Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2023


Beterlaat2021! schreef op 24-08-2023 om 19:26:

@ Treurniet: verkeerde topic voor deze reactie...... Als je snel bent kun je hem nog wissen....

Tis je gelukt!

Helaas, ik heb al gequote. (En het weghalen was ook niet gelukt zie ik nu ).

ik vind Petri heel erg akelig: te lomp, te direct, te autoritair, te dominant...en het erge is, dat ze haar gedrag helemaal oke vind. Maar wat ik vooral zie is totale ongemak bij Thomas door haar gedrag. Hij is onzeker, niet ontspannen en op zijn hoede door haar gedrag, maar weet dit zelf nog niet te benoemen of te erkennen. Een 'Petri' is beschadigend voor anderen door haar gedrag. Je ziet gewoon dat Thomas zich klein maakt door haar gedrag. Onacceptabel wat ze laat zien. 
Als het niet klikt, dan kan je dat op een beschaafde manier aangeven en ieder zijn eigen weg. 

MRI

MRI

25-08-2023 om 00:11

BritgetJones007 schreef op 24-08-2023 om 23:47:

ik vind Petri heel erg akelig: te lomp, te direct, te autoritair, te dominant...en het erge is, dat ze haar gedrag helemaal oke vind. Maar wat ik vooral zie is totale ongemak bij Thomas door haar gedrag. Hij is onzeker, niet ontspannen en op zijn hoede door haar gedrag, maar weet dit zelf nog niet te benoemen of te erkennen. Een 'Petri' is beschadigend voor anderen door haar gedrag. Je ziet gewoon dat Thomas zich klein maakt door haar gedrag. Onacceptabel wat ze laat zien.
Als het niet klikt, dan kan je dat op een beschaafde manier aangeven en ieder zijn eigen weg.

Ja vond het vandaag ook wel heel erg hoor. Ik kan Thomas niet goed lezen: hij kan ook voor een groot deel onverschillig zijn en een klein deel onzeker. Ik weet dat niet. Wel weet ik dat ik bijna de tv uit wilde zetten toen Petri zo deed. Vind het bijna emotioneel beschadigend inderdaad. 

Ja zo raar dat ze het okay vindt. Je kan er toch ook wat aan doen als je weet dat je naar overkomt? Ik vind best dat nogal veel mensen leven volgens het ' zo ben ik nou eenmaal-motto' (Martijn ook best wel), terwijl ze anderen beschadigen.

MRI schreef op 25-08-2023 om 00:11:

[..]

Ja vond het vandaag ook wel heel erg hoor. Ik kan Thomas niet goed lezen: hij kan ook voor een groot deel onverschillig zijn en een klein deel onzeker. Ik weet dat niet. Wel weet ik dat ik bijna de tv uit wilde zetten toen Petri zo deed. Vind het bijna emotioneel beschadigend inderdaad.

Ja zo raar dat ze het okay vindt. Je kan er toch ook wat aan doen als je weet dat je naar overkomt? Ik vind best dat nogal veel mensen leven volgens het ' zo ben ik nou eenmaal-motto' (Martijn ook best wel), terwijl ze anderen beschadigen.

En die petri is ook juf geweest...laat zich raden hoe "prettige" en "open" sfeer dat geweest moet zijn, met "ruimte" om vragen te stellen....

En, wat denken jullie? Zal Paul komende aflevering een move maken? Ik ben benieuwd 😁

Courage schreef op 24-08-2023 om 17:21:

[..]

Dit ging niet over Astrid.
Gewoon een andere B&B-houder in Oostenrijk waar MidasWolf wel eens verblijft.

Oh, hahaha, ik dacht dat op Astrid werd gedoeld, maar nu ik teruglees zie ik dat mijn brein een link maakte naar Astrid, maar dat stond er niet. 

BritgetJones007 schreef op 25-08-2023 om 00:29:

[..]

En die petri is ook juf geweest...laat zich raden hoe "prettige" en "open" sfeer dat geweest moet zijn, met "ruimte" om vragen te stellen....

☹️

Petri1.jpg

Het is toch erg zoals zij werkelijk veel 'fout' draait? Ze legt hem de woorden teleurgesteld een soort van in de mond om het vervolgens een soort “raar” te vinden, dat hij het gebruikt en het zelf niet zo zou noemen.

Petri tegen Thomas: Ben je teleurgesteld?
Thomas: ja, maar ik neem aan dat jij ook teleurgesteld bent.
Petri (afkeurende toon): nou, teleurgesteld zou ik dat niet willen noemen.

HAHA!wait..what schreef op 25-08-2023 om 01:45:

En, wat denken jullie? Zal Paul komende aflevering een move maken? Ik ben benieuwd 😁

Ik heb het niet zo hoog. Denk het niet. Of ze gaan het proberen, en komen er na korte tijd achter dat de liefde mist. 

De discussie rondom het brood snijden was ook te erg voor woorden.

Van Tamara vond ik het netjes dat zij alsnog een leuk cadeau opstuurt naar Martijn. Het deed hem wel wat, hij stuurde ook een (lange)app terug. Hopelijk maakt dit  het nare afscheid iets minder erg en kunnen ze er later (vriendschappelijke) hard om lachen van wat deden wij daar gek toen.

Kan iemand die Petri persoonlijk kent en waar ze goed mee kan, Petri laten inzien hoe fout en vervelend haar gedrag is en haar echt laten inzien wat haar gedrag met een mens kan doen?

Ze had tegen Thomas kunnen zeggen: beste Thomas, ik merk dat ik niet warm loop voor jou en ik voel geen klik, ik ga je naar huis sturen. Dat was respectvoller geweest dan al die opmerkingen die ze maakte en waarbij ze eerst iemand afbrak. 

dubbel

Leuk dat Marian, Ed en Olof waarschijnlijk vrienden blijven. En ben benieuwd of het tussen Ed en Marian nog wat kan worden. Ze wou eerst kijken hoe hij woont. Laat ik het voor nu op interesse houden.

Vrijevlinder schreef op 25-08-2023 om 08:57:

Kan iemand die Petri persoonlijk kent en waar ze goed mee kan, Petri laten inzien hoe fout en vervelend haar gedrag is en haar echt laten inzien wat haar gedrag met een mens kan doen?

Ze had tegen Thomas kunnen zeggen: beste Thomas, ik merk dat ik niet warm loop voor jou en ik voel geen klik, ik ga je naar huis sturen. Dat was respectvoller geweest dan al die opmerkingen die ze maakte en waarbij ze eerst iemand afbrak.

Helemaal mee eens, de boodschap is ook duidelijk, maar op z’n andere en fijnere/respectvollere manier gebracht 

MidasWolf schreef op 25-08-2023 om 08:52:

Het is toch erg zoals zij werkelijk álles 'fout' draait? Ze legt hem de woorden teleurgesteld een soort van in de mond om het vervolgens een soort “raar” te vinden, dat hij het gebruikt en het zelf niet zo zou noemen.

Petri tegen Thomas: Ben je teleurgesteld?
Thomas: ja, maar ik neem aan dat jij ook teleurgesteld bent.
Petri (afkeurende toon): nou, teleurgesteld zou ik dat niet willen noemen.

Als Thomas had gezegd dat hij niet teleurgesteld was, had ze verontwaardigd geroepen: hoezo ben jij niet teleurgesteld? Vind je mij niet leuk dan?

Ze weet werkelijk iedere opmerking zo te draaien dat ze daar weer bovenop kan springen. Net als met vakanties, dat hij dat niet alleen doet. Met etentjes. Het maakt niet uit waarmee, overal vind ze iets van. Eerst vragen stellen, hij beantwoord het eerlijk, en dan komt er een afkeurende reactie. 

Dergelijke mensen werken oneerlijkheid in de hand. Mensen die te maken hebben met zo'n persoon als Petri, gaan op een gegeven moment niet meer eerlijk antwoord geven. Om niet steeds gezeur te hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.