Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2023


HAHA!wait..what schreef op 30-07-2023 om 19:45:

[..]

Ik ook 😁 Ondanks (of misschien wel júist door) de rare kandidaten en gekke dingen.. Ik geniet er wel van

Ik kijk elke ochtend. Zaterdagochtend werd ik wakker en ik dacht HA MOOI! Oh nee, toch niet. 🫣

HAHA!wait..what schreef op 30-07-2023 om 19:21:

[..]

Vind ik raar, want als iemand wat gesloten/stiller is, dan kan/mag dat toch ook gewoon (genoeg) zijn? Moet iedereen dan maar hele dagen huilen/tikkertje spelen/lekker gek dansen en boom knuffelen en cadeautjes in de natuur vinden om goed bevonden te worden? En dan ook nog een goede balans vinden wat betreft stil zijn en praten, blijkbaar.

Ik krijg het er gewoon benauwd van wat voor een idiote dingen er 'geëist' worden. Iedereen is anders, en het klikt of niet, dat kan natuurlijk. Maar ga ze niet in hokjes plaatsen als te mannelijk o.i.d. als ze gewoon dingen vragen of het niet met je eens zijn

Dat laatste ja, het lijkt net of je geen andere mening mag hebben en overal maar dan ook echt overal hetzelfde in moet staan. Wil je chocolade op je boterham? Nee joh, je moet toch echt voor honing gaan, daarmee sta je dichterbij de natuur. Dat soort onzin. Alles moet op één manier en een andere is meteen niet goed. Zo ga je toch nooit iemand vinden

Ze hebben van die uitgesproken ideeen
 over mannelijke en vrouwelijke energie. 
Alsof geërfde karaktertrekken, opvoeding en milieu helemaal geen rol spelen in iemands gedrag.
In hun behoefte aan "vrij zijn" delen ze daarmee de mensen juist verder in hokjes in. 

MRI

MRI

30-07-2023 om 21:51

amarna schreef op 30-07-2023 om 21:38:

Ze hebben van die uitgesproken ideeen
over mannelijke en vrouwelijke energie.
Alsof geërfde karaktertrekken, opvoeding en milieu helemaal geen rol spelen in iemands gedrag.
In hun behoefte aan "vrij zijn" delen ze daarmee de mensen juist verder in hokjes in.

Brabeau

30-07-2023 om 21:20

HAHA!wait..what schreef op 30-07-2023 om 19:21:

[..]

Vind ik raar, want als iemand wat gesloten/stiller is, dan kan/mag dat toch ook gewoon (genoeg) zijn? Moet iedereen dan maar hele dagen huilen/tikkertje spelen/lekker gek dansen en boom knuffelen en cadeautjes in de natuur vinden om goed bevonden te worden? En dan ook nog een goede balans vinden wat betreft stil zijn en praten, blijkbaar.

Ik krijg het er gewoon benauwd van wat voor een idiote dingen er 'geëist' worden. Iedereen is anders, en het klikt of niet, dat kan natuurlijk. Maar ga ze niet in hokjes plaatsen als te mannelijk o.i.d. als ze gewoon dingen vragen of het niet met je eens zijn kater2.gif

Dat laatste ja, het lijkt net of je geen andere mening mag hebben en overal maar dan ook echt overal hetzelfde in moet staan. Wil je chocolade op je boterham? Nee joh, je moet toch echt voor honing gaan, daarmee sta je dichterbij de natuur. Dat soort onzin. Alles moet op één manier en een andere is meteen niet goed. Zo ga je toch nooit iemand vinden

Ja even hoor: er is geen 'ze'. Ze is hier wat je ervan ziet op tv en wat je eventueel kent van een paar mensen in je omgeving. Maar net zo als christenen niet allemaal zwarte kousen kerk mensen zijn waar vrouwen niet in de politiek mogen en mensen zich niet mogen laten vaccineren en net zoals de islam waar de meeste mensen vredelievend zijn en geen terroristen, zijn niet alle spirituele mensen zoals je hier in die serie ziet. Ik bedoel er wordt nu wel heel generaliserend over gedaan en wat ik zie bij b&b geeft daar ook alle aanleiding toe en maar het is echt te makkelijk alles op één hoop te gooien. Toen ik 30 jaar geleden ging mediteren of aan yoga ging doen, werd je ook zo in een hokje gezet. Mensen vonden het ook eng of zo. Nu wordt aangeraden door de huisarts of de praktijkondersteuner om mindfulness of yoga te gaan doen. 

Maar toegegeven Walter Joy Anne zijn geen fijn voorbeeld om eens wat buiten je gewone denkkader te gaan exploreren. Al vrij vroeg in het draadje zei ik al dat Walter tantra gebruikt om de baas te spelen en zichzelf niet te laten zien. Maar dat betekent niet dat tantra niet mooi zou kunnen zijn binnen een al bestaande relatie. Dus hoewel ik wat we hier zien ook volkomen cringe vind, pleit ik er toch voor het kind niet met het badwater weg te gooien  

Ik reageer ook alleen op wat ik zie (gebeuren) daar. Ik denk echt niet dat iedereen uit 'dat' wereldje zo is 😁

amarna schreef op 30-07-2023 om 21:38:

Ze hebben van die uitgesproken ideeen
over mannelijke en vrouwelijke energie.
Alsof geërfde karaktertrekken, opvoeding en milieu helemaal geen rol spelen in iemands gedrag.
In hun behoefte aan "vrij zijn" delen ze daarmee de mensen juist verder in hokjes in.

Ik wil het wel even voor de algemene “zwevers” opnemen, dit soort ideeen worden niet door iedereen gedeeld. Ik ken er genoeg die er ook de kriebels van krijgen. Voor hen vind ik het best jammer dat hier zo’n scheef beeld geschetst wordt. 

impala schreef op 30-07-2023 om 16:04:

[..]

Zijn eigen woning hebben we nog niet gezien toch? Of wel?

Alleen in de eerste aflevering waar hij aan bod kwam (toevallig vandaag even teruggekeken, aflevering 6 uit mijn hoofd). Toen hij met zijn vriend Martin de selectie deed. Zag er niet heel erg klein uit, maar je zag alleen buiten, dus huiskamer en de rest kwam niet in beeld.

Edit: oh en kennelijk laatst ook nog dus toen hij weg reed van huis.

MRI schreef op 30-07-2023 om 21:51:
(...)

Ja even hoor: er is geen 'ze'. Ze is hier wat je ervan ziet op tv en wat je eventueel kent van een paar mensen in je omgeving. (...)

Maar toegegeven Walter Joy Anne zijn geen fijn voorbeeld om eens wat buiten je gewone denkkader te gaan exploreren. Al vrij vroeg in het draadje zei ik al dat Walter tantra gebruikt om de baas te spelen en zichzelf niet te laten zien. Maar dat betekent niet dat tantra niet mooi zou kunnen zijn binnen een al bestaande relatie. Dus hoewel ik wat we hier zien ook volkomen cringe vind, pleit ik er toch voor het kind niet met het badwater weg te gooien

Eens hoor!

En gelukkig zien anderen het ook zo. Geldt voor mijn reacties ook, ik reageer vooral op de mensen in de serie. Niet op spiritualiteit en bijvoorbeeld tantra in zijn algemeenheid.

Doemijdieglazenbol schreef op 30-07-2023 om 23:20:

[..]

Ik wil het wel even voor de algemene “zwevers” opnemen, dit soort ideeen worden niet door iedereen gedeeld. Ik ken er genoeg die er ook de kriebels van krijgen. Voor hen vind ik het best jammer dat hier zo’n scheef beeld geschetst wordt.

Ik bedoel niet de complete groep maar alleen Walter, Anne en Joy.  Het lijkt of ze alleen spiritueel zijn als het in hun straatje past, of ze er een doel mee hebben.

Claudia en Babette vind ik in dit opzicht oprechter.

Claudia heeft er ook een doel mee hoor, haar spiruwliteit is haar verdienmodel.  Eigenlijk is ze geen haar beter dan Walter, zichzelf voordoen als 'healer' en munt slaan uit onzekere mensen. 

..zie onder (sorry voor het dubbelen, ik snap niet goed hoe dat steeds gebeurt)

Claudia heeft er ook een doel mee hoor, haar spiruwliteit is haar verdienmodel.  Eigenlijk is ze geen haar beter dan Walter, zichzelf voordoen als 'healer' en munt slaan uit onzekere mensen. Het gaat echt ver, wat zij doet, het ergste vind ik nog dat ze zich zelfs op de 'behandeling' van kinderen richt.

Babette is hetzelfde verhaal trouwens, maar (nog?) op wat kleinere schaal. Althans ik neem aan dat haar 'klankhealings' en cacaosessies ook niet gratis zijn. Edit: Niet bepaald, nee. Mag je hier naar haar website met prijslijst linken? (Ik kreeg op dat andere forum een maandban voor het linken naar de website van Claudia).

MRI

MRI

31-07-2023 om 11:38

impala schreef op 31-07-2023 om 10:13:

Claudia heeft er ook een doel mee hoor, haar spiruwliteit is haar verdienmodel. Eigenlijk is ze geen haar beter dan Walter, zichzelf voordoen als 'healer' en munt slaan uit onzekere mensen. Het gaat echt ver, wat zij doet, het ergste vind ik nog dat ze zich zelfs op de 'behandeling' van kinderen richt.

Babette is hetzelfde verhaal trouwens, maar (nog?) op wat kleinere schaal. Althans ik neem aan dat haar 'klankhealings' en cacaosessies ook niet gratis zijn. Edit: Niet bepaald, nee. Mag je hier naar haar website met prijslijst linken? (Ik kreeg op dat andere forum een maandban voor het linken naar de website van Claudia).

Nee vind ik toch anders. Als je naar Claudia of Babette gaat, weet je dat het humbug kan zijn of je voelt dat je er baat bij hebt om welke reden dan ook. Je kiest er dus zelf voor met het risico  dat je betaalt voor iets dat geen zoden aan de dijk zet. Een beetje als bepaalde cosmetica of afvalpillen: het is misschien flauwekul maar ja ik ben onzeker over mijn uiterlijk dus ik tel er geld voor neer.  De rollen zijn duidelijk: de een probeert iets te verkopen en de ander hoopt dat het helpt.

Walter doet alsof hij een partner zoekt en verbinding wil, maar zet tantra e.d. in om zichzelf niet te laten zien en te domineren. En dan komen er vrouwen die een partner zoeken maar hij gaat de spiruwele leider uithangen. De rollen lopen door elkaar en in feite lijkt hij (tot nu toe) niet oprecht gelijkwaardig te zoeken naar een partner. Joy vind ik minder doortrapt overkomen eerder wat ongeïnteresseerd en bezig met zijn eigen ding. Hij kruipt ook niet zo onder de huid van die dames. En je kan zijn verhaaltjes en Engelse woordjes flauwekul vinden (vind het ook niet aantrekkelijk) maar het voelt net iets gelijkwaardiger met de dames dan bij Walter. 

Courage schreef op 31-07-2023 om 00:12:

[..]

Alleen in de eerste aflevering waar hij aan bod kwam (toevallig vandaag even teruggekeken, aflevering 6 uit mijn hoofd). Toen hij met zijn vriend Martin de selectie deed. Zag er niet heel erg klein uit, maar je zag alleen buiten, dus huiskamer en de rest kwam niet in beeld.

Edit: oh en kennelijk laatst ook nog dus toen hij weg reed van huis.

Volgens mij hebben we afgelopen week de huiskamer wel gezien toen hij het spaarvarken wat hij van Diana had gekregen een plek gaf in zijn huiskamer. Daarna ging hij op de scooter weg. 

Oplettende kijker hier😉

Ik geloof trouwens ook dat Martijn een  flink litteken op zijn rechter wang heeft, ongeveer van mondhoek tot oor...is dat iemand opgevallen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.