Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2023


Vrijevlinder schreef op 25-08-2023 om 09:03:

[..]

Als Thomas had gezegd dat hij niet teleurgesteld was, had ze verontwaardigd geroepen: hoezo ben jij niet teleurgesteld? Vind je mij niet leuk dan?

Ze weet werkelijk iedere opmerking zo te draaien dat ze daar weer bovenop kan springen. Net als met vakanties, dat hij dat niet alleen doet. Met etentjes. Het maakt niet uit waarmee, overal vind ze iets van. Eerst vragen stellen, hij beantwoord het eerlijk, en dan komt er een afkeurende reactie.

Dergelijke mensen werken oneerlijkheid in de hand. Mensen die te maken hebben met zo'n persoon als Petri, gaan op een gegeven moment niet meer eerlijk antwoord geven. Om niet steeds gezeur te hebben.

Of zoals Thomas op het laatste dat zij zich gaan terug trekken en minder vragen (durven) te stellen. Want in het gesprek met Olof bij Loves Bites zag je al een andere Thomas terug dan die laatste paar dagen bij Petri. 

Net als met het grasmaaien, zij moest hem klusjes opdragen in plaats van dingen zelf oppakken. Als hij zegt ik maai het gras zal zij zeggen. Vind je het gras te lang dan ?

MidasWolf schreef op 25-08-2023 om 09:10:

[..]

Net als met het grasmaaien, zij moest hem klusjes opdragen in plaats van dingen zelf oppakken. Als hij zegt ik maak het gras zal zij zeggen. Vind je het gras te lang dan ?

Ja of ze zou zeggen dat een ander klusje toch veel meer prioriteit zou hebben of weet ik het.. 

Bij Astrid vorig jaar, kon je op een gegeven moment merken dat ze de camera's en het combineren van privé/b&b/mannen niet goed trok en ze (mede) daardoor soms nogal raar uit de bocht kon komen.. Bij Petri heb ik dat idee niet. Volgens mij is zij echt zo kil/koud

Vrijevlinder schreef op 25-08-2023 om 08:53:

[..]

Ik heb het niet zo hoog. Denk het niet. Of ze gaan het proberen, en komen er na korte tijd achter dat de liefde mist.

Ssstt, dit antwoord wil ik dus niet horen he, dat snap je    Maar die kans zit er inderdaad wel in, al hou ik hoop 😁

MidasWolf schreef op 25-08-2023 om 08:58:

 En ben benieuwd of het tussen Ed en Marian nog wat kan worden. Ze wou eerst kijken hoe hij woont. Laat ik het voor nu op interesse houden.

Ed woont ongetwijfeld veel minder groot en minder wit dan Marian.... daar is weinig voor nodig.

Vrijevlinder schreef op 25-08-2023 om 08:53:

[..]

Ik heb het niet zo hoog. Denk het niet. Of ze gaan het proberen, en komen er na korte tijd achter dat de liefde mist.

Ik denk precies hetzelfde. 

MidasWolf schreef op 25-08-2023 om 08:52:

Het is toch erg zoals zij werkelijk veel 'fout' draait? Ze legt hem de woorden teleurgesteld een soort van in de mond om het vervolgens een soort “raar” te vinden, dat hij het gebruikt en het zelf niet zo zou noemen.

Petri tegen Thomas: Ben je teleurgesteld?
Thomas: ja, maar ik neem aan dat jij ook teleurgesteld bent.
Petri (afkeurende toon): nou, teleurgesteld zou ik dat niet willen noemen.

Ja, dit moet toch voelen als gaslichten,kom op zeg. 

En die thomas is toch gewoon een vriendelijke man. Waarom moet hij zo klein gemaakt worden door haar? 

En omdat petri hem niet aantrekkelijk vindt, dat betekend natuurlijk niet dat hij onaantrekkelijk is, maar daar is ze wel op uit  dat hij onzeker wordt. 

Maar er zullen voldoende vrouwen zijn die hem wel aantrekkelijk vinden en een leuke man. En ik durf zo maar te wedden  dat hij binnen korte tijd een leuke  vriendelijke vlotte vrouw leert kennen.

En Petri wens ik vooral een cursus sociale vaardigheden aan. En wat onderzoeken. Gok zomaar dat N een rol speelt  als je dat soort kwetsende dingen kan zeggen met droge ogen.

BritgetJones007 schreef op 25-08-2023 om 10:26:

[..]

Ja, dit moet toch voelen als gaslichten,kom op zeg.

....

En Petri wens ik vooral een cursus sociale vaardigheden aan. En wat onderzoeken. Gok zomaar dat N een rol speelt als je dat soort kwetsende dingen kan zeggen met droge ogen.

Helemaal mee eens! Maar denk daarom ook dat een cursus sociale vaardigheden weinig effect zal hebben. Daar is toch iets van minimaal zelfinzicht voor nodig. Gewoon alleen blijven is het allerbeste,voor iedereen🙂.

HAHA!wait..what schreef op 25-08-2023 om 09:42:

[..]

Ja of ze zou zeggen dat een ander klusje toch veel meer prioriteit zou hebben of weet ik het..

Bij Astrid vorig jaar, kon je op een gegeven moment merken dat ze de camera's en het combineren van privé/b&b/mannen niet goed trok en ze (mede) daardoor soms nogal raar uit de bocht kon komen.. Bij Petri heb ik dat idee niet. Volgens mij is zij echt zo kil/koud

Ik geloof dat vorig jaar ook heel veel mensen een mening over Astrid hadden en pas achteraf merkten dat het kwam door de camera’s en combi privé en mannen. 

Nighttripper schreef op 25-08-2023 om 10:36:

[..]

Helemaal mee eens! Maar denk daarom ook dat een cursus sociale vaardigheden ook weinig effect zal hebben. Daar is toch iets van minimaal zelfinzicht voor nodig.

Ja  zij is het 'type collega' waardoor veel mensen met buikpijn naar het werk gaan, uitvallen op het werk, maar degene die het verziekt niet ontslagen kan worden, want ja  vast contract. 

Iedereen herkent dit gedrag van een type 'Petri' of 'Alexandra' wel en iedereen ziet dat het gedrag de oorzaak is van geen relatie, de manier van communiceren, alleen dit soort types krijgen zo weinig tegengas, omdat ze zo over anderen heen walsen, dat ze zijn gaan denken dat dit gedrag oke is, terwijl anderen vooral denken wtf

Nadat de serie is afgelopen, gaan de B&B eigenaren die de liefde in het programma niet hebben gevonden, vaak op zoek in de andere aanmeldingen.

Ik heb zo'n vermoeden, dat Petri zich de moeite kan besparen.... Die mannen, hebben elke aflevering hun dankbaarheid uitgesproken richting RTL dat ze niet geselecteerd waren 🙏

Toch interessant om een aantal beoordelingen gelezen te hebben zowel Nederlandse als Franse. En daarin wordt vaker benoemd dat ze een fijne gastvrouw is. Naast dat het haar inkomen is heeft zij ook meer de regie in handen, wat betreft regels, aankomst, vertrek en andere zaken. 

Aantal recensies gelezen op een paar sites die bijna allemaal positief waren. In haar gastvrijheid naar gasten toe zal ze heel hartelijk zijn, in de liefde niet echt. Blijkbaar vind ze het moeilijk om ook zo naar de mannen toe te zijn, waarschijnlijk omdat dit heel dichtbij komt.

MRI

MRI

25-08-2023 om 10:57

BritgetJones007 schreef op 25-08-2023 om 10:26:

[..]

Ja, dit moet toch voelen als gaslichten,kom op zeg.

En die thomas is toch gewoon een vriendelijke man. Waarom moet hij zo klein gemaakt worden door haar?

En omdat petri hem niet aantrekkelijk vindt, dat betekend natuurlijk niet dat hij onaantrekkelijk is, maar daar is ze wel op uit dat hij onzeker wordt.

Maar er zullen voldoende vrouwen zijn die hem wel aantrekkelijk vinden en een leuke man. En ik durf zo maar te wedden dat hij binnen korte tijd een leuke vriendelijke vlotte vrouw leert kennen.

En Petri wens ik vooral een cursus sociale vaardigheden aan. En wat onderzoeken. Gok zomaar dat N een rol speelt als je dat soort kwetsende dingen kan zeggen met droge ogen.

Ik, die Harry had kunnen daten maar er vanaf zag na lang app contact omdat ik iets niet fijn vond aan hem, vind Thomas een hele aantrekkelijke lieve man. Zou hem zo daten

Angela de Jong, AD...

Misschien moeten we het vandaag, op de valreep voor De Grote Ontknoping van B&B vol liefde,

toch nog even over Petri hebben. Want er gebeurde iets bij mij, tijdens
de aflevering van donderdagavond. Ik had met haar te doen. Ze wordt in
het programma gretig neergezet als een harde, gevoelloze tante die de
lieve, verlegen Thomas als een kleuter behandelt, maar dat beeld is niet terecht.

Toegegeven, Petri is ongenaakbaar, snel geïrriteerd en bot, en niet alleen op de
momenten dat ze veilig in haar eentje voor de camera staat. Als ze
genoeg heeft van de lieve, verlegen Thomas die geen greintje initiatief
toont, dan slikt ze haar ergernis niet in, maar laat ze die ronduit
blijken. Aardig? Nee. Duidelijk en eerlijk? Absoluut.


En ja, als het op de kleur van de geraniums aankomt, drukt ze haar eigen
zin door. Mag ze, verdikkeme? Het is háár huis. Zij moet de hele zomer
tegen die bakken aan kijken, en niet Thomas.

Zullen we nu hem even onder de loep nemen?
Vooropgesteld: ik vind Thomas echt een schat. Maar bij Petri gedroeg
hij zich als een sul die al 25 jaar in hetzelfde, gemakzuchtige huwelijk
zit en zijn vrouw niets meer te vertellen heeft. Hij lag lekker in zijn
tuinstoeltje en kwam pas overeind als hij een paar orders kreeg,
ontweek de echte onderwerpen en babbelde louter over ditjes en datjes.



Maar je komt daar voor het eerst, Thomas. Dan wil een vrouw dat je interesse
in haar toont. Dat je probeert om haar brein en haar hart te
doorgronden. Dat je haar écht ziet. Dus dat je na een dag weet dat ze
zoetjes in haar koffie gebruikt.


article-quote-6f574e7dd1.svg


Een man die op eigen initiatief de
grasmaaier pakt, wekt een heel ander gevoel op bij een vrouw dan een man
die als een overjarige labradood­le naar het schuurtje sjokt omdat hij
die opdracht heeft gekregen


Angela de Jong

En zo moeilijk is het helemaal niet om een bazig type als Petri te kraken.

Die hoeft geen bloemblaadjes op de trap. Dat geeft alleen maar troep.
Haar verleid je door voor haar te zorgen, haar praktische dingen uit
handen te nemen. Uit jezelf. Niet pas als ze daarom vraagt. Een man die
op eigen initiatief de grasmaaier pakt en fluitend aan het werk gaat,
wekt echt een heel ander gevoel op bij een vrouw dan een man die als een
overjarige labradoodle naar het schuurtje sjokt omdat de baas hem die
opdracht heeft gegeven.

De afscheidsscène vond ik ook veelzeggend. Petri liep fier voorop, twee

zware tassen in de hand. Thomas kwam er, met op het oog de twee lichtste

tassen, weer eens achteraan. Veilig in zijn eentje voor een camera
sprak hij zijn twijfels erover uit of Petri makkelijk de liefde zal
vinden, zo’n ‘dametje’ met een eigen wil en eigen mening. Dat was voor
mij de druppel.

Ik heb nieuws voor je, beste Thomas.
Het is 2023. Dametjes met een eigen wil en eigen mening, zoals Petri,
zoeken een echte vent. Anders blijven ze net zo lief alleen.

BritgetJones007 schreef op 25-08-2023 om 10:45:

[..]

Ja zij is het 'type collega' waardoor veel mensen met buikpijn naar het werk gaan, uitvallen op het werk, maar degene die het verziekt niet ontslagen kan worden, want ja vast contract.

Iedereen herkent dit gedrag van een type 'Petri' of 'Alexandra' wel en iedereen ziet dat het gedrag de oorzaak is van geen relatie, de manier van communiceren, alleen dit soort types krijgen zo weinig tegengas, omdat ze zo over anderen heen walsen, dat ze zijn gaan denken dat dit gedrag oke is, terwijl anderen vooral denken wtf

Klopt, hoor. Weinig mensen kunnen hier tegenop, of gaan ze uit de weg. Ze denken zelf dat ze populair zijn, terwijl mensen helemaal niet zo aardig denken. 

Angela de Jong is duidelijk vergeten hoe Petri  reageerde toen een van haar vorige gasten geheel spontaan een struik gesnoeid had....!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.