Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

BritgetJones007 schreef op 05-03-2024 om 17:16:

[..]

Is wandelen effectiever dan fietsen? Wat afvallen betreft

Dat heeft Awereel al voor gerekend, mij ging het om het aantal stappen. Ik hou helemaal niet van fietsen.

Ik ben heen- en terug gelopen uiteindelijk.  Ov reed net voor mijn neus weg en ik had geen zin om op de volgende te wachten.

alhambra

alhambra

05-03-2024 om 19:51 Topicstarter

Ik ben in de sportschool. Daar weeg ik me iedere week. Nu voor de 3de week op rij precies hetzelfde gewicht!

Vanavond heerlijk gegeten. Zalm uit de oven, broccoli en basmatirijst. Grote portie maar volgens de eetmeter rond de 500kcal. Dat valt mee!

Ysenda schreef op 05-03-2024 om 06:20:

[..]

Zo'n draadje is er en ik vind het juist erg fijn dat dat hier niet is. Smaken verschillen.

Ja, ik hoef ook geen schema met doelen. Op zich is het doel voor iedereen hier vooral "gezonder leven", en daar heeft iedereen dan wel weer eigen subdoelen bij. Dus laten we gewoon van het doel uitgaan zoals het hier ook staat: gezondere levensstijl en gewicht

Ysenda schreef op 05-03-2024 om 19:01:

[..]

Dat heeft Awereel al voor gerekend, mij ging het om het aantal stappen. Ik hou helemaal niet van fietsen.

Ik ben heen- en terug gelopen uiteindelijk. Ov reed net voor mijn neus weg en ik had geen zin om op de volgende te wachten.

Da's natuurlijk wel effectiever dan 2x fietsen!

Ik fiets altijd naar mijn werk, behalve als het glad is, of als ik meereis naar een afspraak en dan weer thuis afgezet word. En dan valt het me op dat ik lopend niet eens zoveel langzamer ben omdat het best wel tijd kost om mijn fiets te pakken, rugzak in de tas prutsen, op mijn werk naar de fietsenkelder gaan, fiets goed op slot enz enz Op de 2,5 km fietsen ben ik ongeveer 5 minuten sneller op de fiets van achterdeur naar kantoordeur. Helaas is de weg vrij saai en de rugzak met laptop enzo zo zwaar, anders zou ik vaker lopen.

wij eten vegetarisch. Maar ik houdt ook niet van gekookte aardappelen. Als we Hollande pot eten is dat groente met gebakken aardappelen. Hebben jullie nog een ander idee ipv gebakken aardappelen.

Ik walg echt van gekookte aardappelen door mijn ouders haha net zolang aan tafel blijven zitten totdat je eten op had..

Pands schreef op 05-03-2024 om 23:22:

wij eten vegetarisch. Maar ik houdt ook niet van gekookte aardappelen. Als we Hollande pot eten is dat groente met gebakken aardappelen. Hebben jullie nog een ander idee ipv gebakken aardappelen.

Ik walg echt van gekookte aardappelen door mijn ouders haha net zolang aan tafel blijven zitten totdat je eten op had..

Aardappelpuree 

Aardappel kroketjes

Rösti

Ipv aardappelen pasta, ja, gewoon  naast je groente en vlees(vervanging), zelfde met rijst.

Gebakken couscous.

Aardapelgratin of patat. Niet heel gezond maar wel lekker. En in een kleine portie te doen qua calorieën.  Of pommes duchennes uit de oven.

Hier slaap ik mega slecht.  Hoestbuien en steeds vroeger wakker.  Ik zal dus na mijn vakantie  ondanks de beweging  en goede keuzes wel niks afgevallen  zijn. Slecht slapen  is funest voor afvallen.  Hopelijk  ben ik dan in ieder geval  niet aangekomen  straks.

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 00:18:

[..]

Aardappelpuree

Aardappel kroketjes

Rösti

Ipv aardappelen pasta, ja, gewoon naast je groente en vlees(vervanging), zelfde met rijst.

Gebakken couscous.

Hoe werkt gebakken couscous? Maak je hem eerst klaar met kokend water en gooi je hem daarna in de pan of gaat het zoals rijst en bak je hem eerst wat aan alvorens te laten zwellen?

@Pands: wij eten zelden gekookte aardappels. Meestal gebakken aardappels, rijst, quinoa, granen of een van de -tig soorten pasta. 

Vandaag geen wekker gezet omdat ik tot deze middag een rustdag heb en automatisch wakker geworden vier na vijf; daar ben ik wel tevreden over.

Moirmel schreef op 06-03-2024 om 06:41:

[..]

Hoe werkt gebakken couscous? Maak je hem eerst klaar met kokend water en gooi je hem daarna in de pan of gaat het zoals rijst en bak je hem eerst wat aan alvorens te laten zwellen?

Die couscous wel ik in bouillon en daarna bak ik het.

alhambra

alhambra

06-03-2024 om 08:00 Topicstarter

Wij eten veel RijstVG. Sneller klaar dan aardappelen en mijn man is niet dol op aardappelen 

wat is rijstVG?

ik gok op rijst/vlees/groente (ipv AVG: aardappelen/vlees/groente)

alhambra

alhambra

06-03-2024 om 08:53 Topicstarter

Venusss schreef op 06-03-2024 om 08:51:

ik gok op rijst/vlees/groente (ipv AVG: aardappelen/vlees/groente)

Dit inderdaad.

ik vind rijst juist meer werk. Eerst spoelen, dan een kwartier koken, nog even laten staan. Duurt net zo lang of langer dan aardappeltjes schillen, 10 minuutjes koken en kruiden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.