Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Beterlaat2021! schreef op 27-08-2021 om 10:12:

Sowieso is het raar om zoiets belangrijks door vrienden te laten doen.
Dat zullen ze volgende keer niet meer doen, hoop ik.
Als er nog een nieuwe serie van komt, ben ik benieuwd of ze dingen veranderd hebben in de opzet.

Nou ja, Jacob had ze als enige allemaal zelf gekozen, die Gerda’s. En hij had de ergste van allemaal 

Phlora schreef op 27-08-2021 om 10:52:

[..]

Neuh, niet eens. Prima voor je vriendenkring, maar niet als je je grote ware liefde zoekt. Werk en opleiding is nu juist zo ongeveer het enige waarin mensen echt een gelijke zoeken en vaak ook nodig hebben.
De meeste B&B houders vonden het bijv erg belangrijk dat een partner ook een ondernemend, initiatiefnemend type was.
Iemand die zelf is opgegroeid in een wat traditioneler milieu, zal weer vaker bijv een vrouw zoeken die thuis met kinderen wil zijn, en juist niet die ondernemersdrive heeft.

Beetje kort door de bocht. Iemand met een, ik noem maar wat, LTS diploma, kan zeer ondernemend zijn (eigen bedrijfje). Iemand met een WO diploma, kan de hele dag achter stoffige boeken zitten. Ondernemend,  actief, creatief  zijn, heeft weinig te maken met opleidingsniveau.  Vaak is het zelfs zo dat lager opgeleiden veel ondernemender zijn.  Daarbij is iemand die lager opgeleid is, niet per definitie laag intelligent. 

In het geval van B&B  gaat  het vooral  om partners die zoiets ook leuk vinden of op een  andere manier iets doen  daar.  Heeft weinig met opleidingsniveau te maken. Daarbij zijn die  B&B  lui ook niet persé hoog opgeleid. 

Zoals voor elke relatie geldt: Als je elkaar leuk vindt en binnen elkaars leven past, is dat de basis.

bieb1963 schreef op 27-08-2021 om 12:41:

[..]. Daarbij is iemand die lager opgeleid is, niet per definitie laag intelligent.

Zoals voor elke relatie geldt: Als je elkaar leuk vindt en binnen elkaars leven past, is dat de basis.

Dit. 

Hen74 schreef op 26-08-2021 om 22:17:

[..]

ja Statler en waldorf, hihihihi

Avena schreef op 27-08-2021 om 09:22:

[..]

Ze zal er twee zelf uitgezocht hebben. Ik denk dat zo'n filmpje gewoon veel te weinig zegt. Maar het verbaast me wel dat er daar twee mannen zaten die jonger dan haar waren. Kan me niet voorstellen dat zij op jonger valt.

Ik had begrepen dat zij er zelf 2 had uitgekozen en haar vriendin/compagnon Nathalie die andere 2. Ik zie haar ook meer met een rijpere man met een grote C van creditcard! Pascal benoemde bij zijn vertrek weglopend met zijn koffer niet voor niets dat er weinig tot geen mannen bestaan die aan haar bijna onmogelijke hoge eisen en verwachtingen kunnen voldoen. Hij verwachtte zelfs dat ze over 2 jaren nog "vrij-gezellig" is en ik denk dat als zij zichzelf niet kritischer gaat bekijken hij daar wel eens gelijk in gaat krijgen.

Miss-Pippi schreef op 27-08-2021 om 12:25:

[..]

Nou ja, Jacob had ze als enige allemaal zelf gekozen, die Gerda’s. En hij had de ergste van allemaal

Toch vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als hij ze 1 op 1 had ontvangen met meer kansen op een op een gesprekken of een leuk uitje buiten de deur. Nu leek het toch ook op een kudde schaapjes waarbij de ene dame niet af wilde doen voor de ander. Mensen hebben vaak de neiging diegene die het hardst schreeuwt ook maar te volgen uit angst buiten de boot te vallen. Ik vond die Segrun eerst best wel een partij voor hem.

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 13:59

Muzieknootje64 schreef op 27-08-2021 om 13:55:

[..]

Toch vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als hij ze 1 op 1 had ontvangen met meer kansen op een op een gesprekken of een leuk uitje buiten de deur. Nu leek het toch ook op een kudde schaapjes waarbij de ene dame niet af wilde doen voor de ander. Mensen hebben vaak de neiging diegene die het hardst schreeuwt ook maar te volgen uit angst buiten de boot te vallen. Ik vond die Segrun eerst best wel een partij voor hem.

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is veel makkelijker als je ook eens buiten de poort van het huis kunt gaan en leuke dingen kunt gaan doen. 1 op 1. Ze konden nu geen kant op en dat haalde bij niemand het beste naar boven. Bij Jacob ook niet. 

Herecomesthesun schreef op 27-08-2021 om 11:30:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan! Ik heb niet veel meegeschreven maar wel elke dag even meegelezen. Jammer dat het programma afgelopen is. Kunnen we het topic omvormen naar een BzV-topic? kunnen we zondag gelijk verder!

Nee hoor, er komt vast een eigen BzV  topic. Maar zondag worden de boeren alleen maar voorgesteld he?  Daarna mag men gaan schrijven, dus het duurt maanden voordat we daar weer iets over horen.

Hier alvast wat tipjes van de sluier...

https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/boeren/2021-2022

Het was in ieder geval een bijzondere ervaring en voor mij ook de allereerste keer dat ik eens heb deelgenomen aan een forum wat ook leerzaam was. Blijkt maar weer dat je nooit te oud bent om te leren. Het leukste vond ik te horen hoe mensen situaties in de afleveringen toch verschillend zien en interpreteren. Zoveel smaken, zoveel meningen. Net als de keuze van mannen/vrouwen en dat is maar goed ook. Als we allemaal op dezelfde personen zouden vallen zou het wel een hele toestand worden. Liefde kun je niet afdwingen en dat maakt zo'n programma toch weer duidelijk. Ik bewonder de B&B houders en deelnemers dat ze dit toch hebben aangedurfd, want je moet maar afwachten hoe je voor heel Nederland neergezet wordt. Ik wens iedereen veel gezondheid en liefde toe en wellicht komen we elkaar nog eens tegen in een volgend forum. 

FancyDuck29

FancyDuck29

27-08-2021 om 15:05

Miss-Pippi schreef op 27-08-2021 om 12:25:

[..]

Ik vond het zo leuk om te zien dat hij 4 vrouwen heeft uitgekozen die duidelijk overeenkomsten met elkaar hadden. Elkaar ook heel leuk vonden. Maar dat ze alle 4 niets met hem hadden  Ik ben benieuwd of hij daar iets van leert.

Beterlaat2021! schreef op 27-08-2021 om 14:07:

[..]

Nee hoor, er komt vast een eigen BzV topic. Maar zondag worden de boeren alleen maar voorgesteld he? Daarna mag men gaan schrijven, dus het duurt maanden voordat we daar weer iets over horen.

Hier alvast wat tipjes van de sluier...

https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/boeren/2021-2022

Ohja, ik zie het… Ik had even het idee dat het vanaf zondag elke week al zou zijn. Bummer. 

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 15:13

Avena schreef op 27-08-2021 om 15:03:

Bert heeft een reactie gegeven op FB:
https://www.facebook.com/groups/benbvolliefde/posts/205820738250999/

Die commentaren eronder....🙈😂

Wij zijn hier echt lief vergeleken met FB. 

Sophia_! schreef op 27-08-2021 om 15:13:

[..]

Die commentaren eronder....🙈😂

Wij zijn hier echt lief vergeleken met FB.

Klopt, dat is niet mals. En er wordt vaak vergeten dat ze ook mensen van vlees en bloed zijn, met gevoelens. Als ze slim zijn, lezen ze niet alles. 

Muzieknootje64 schreef op 27-08-2021 om 13:55:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar, maar we zullen het nooit weten. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.