Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

B&B vol liefde 2023


MRI schreef op 29-07-2023 om 11:55:

[..]

Ja een lekker wijf maar ze moet ook niet te pittig zijn, weerwoord hebben of te veel mannelijke energie.

Ik noem het oude wijn in niets eens meer zo'n nieuwe zak.

Dat dus, vooral jaknikken en volgen anders ben je zonder levensvreugde en te mannelijk

watertoren schreef op 29-07-2023 om 09:41:

Ik moet zo lachen om Iris Rulkens. Zij kan de kandidaten zo goed imiteren.

Ja ik dacht eerst dat ze playbackte maar dat is dus niet. 

Wat een hork die Kwalter!
Luister eens naar iemand! Toon interesse!
Blijf niet in je eigen "gevoel" hangen"
Ik word agressief van die kerel. Ik zou het geen dag met zo'n op zichzelf gerichte zweefvlieg uithouden!  

Martijn gaat niemand vinden. Veel te druk met zn zaken en hij wil er ook geen enkele moeite voor doen.  

Erwin valt me toch mee. Wel een lief idee met die brocante-cadeautjes voor elkaar.  Maar Debbie is te bijdehand voor hem.

Ingrid is gelukkig een verstandige vrouw die dingen wel doorziet. En ook doorvoelt denk ik. 

Ik herken in Walter een oud-collega van me. Hij was niet gezegend met de sterkste sociale vaardigheden of invoelend vermogen. En dat in een wel sociaal beroep. En hij wilde ook graag juist wel 'psychologiseren'. Die zocht het op een gegeven moment ook in 'holistisch' denken. En dan heb je idd van die 'regeltjes' als zo lang de hand vasthouden, zo lang aankijken, zullen we even stil zijn, naar links kijken betekent zus en zo, naar rechts kijken betekent dit ed. Dat geeft voor mensen die uit zichzelf niet goed kunnen afstemmen en invoelen wel veel houvast. En gelijk zogenaamd diepe vragen stellen en als de ander daar niet op ingaat (want een "lekker weertje vandaag" was passender geweest) dat afschuiven op de beperkte vermogens van de ander. Met die man lukte het juist niet om echt contact te krijgen. Alles was analyseren, afstemmen, doorvoelen en daarbij volledig voorbijgaan aan de gesprekspartner en diens wensen, interesses en gevoelens. Dat is zo'n gekke tegenstelling. 

Wat dat betreft is de alternatieve hoek denk ik erg aantrekkelijk voor mensen die eigenlijk eenvoudige en zakelijke mensen zijn (keukenverkoper ofzo 😉) maar die zelf perse diepe gevoelsmensen willen zijn. Dat laatste kun je dan veinzen met allerlei rituelen en blabla.

Zoals Debbie reageert op het ongelukje met de grasmaaier. Petri had de arme man wrs de nek omgedraaid.

Meesje schreef op 29-07-2023 om 13:07:

Ingrid is gelukkig een verstandige vrouw die dingen wel doorziet. En ook doorvoelt denk ik.

Ik herken in Walter een oud-collega van me. Hij was niet gezegend met de sterkste sociale vaardigheden of invoelend vermogen. En dat in een wel sociaal beroep. En hij wilde ook graag juist wel 'psychologiseren'. Die zocht het op een gegeven moment ook in 'holistisch' denken. En dan heb je idd van die 'regeltjes' als zo lang de hand vasthouden, zo lang aankijken, zullen we even stil zijn, naar links kijken betekent zus en zo, naar rechts kijken betekent dit ed. Dat geeft voor mensen die uit zichzelf niet goed kunnen afstemmen en invoelen wel veel houvast. En gelijk zogenaamd diepe vragen stellen en als de ander daar niet op ingaat (want een "lekker weertje vandaag" was passender geweest) dat afschuiven op de beperkte vermogens van de ander. Met die man lukte het juist niet om echt contact te krijgen. Alles was analyseren, afstemmen, doorvoelen en daarbij volledig voorbijgaan aan de gesprekspartner en diens wensen, interesses en gevoelens. Dat is zo'n gekke tegenstelling.

Wat dat betreft is de alternatieve hoek denk ik erg aantrekkelijk voor mensen die eigenlijk eenvoudige en zakelijke mensen zijn (keukenverkoper ofzo 😉) maar die zelf perse diepe gevoelsmensen willen zijn. Dat laatste kun je dan veinzen met allerlei rituelen en blabla.

Wat een goede analyse van Walter en anderen zoals hij!    Ze willen gevoelsmensen zijn maar zijn het niet en durven dat niet toe te geven!


Ik durf toe te geven dat ik een heel nuchter,  rationeel, aards mens ben.

MRI

MRI

29-07-2023 om 13:31

Meesje schreef op 29-07-2023 om 13:07:



Wat dat betreft is de alternatieve hoek denk ik erg aantrekkelijk voor mensen die eigenlijk eenvoudige en zakelijke mensen zijn (keukenverkoper ofzo 😉) maar die zelf perse diepe gevoelsmensen willen zijn. Dat laatste kun je dan veinzen met allerlei rituelen en blabla.

Is natuurlijk  een aanname van je?  Ik denk: dat is net de wereld die je kent hoor:  Je hebt gekken, je hebt gevoelige mensen, je hebt narcisten en botte mensen en gewoon ook oprechte serieuze verstandige mensen zoals Ingrid. En die verschillende types heb je overal, in elke groep. De randgevallen en hypocriete gedragingen worden er uit gepikt door de media imho. En dan kan iedereen daar op los gaan, en dan generaliseert men er lekker op los. Ik vind Walter en Joy (en Anne) ook vaag en raar. Maar dat soort mensen vind je overal toch. Nu hangt er toevallig een spiruweel kaartje aan, maar in het bedrijfsleven ben ik ook tal van hypocriete mensen tegen gekomen hoor 

MRI schreef op 29-07-2023 om 13:31:

[..]

Is natuurlijk een aanname van je? Ik denk: dat is net de wereld die je kent hoor: Je hebt gekken, je hebt gevoelige mensen, je hebt narcisten en botte mensen en gewoon ook oprechte serieuze verstandige mensen zoals Ingrid. De randgevallen en hypocriete gedragingen worden er uit gepikt door de media imho. En dan kan iedereen daar op los gaan, en dan generaliseert men er lekker op los. Ik vind Walter en Joy (en Anne) ook vaag en raar. Maar dat soort mensen vind je overal toch. Nu hangt er toevallig een spiruweel kaartje aan, maar in het bedrijfsleven ben ik ook tal van hypocriete mensen tegen gekomen hoor

Ik bedoel ook niet dat je het kunt omkeren. Dus niet dat de spirituele hoek gevuld wordt door mensen als Walter. Of dat mensen die er alternatieve denkwijzen op nahouden Walters zijn. Ik denk alleen dat andersom die hoek wel aantrekkelijk kan zijn voor mensen zoals mijn collega. Om de redenen die ik noem. Oa omdat het een stuk houvast biedt op een gebied dat juist vaak weinig vastigheid heeft (gevoelens, afstemmen)

Ik bedoel er dus niet mee de hele alternatieve wereld te typeren. Alleen de overeenstemming die ik (denk te) zien tussen Walter en die oud-collega

MRI

MRI

29-07-2023 om 13:59

Meesje schreef op 29-07-2023 om 13:42:

[..]

Ik bedoel ook niet dat je het kunt omkeren. Dus niet dat de spirituele hoek gevuld wordt door mensen als Walter. Of dat mensen die er alternatieve denkwijzen op nahouden Walters zijn. Ik denk alleen dat andersom die hoek wel aantrekkelijk kan zijn voor mensen zoals mijn collega. Om de redenen die ik noem. Oa omdat het een stuk houvast biedt op een gebied dat juist vaak weinig vastigheid heeft (gevoelens, afstemmen)

Ik bedoel er dus niet mee de hele alternatieve wereld te typeren. Alleen de overeenstemming die ik (denk te) zien tussen Walter en die oud-collega

okay, ik snap je

Haantje79

Haantje79

29-07-2023 om 14:20 Topicstarter

ik ben heel nieuwsgierig naar of er kennissen/exen van Kwalter kijken en wat ze dan denken…blij dat ik ervan af ben? liggen ze in een deuk net als wij? Of kennen zij hem ook heel anders, en vinden ze dat hij slecht wordt neergezet…

Haantje79 schreef op 29-07-2023 om 14:20:

ik ben heel nieuwsgierig naar of er kennissen/exen van Kwalter kijken en wat ze dan denken…blij dat ik ervan af ben? liggen ze in een deuk net als wij? Of kennen zij hem ook heel anders, en vinden ze dat hij slecht wordt neergezet…

Ik vind het meestal niet zo erg als mijn exen slecht weg worden gezet.😇

Haantje79

Haantje79

29-07-2023 om 14:52 Topicstarter

Prachtwacht schreef op 29-07-2023 om 14:30:

[..]

Ik vind het meestal niet zo erg als mijn exen slecht weg worden gezet.😇

In zijn algemeenheid? Of bedoel je…

Dubbel, sorry !
Dubbel
Meesje schreef op 29-07-2023 om 13:15:

Zoals Debbie reageert op het ongelukje met de grasmaaier. Petri had de arme man wrs de nek omgedraaid.

Zij was duidelijk ook not amused, al was de schade natuurlijk minder dan die aan de boom (ik zou daar ook heel erg pissig om zijn geworden !)

Maar Paul had al een hoop credits opgebouwd, zoals het repareren van het hobbelpaard. En gewoon door hoe hij is. Ik  Paul. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.