Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
27-12-2024 om 09:07
Wat een fijn topic is dit toch. We gaan er in 2025 weer samen tegenaan!
Vandaag een reisdag, dus weer veel zitten. Maar morgen loop ik in de bergen, dus het is het waard!
Dolfje
27-12-2024 om 09:23
Gisteren niet gesport maar wel gewandeld. Vandaag ga ik ook wandelen denk ik.
Morgenmiddag moet ik werken en krijg dan wel beweging genoeg. Zondag wil ik sowieso naar de sportschool want maandag en dinsdag komt het er niet van met werk en verjaardag schoonvader en oudjaar.
Wij krijgen bezoek oudejaarsavond, meestal zijn wij degene die de hort op gaan dus dat we nu niet midden in de nacht naar huis moeten is wel fijn.
Vanaf volgende week begint mijn nieuwe rooster. Moet even kijken hoe dat bevalt en hoe ik sport /beweging kan inplannen.
Grietje2
27-12-2024 om 10:34
Ik lees vooral ook weer mee in 2025 met af en toe een korte reactie ben. Ik ben niet zo van het schrijven.
Altijd leuk om jullie avonturen te lezen.
Op naar het nieuwe jaar 💪
Auwereel
27-12-2024 om 10:43
Waar ik op het einde van 2024 gedurende mijn kerstvakantie mee bezig ben, is elke morgen een half uurtje yoga of pilates. Dat kan mbv YouTube gewoon voor mijn tv, dus heb ik geen smoesjes dat het koud of nat is buiten.
Mijn buikspieren laten me weten dat het voelbaar effect heeft.
alhambra
27-12-2024 om 11:17
We zijn deze vakantie druk bezig met opruimen en schoonmaken. Van wandelen komt weinig omdat ik het weer zó deprimerend vind. Daarentegen lopen we dus wel tig keer de trap op op een dag en zijn we in de weer. Ik wil zondag gaan zwemmen met mijn meiden en vandaag of morgen nog even naar de sportschool.
We hebben helaas nog veel zoetigheden en drank over van Kerst (nadeel als de mensen bij jou komen) dus ik heb het in een trommel uit het zicht gezet. We kunnen het maar beter beetje bij beetje eten de komende tijd. Wat nog dicht zit, heb ik achterin de kast gezet.
Ysenda
27-12-2024 om 12:51
O, wat een heerlijkheid lijkt me dat vakantie.
Ik klaag niet, ik moet nog tot oud jaar, en heb dan 1,5 week vrij.
Maar het is niet handig als je in food werkt en dan nu dus vrijwel alleen op kantoor zit en alle uithuizige collega's hun goederen van leveranciers en klanten bij mij neer zetten: ik zit nu dus met een doos met 5 pakken heerlijke koekjes op 1 kamer...... Voor ik naar huis ga zullen dat er wel 4 zijn denk ik.
MissDalhousie
27-12-2024 om 15:41
Ysenda schreef op 27-12-2024 om 12:51:
O, wat een heerlijkheid lijkt me dat vakantie.
Ik klaag niet, ik moet nog tot oud jaar, en heb dan 1,5 week vrij.
Maar het is niet handig als je in food werkt en dan nu dus vrijwel alleen op kantoor zit en alle uithuizige collega's hun goederen van leveranciers en klanten bij mij neer zetten: ik zit nu dus met een doos met 5 pakken heerlijke koekjes op 1 kamer...... Voor ik naar huis ga zullen dat er wel 4 zijn denk ik.
Haha, sterkte daar! En sowieso respect dat je het bij één pak houdt en de rest laat liggen.
Ysenda
27-12-2024 om 17:21
MissDalhousie schreef op 27-12-2024 om 15:41:
[..]
Haha, sterkte daar! En sowieso respect dat je het bij één pak houdt en de rest laat liggen.
Het is een doos met een assortiment Jules de Strooperkoekjes.
Ninoea
27-12-2024 om 17:32
Vanochtend heb ik hardgelopen. Ik stapte op de fiets en had het me toch een partijtje koud. Het was heel mistig en ijzig koud. Eenmaal aangekomen was ik toch wel voldoende warm geworden van het fietsen om mijn jas te kunnen uittrekken en te rennen in een dik shirt met een dunne bodywarmer erover en wollen hemd eronder. In totaal zo’n 8,8 km gelopen met wandelpauzes tussendoor. Ik had last van mijn knie en dat aangegeven bij de trainer. Hij dacht goed mee en had goede adviezen. Mede daardoor ging het goed en heb ik verder geen last meer van mijn knie gehad. Vanmiddag ben ik ook weer op de fiets gestapt om onze oudste dochter naar de logeervoorziening te brengen. Ik heb vandaag in totaal 23 km gefietst.
Grietje2
27-12-2024 om 17:43
Ruim een uur gewandeld en daarna wilde zoon nog de stad in.
Ruim 12000 stappen. Ik ben tevreden
alhambra
27-12-2024 om 18:13
Ysenda schreef op 27-12-2024 om 17:21:
[..]
Het is een doos met een assortiment Jules de Strooperkoekjes.
Goede kwaliteit dus extra moeilijk om ze te laten staan.
alhambra
27-12-2024 om 18:17
Na een slecht begin van de dag (ontbeten met een stuk feeststol en een mini krentenbol) later me goed herpakt. Ook nog 2x 15 minuten gelopen naar de bouwmarkt om kapotte apparaten en batterijen in te leveren. Het was koud maar geen wind dus wel lekke gewandeld. Vanavond de tomatensoep van gisteren opgemaakt met daarna rijst, snijbonen en een groentenburger. Het ijs van gisteren is nog niet op maar dat laten we rusten tot oud en nieuw.
Ninoea
27-12-2024 om 19:46
Net heb ik nog even een ommetje gelopen met mijn man. Bijna 17.000 stappen gezet vandaag in totaal.
Ysenda
27-12-2024 om 19:55
Toch wel tevreden vandaag.
Ik heb normaal ontbeten.
1 pakje koekjes bijwijze van lunch, had niks mee naar mijn werk, kantine dicht. Wel nog mandarijntjes en worteltjes gegeten.
En ik heb voor het eerst in weken gewoon gekookt.
En omdat ik geen zin had om naar de supermarkt te gaan is er ook geen snaai in huis.