heftig is. Al die cameramensen en dan ook nog eens mannen over de vloer waar je wat mee 'moet'.
Sophia_!
27-08-2021 om 09:35
watertoren schreef op 26-08-2021 om 23:22:
[..]
Ik ben daar eerlijk gezegd moeilijk in. Ik vind niet snel iemand aantrekkelijk en ik werd ook nooit snel verliefd, ook in mijn pubertijd niet. In mijn pubertijd was ik verliefd op Donny Osmond, daarna Patrich Duffy van Dallas. Jaren gelden vond ik Youp Sertons die speelde in westenwind een hele aantrekkelijke man maar nu hij speelt in GTST vind ik hem vergane glorie. Ik vond Hugo de Jonge een heel erg aantrekkelijke man maar nu hij sinds kort een baard heeft vind ik hem echt spuuglelijk. Victor Brand vind ik een aantrekkelijke man ondanks dat hij op mannen valt. Hij is vind ik geen verwijde homo.
Ik zie wat je bedoelt, dat vind ik ook allemaal leuke mannen. Maar goed, ik ben daar dan ook juist weer helemaal niet moeilijk in Zolang ze maar geen bodybuilder-type zijn met veel teveel spieren... brrr, zo lelijk vind ik dat.
Sophia_!
27-08-2021 om 09:38
Lijkt mij ook inderdaad wel heftig, de hele dag camera's bovenop alles wat je doet en dan ook nog mannen erbij die je moet entertainen. De hele dag met ontploft haar in je huispak lummelen is er niet bij dan
Avena
27-08-2021 om 09:39
Ik snap goed wat Caroline zegt. Het viel mij ook op dat ze later wat losser werd. Ik denk wel dat omdat de dames allemaal zo met keeping up appearances bezig waren (bedden afhalen en stofzuigen op naaldhakken ), zij de aanwezigheid van die cameraploeg als veel vermoeiender hebben ervaren dan de mannen. De mannen vonden vooral de vrouwen die op bezoek waren heel uitputtend...
Miss-Pippi
27-08-2021 om 10:00
Avena schreef op 27-08-2021 om 09:22:
[..]
Ze zal er twee zelf uitgezocht hebben. Ik denk dat zo'n filmpje gewoon veel te weinig zegt. Maar het verbaast me wel dat er daar twee mannen zaten die jonger dan haar waren. Kan me niet voorstellen dat zij op jonger valt.
Die twee (Melvin en Pascal?) had ze volgens mij zelf niet uitgekozen.
Avena
27-08-2021 om 10:08
Miss-Pippi schreef op 27-08-2021 om 10:00:
[..]
Die twee (Melvin en Pascal?) had ze volgens mij zelf niet uitgekozen.
Ah, dan heeft ze vrienden die haar slecht kennen. Of de spoeling was gewoon heel dun, dat kan natuurlijk ook.
Beterlaat2021!
27-08-2021 om 10:12
Sowieso is het raar om zoiets belangrijks door vrienden te laten doen.
Dat zullen ze volgende keer niet meer doen, hoop ik.
Als er nog een nieuwe serie van komt, ben ik benieuwd of ze dingen veranderd hebben in de opzet.
Avena
27-08-2021 om 10:16
Beterlaat2021! schreef op 27-08-2021 om 10:12:
Sowieso is het raar om zoiets belangrijks door vrienden te laten doen.
Dat zullen ze volgende keer niet meer doen, hoop ik.
Als er nog een nieuwe serie van komt, ben ik benieuwd of ze dingen veranderd hebben in de opzet.
Ik vind het op zich niet zo gek bedacht. Kan best zijn dat je zelf de neiging hebt om steeds de verkeerde te kiezen en dat vrienden misschien een scherper beeld hebben van wat bij jou past. Alleen het moeten dan wel vrienden zijn die je echt goed kennen. En je moet even wat meer informatie hebben dan alleen zo'n filmpje...
Avena
27-08-2021 om 10:23
Ik hoop eigenlijk dat ze (behalve meer gegevens over de kandidaten bij de selectie) helemaal niks gaan veranderen. Ik vond dit lekker losse format een verademing. Niks keuzemoment, gewoon lekker zelf bepalen wanneer je iemand naar huis stuurt. Vond die worsteling daarmee juist ook veel zeggen over mensen. En ook de manier waarop ze het deden. En ik vond het ook juist leuk dat mensen gewoon bij elkaar op de stoep stonden en dat er niet eerst selectiegesprekken plaatsvonden zoals bij BzV. Laat het alsjeblieft niet zo'n zelfde mal worden. Ik hoef geen B&BzV.
Maar het is wél heel handig als je (wederzijds) naast dat filmpje ook wat features over elkaar kent. Gewoon even een vragenlijstje invullen. Roken, tattoos, opleidingsniveau, wel/geen kinderen, dat werk. En nog wat vragen om een beetje een beeld van iemands karakter en voorkeuren en zo te krijgen. Net als op een datingsite eigenlijk.
bieb1963
27-08-2021 om 10:42
Avena schreef op 27-08-2021 om 10:23:
Maar het is wél heel handig als je (wederzijds) naast dat filmpje ook wat features over elkaar kent. Gewoon even een vragenlijstje invullen. Roken, tattoos, opleidingsniveau, wel/geen kinderen, dat werk. En nog wat vragen om een beetje een beeld van iemands karakter en voorkeuren en zo te krijgen. Net als op een datingsite eigenlijk.
Hm, wbt roken, dat is natuurlijk een ding en uiteraard wel/geen kinderen. Maar werk, en opleidingsniveau? Het is juist interessant als je iemand ontmoet met een veel hoger of lager opleidingsniveau of totaal ander werk (laag/hoog), want dat kan juist nog wel eens verrassend zijn.
Phlora
27-08-2021 om 10:52
bieb1963 schreef op 27-08-2021 om 10:42:
[..]
Hm, wbt roken, dat is natuurlijk een ding en uiteraard wel/geen kinderen. Maar werk, en opleidingsniveau? Het is juist interessant als je iemand ontmoet met een veel hoger of lager opleidingsniveau of totaal ander werk (laag/hoog), want dat kan juist nog wel eens verrassend zijn.
Neuh, niet eens. Prima voor je vriendenkring, maar niet als je je grote ware liefde zoekt. Werk en opleiding is nu juist zo ongeveer het enige waarin mensen echt een gelijke zoeken en vaak ook nodig hebben.
De meeste B&B houders vonden het bijv erg belangrijk dat een partner ook een ondernemend, initiatiefnemend type was.
Iemand die zelf is opgegroeid in een wat traditioneler milieu, zal weer vaker bijv een vrouw zoeken die thuis met kinderen wil zijn, en juist niet die ondernemersdrive heeft.
Brienne
27-08-2021 om 11:11
Ik vond het een leuk programma, maar nog leuker om hier alle reacties te lezen.
Dolfje
27-08-2021 om 11:14
HAHA!wait..what schreef op 27-08-2021 om 09:28:
Ik denk ook echt wel dat het heftig is. Al die cameramensen en dan ook nog eens mannen over de vloer waar je wat mee 'moet'.
Dat denk ik ook.
Herecomesthesun
27-08-2021 om 11:30
Brienne schreef op 27-08-2021 om 11:11:
Ik vond het een leuk programma, maar nog leuker om hier alle reacties te lezen.
Hier sluit ik mij bij aan! Ik heb niet veel meegeschreven maar wel elke dag even meegelezen. Jammer dat het programma afgelopen is. Kunnen we het topic omvormen naar een BzV-topic? kunnen we zondag gelijk verder!