Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen.
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee?
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
QuarrelsomeSnail25
26-08-2021 om 22:15
Avena schreef op 26-08-2021 om 21:57:
Caroline doet (net als Debbie) ook al zo raar met dat plussen en minnen. Alsof ze zitten te dubben over het aanschaffen van een dure tas. En vervolgens je besluit laten afhangen van zo'n laatste keuring door vriendinnen. En als klap op de vuurpijl doet ze een openbare aankondiging dat ze dan toch wel verder wil onderzoeken wat er in het vat zit. Heel bijzonder.
Heel romantisch ook wel, zo'n liefdesverklaring.
'Je weet dat ik zo mijn bedenkingen heb, maar ik wil toch wel kijken of er wellicht meer in zit.'
Nou, zeg dat wel. Ze willen romantiek, maar benaderen het zakelijk. Heel bijzonder...
Dolfje
26-08-2021 om 22:16
Madamecannibale schreef op 26-08-2021 om 22:11:
Ik zat me heel hard af te vragen wie er nu allemaal bij Debbie langs waren geweest. Melvin, Pascal, die laatste beetje saaie jongen, maar wie nog meer?
Jelmer
QuarrelsomeSnail25
26-08-2021 om 22:17
Lulu_ schreef op 26-08-2021 om 22:10:
[..]
Ze doen me denken aan twee handpoppen, die twee zure oude mannetjes van de muppets😬
QuarrelsomeSnail25
26-08-2021 om 22:18
RavIvaR schreef op 26-08-2021 om 22:06:
ik hoop dat Vincent en Moniqie nog samen zijn.
Bij Caroline heb ik m'n bedenkingen. Als mijn toekomstig partner eerst nog even bij haar vrienden moet gaan checken hoe en wat zou ik dat niet heel leuk, aantrekkelijk of hoopgevend vinden.
Nou hè, dat heb ik nog nooit gevraagd aan anderen! Altijd fijn als ze met je vrienden of familie op kunnen schieten, maar goedkeuring vragen??
QuarrelsomeSnail25
26-08-2021 om 22:18
Lulu_ schreef op 26-08-2021 om 22:03:
[..]
De aflevering was ook ineens afgelopen voor mijn gevoel
Ja, dat inderdaad.
QuarrelsomeSnail25
26-08-2021 om 22:31
Avena schreef op 26-08-2021 om 22:23:
Eric heeft het ooit tot een voetbalsticker geschopt...
Mannen worden echt mooier met de jaren!
Vrijevlinder
26-08-2021 om 22:35
Snif, snif, nu is het afgelopen. Jammer. Maar ik hoop dat er een talkshow is die erin duikt en ons laat weten hoe het nu met hen gaat.
GroenTuintje
26-08-2021 om 22:40
Hen74 schreef op 26-08-2021 om 22:31:
[..]
Mannen worden echt mooier met de jaren!
Ja sommige mannen wel
Vrijevlinder
26-08-2021 om 22:47
Nog even wat berichtjes om na te genieten, hier een mooie foto.
https://twitter.com/TinkNL/status/1429876200348979204/photo/1
De kus
https://twitter.com/Gravin_Raaf/status/1430978486068449287/photo/1
En deze vond ik erg mooi:
https://twitter.com/MRS141971/status/1430977510028754949/photo/1
Miss-Pippi
26-08-2021 om 22:50
Hen74 schreef op 26-08-2021 om 21:14:
Nathalie over de drie C's...
Die heb ik ook! Sociale huurwoning, leenauto soms en mijn uitkering.
En de nog ontbrekende ‘c’ is natuurlijk Clooney. What else?!
Of uh… clusjesman.
Sophia_!
26-08-2021 om 22:52
Miss-Pippi schreef op 26-08-2021 om 22:50:
[..]
En de nog ontbrekende ‘c’ is natuurlijk Clooney. What else?!
Of uh… clusjesman.
Madamecannibale
26-08-2021 om 22:53
Dolfje schreef op 26-08-2021 om 22:16:
[..]
Jelmer
Oh ja. Uiteindelijk heeft Debbie zich niet van haar beste kans laten zien maar ik vond het ook wel echt een mismatch. De mannen waaraan ze gematcht was pasten echt niet bij haar.
Vrijevlinder
26-08-2021 om 22:55
En als afsluiter, het stuk van Nona Tolol
Het zit erop..Ik val nu officieel in een diep, diep, zwart gat
Hello darkness my old friend
Het waren zeven fantastische weken.Een simpel format;Zet een groep van de meest uiteenlopende mensen bij elkaar en zet er een camera op.
Geen van de B&B -eigenaren leek op elkaar.Men neme;Een ietwat neurotische tegen smetvrees aan schurende control freak;Een giechelige Instagramprinses ;Een zelfverzekerde vrouw met de uitstraling van een koelvries-combinatie waarvan men bij voorbaat al weet dat zij veel weerstand zal gaan oproepen;Een hork van een vent. Punt.;Een chaotisch, studentikoos type;Een Jacob (een intelligent en doortastend persoon die zich als schlemiel voordoet en mensen op het verkeerde been zet).
Vergroot hun 'eigenaardigheden' uit zoals:Wijd open gesperde ogen;Praten tegen het huisdier;Meezeulen van een grote tas;De manier van praten;De manier van lachen
Scheep de B&B-eigenaren op met vrijgezellen met tegengestelde of juist passende persoonlijkheden( ook al hebben ze deze zelf uitgezocht, het matcht vaak niet).Roer het goed door elkaar en laat het lekker sudderen (lees; zoek het maar lekker uit). Het snelkookpan-effect volgt vanzelf.Succes verzekerd!
Voor de extra spice;Sluit één van de eigenaren op met vier kandidaten tegelijk, vooraf wetende dat hij geen kant op kan onder het mom van quarantaine-maatregelen.Ik denk dat het productieteam van tevoren niet had kunnen inschatten dat alle de vier de gasten zich tegen hun gastheer zouden keren.Waar een willekeurig ander persoon wellicht over was gegaan tot het hardhandig verwijderen van deze vier gasten, reageerde de gastheer onderkoeld door ze, middels steken onder water en zich tegelijkertijd van de domme te houden, met gelijke munt terug te betalen. Voor de oplettende kijker was het wel duidelijk, helaas niet voor de gasten zelf.
Belangrijk is niet alleen de interactie tussen de B&B-eigenaar en de vrijgezellen maar ook de strijd tussen de vrijgezellen onderling om de gunst van de gastheer/vrouw.
Een Ysolde bleek niet opgewassen tegen een Bert en ook niet tegen een Ramona;Gwen bleek wel opgewassen tegen Ramona en ook tegen een Bert.Wie weet hoe het was afgelopen als zij niet voortijdig had moeten afhaken wegens onvoorziene familieomstandigheden.Er werd een strijd gevoerd onder het mom van gezonde rivaliteit tussen Eric en Marc.En bij Vincent speelde er jaloezie op tussen de vrouwen onderling. De besluiteloze B&B-eigenaar raakte hierdoor enigszins ontregeld.Soms ook ontstond er een sterkere band tussen de deelnemers onderling.Denk aan de bromance tussen Melvin en Pascal.Theun en Mitch,Jeroen en Eric.
Kijkers voelden zich dermate betrokken bij de kandidaten dat zij vaak ook dachten te weten wie goed bij wie zou passen.Er werd nog net geen online petitie opgesteld om Bert en Ramona te herenigen.Vincent moest en zou voor Monique kiezen.Ook werd het door de kijkers sommige vrijgezellen juist afgeraden om te blijvenDe meesten waren het er wel over eens dat de Jacob van die vier af moest.
Maar ach, B&B heeft ons ook zoveel gebracht. Althans, ik heb er mijn voordeel mee kunnen doen.
k ben niet zo fantasierijk qua koken. Echter heb ik nieuwe recepten kunnen toevoegen zoals:Broccolania (een Jacobees/ Portugees groentengerecht dat past in een vegan lifestyle)Pasta met citroen (qua budget handig aan het einde van de maand)Eiersalade zonder mayonaise en augurken (opdienen met veel alcohol)Knorr Wereldgerecht met struisvogelbiefstuk (altijd handig met Kerst wanneer je het bezoek in de waan wil laten dat je ze iets exclusiefs voorzet; gewoon zeggen dat het een oud familierecept is. (Wel van tevoren alle ingrediënten uit de verpakking halen)Piemelania Bulgaria (een Bulgaars inktvisgerecht waarvan de vormgeving doet denken aan een piemel)
De comeback van de citroen.De citroen was lange tijd ondergewaardeerd maar beleefde een opmars dankzij Debbie.Verwerk m door de pasta, stop m in je tas, eet m met schil en al, eet m als ontbijt of organiseer een citroenentour!#citronellaforlife
Ook yoga beleefde een opmars! Of euh..juist niet. De yoga-positie Happy Baby nodigde niet écht uit om dit te gaan beoefenen.Daarentegen ontstond er wel een trend om yoga samen met je huisdier te gaan beoefenen.
Ik zelf heb heel wat ideeën opgedaan voor uitjes en dagjes uit;AccordeonlesBergbeklimmenMountainbikenWijnproeverijSchoonmaak-workshopKerkbezoekTennissenPaardrijdenMotorrijdenAutoritjeEen discountzaak bezoeken gecombineerd met een kathedraalbezoekScootertocht langs de kustGolfclinics (ook voor gevorderden die in het bezit zijn van een GVEen boottochtje op de Weissen SeeInterieur make-over workshopSuppen
B&BVL leverde zeker wel nieuwe inzichten op die ik zowel in mijn werk als privé kan gebruiken. Want op welke manier breng je een slecht nieuwsgesprek?Vooral op het relationele vlak. Want, hoe geef je iemand de bons zonder de ontvanger te kwetsen?
Hierbij hanteerden de kandidaten verschillende gesprekstechniekenSommigen vroegen de kandidaat eerst wat hij/zij van hem/haar vond waarna er complimenten volgden.Wanneer deze zijn uitgesproken, sla je toe.Wel altijd beginnen met dat iemand een mooi mens is, gevolgd door:"Ik vind je écht écht écht écht leuk/ lief/ aardig/ geweldig..maarr.."Vergeet het woordje 'klik niet te gebruiken.Door te zeggen dat je niet 'levelt' wil óók wel eens helpen.Oh ja, en het woord chemie! Onthouden!Vincent bijvoorbeeld leerde op dit gebied snel.Voordat de kandidaat überhaupt de kans kreeg om te zitten, gooide hij het al eruit. Geen inleidend intro. Nee hoor, hoppa!Wegwezen!Bij Sofie bracht hij het slecht nieuwsgesprek nadat ze net uit haar bed was en dus niet direct kon reageren.Oh ja, belangrijke les. Voer een dergelijk gesprek bij voorkeur zo vroeg mogelijk op de dag, anders willen ze nog mee eten óók!Krijg je dát weer!Zit je daar met een zuurpruim aan tafel!Euhm..bij Debbie is even iets misgegaan want Pascal en Chris zitten er, na het slecht nieuws gesprek, nog steeds..
Dus een slecht nieuwsgesprek brengen, vergt bepaalde vaardigheden. Maar het ontvangen daarvan óók.Altijd vervelend wanneer je te horen krijgt dat de gastheer of vrouw jou niet zo leuk vindt als gehoopt. Of je maar je koffers wil gaan pakken.Om hun gezicht te redden, probeert een aantal laconiek en schouderophalend te reageren. Zo van:'Mwah, je was me nèt voor, anders was ik zelf wel vertrokken. Want zo leuk ben je niet..' (een 'Nicootje')Één ander probeert nog enigszins zijn gezicht te redden door moeilijke metaforen van vlinders aan de ontbijttafel aan te halen.Weer een ander barst in huilen uit (Annemarie).Die ene begreep het niet echt goed..nog steeds niet, geloof ik..(Jeffrey)En een paar kozen eieren voor hun geld en gingen er zelf snel vandoor omdat ze de bui wasrschijnlijk al voelden hangen(Meneer Ei en Mark)Euhm..en bij sommigen wil het maar niet doordringen..geloof ik (Pascal en Chris).
Een leuke, hartelijke ontvangst is goed. Dan voelt de kandidaat zich welkom en op zijn of haar gemak.Beter niet zoals Bert, lomp in je ouwe kloffie, aan komen wandelen en zeggen dat de Formule 1 direct begint...nadat de bezoekster nrt 900 km achter de rug heeft.De deur opendoen met je huisdier op je arm om deze vervolgens voor te stellen aan de bezoeker kán ongemakkelijk overkomen.Vaak weet de bezoeker dan niet of hij tegen jou of tegen je hond moet terugpraten.Misschien even helpen met de koffers kan óók geen kwaad. Ja, is maar een suggestie, hoor.Dat geldt overigens niet wanneer je gasten hebt die 2 weken lang van jouw gastvrijheid hebben genoten en nog te beroerd zijn om je te bedanken.Die koffers slepen ze zelf maar lekker.
Wanneer je om wat voor reden dan ook, niet kan of wil praten (keelontsteking of ruzie) dan kun je communiceren door middel van tshirts met passende teksten.Heb je juist geen zin om íemand aan te horen, zet dan gewoon van die oorbeschermers zoals Bert droeg, op.
Ach ja, en taal!Mijn kennis van de Italiaanse en Duitse taal is er écht op vooruit gegaan.Ik kan me, denk ik, nu heel goed redden in Italie.Als ze mij wat vragen in het Italiaans, gil ik gewoon 'Casa Santàààngelóó..!of 'pasta di limone'Ooh, en in t Duits red ik me prima met'Senf' en 'Pesto'
Woorden die ik tot vervelens toe heb gehoord:
Levelen
Diepgang
Leermoment
Chemie
En wat heeft B&BVL ons nog meer gebracht..ik durf het haast niet te zeggen..De come back van 'de Gerda'Zelden zulke ongelofelijke discussies gehoord over een naam als over Gerda.Mensen voelden zich gekwetst, in de maling genomen. Zelfs mensen die Truus of Nel heten, voelden zich aangesproken.Zelfs T Mobile voelde zich aangesproken met hun 4G en 5G netwerk
Het is klaar.
De B&B-eigenaren zijn natuurlijk specifiek gecast op bepaalde kenmerken die enorm worden uitvergroot. Gaandeweg de serie blijken ze meerdere kanten te bezitten.
Bij sommigen zie ik opeens kwetsbaarheid of empathie.
Mooi..
Ja, ik word nog sentimenteel op mijn ouwe dag..maar niet milder
Fijne avond
Lavandula
26-08-2021 om 22:58
Madamecannibale schreef op 26-08-2021 om 22:53:
[..]
De mannen waaraan ze gematcht was pasten echt niet bij haar.
De mannen die ze zelf had uitgekozen ook niet.