Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Jaaaa, die doodgekookte groente met een lap vlees en aardappels. Ik kreeg dat alleen met appelmoes weg.  Langzaamaan leerde ik anders te koken. En nu vind ik zelfs spruitjes lekker. Roergebakken met nootjes.

Haha, precies dat aten wij ook. Bijna elke avond aardappels groenten vlees. Ik denk niet dat mijn moeder de groenten letterlijk een uur kookte, maar ik houd nog steeds niet van agv.

alhambra

alhambra

07-02-2024 om 10:05 Topicstarter

Ik houd gelukkig wel van AVG maar wel met  de groenten 10 minuten gekookt. Het is snel klaar en het vult bij mij beter dan volkoren pasta. Dus minder de neiging tot snaaien.

Vandaag met mijn dochter gezellig bijgekletst in een café, koffie met carrot cake. Wat een enorm stuk was dat, na een kleine helft heb ik gevraagd of ze de rest konden inpakken, maak ik mijn man blij vanavond. Mijn lunch kan ik overslaan, want vullen doet het ook prima, gelukkig. Had ik van tevoren geweten dat die stukken zo enorm zijn, had ik gevraagd aan mijn dochter, zullen we er samen één nemen. Maar goed, nu is haar vader ook blij.
Vanmiddag ook nog 'ns een bijeenkomst met collega's waar lekkers wordt beloofd, ik hoop dat ik dan nog steeds vol zit van de carrot cake zodat ik het kan afslaan.

Ik ben lekker bezig vandaag.
Eerst op mijn gemak naar de sportschool, 1,5 uur krachttraining.  Toen thuis even een banaan met cruesli en whey crème weg gehapt.

Om daarna mijn hardloop schema op te pakken.

En nu ga ik lekker in het filmhuis een film kijken.
Ben al een maand niet geweest en normaal ga ik minimaal 1x per week.

Ik heb nu als experiment een wrap gemaakt niet met tortilla maar met een rijstvel.

Vanavond lekker soep en broodjes gerookte zalm en dan nog een proteïne pudding.

Ik had geluk, de snacks waren megagezond, groente met humus-dip!

Ik ben vandaag van en naar werk gewandeld, klein rondje met collega en net boodschappen gedaan en zit nu op ruim 15.000 stappen.
Morgen weer op de fiets en dan in de middag naar de sportschool en dan vanaf vrijdag tot en met woensdag lekker vrij.

ik lig al 1,5 week op de bank, wel even boodschappen gedaan, maar denk dat ik 1000 stappen heb gedaan vandaag? Baal er enorm van, dat het al zo lang duurt. 
Vrijdag naar diëtiste, ben benieuwd

alhambra

alhambra

07-02-2024 om 19:20 Topicstarter

maandag en gisteren hele goede dagen gehad qua eetgedrag en bewegen. Vandaag al de hele dag zo'n trek! Heel irritant 

Friezinnetje schreef op 07-02-2024 om 16:28:

ik lig al 1,5 week op de bank, wel even boodschappen gedaan, maar denk dat ik 1000 stappen heb gedaan vandaag? Baal er enorm van, dat het al zo lang duurt.
Vrijdag naar diëtiste, ben benieuwd

Beterschap.

alhambra schreef op 07-02-2024 om 19:20:

maandag en gisteren hele goede dagen gehad qua eetgedrag en bewegen. Vandaag al de hele dag zo'n trek! Heel irritant

Hier ook en heb vanavond paar crackers met kaas gepakt. Voelde me ook weer zo iebelig. Denk overdag te weinig gegeten of zo.

alhambra

alhambra

07-02-2024 om 22:26 Topicstarter

Dolfje schreef op 07-02-2024 om 21:55:

[..]

Hier ook en heb vanavond paar crackers met kaas gepakt. Voelde me ook weer zo iebelig. Denk overdag te weinig gegeten of zo.

Ik had wel genoeg gegeten maar ik was moe. Net ook op de bank liggen slapen. Ik heb wat slechte keuzes gemaakt rond etenstijd maar daarna ook weer gestopt dus het totaal valt mee.

Ies

Ies

08-02-2024 om 00:20

Ysenda schreef op 07-02-2024 om 15:29:

Ik ben lekker bezig vandaag.
Eerst op mijn gemak naar de sportschool, 1,5 uur krachttraining. Toen thuis even een banaan met cruesli en whey crème weg gehapt.

Om daarna mijn hardloop schema op te pakken.

En nu ga ik lekker in het filmhuis een film kijken.
Ben al een maand niet geweest en normaal ga ik minimaal 1x per week.

Ik heb nu als experiment een wrap gemaakt niet met tortilla maar met een rijstvel.

Vanavond lekker soep en broodjes gerookte zalm en dan nog een proteïne pudding.

1x per week naar filmhuis? 
Wat leuk Ysenda! Ik ga echt nooit. 

Vandaag wel redelijk tevreden over mijn eten, maar had dan ook nét wat meer tijd dan gewoonlijk. Uiensoep gemaakt, (met wat, uiteraard volkoren, stokbrood) Een wrap met mango, avocado en rode kool, rode kool salade met appel en munt, gevulde eitjes met avocado. Het waren groente wraps, niet super gezond maar mi ook niet heel slecht. Smaakte allemaal goed! 
(en compenseert hopelijk een beetje mijn misstappen van o.a. gisteren 😁

Ies schreef op 08-02-2024 om 00:20:

[..]

1x per week naar filmhuis?
Wat leuk Ysenda! Ik ga echt nooit.

Ik heb een Cineville kaart voor 23 euro per maand ga ik onbeperkt naar de film. Ik houd echt van die filmhuis films en mijn vrienden ook, dus je kunt ons ook best een hele weekend of vakantiedag in het filmhuis vinden. 5 films op 1 dag is het record, dat is wel even puzzelen maar het is een keer gelukt.

Ik wil vrijdagavond weer. Sinds ik zoon niet meer naar zijn trainingen hoef te rijden heb ik dus 4 avonden en mijn weekenden terug. 

Hier net weer een lekkere groentewrap met ei op eet de hele week al meer groente en lichte dingen voor de lunch. Voelt goed ! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.