Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Iedereen fijne Kerstdagen gewenst. 

RoosOpJeHoed,  beterschap gewenst.  Je zin over chipsmonsters in huis: ik heb echt mazzel dat ze het hier thuis niet hoeven.  Ze lusten het absoluut,  net als ik. Maar is het er niet dan talen ze er ook niet naar. Nu al 15 jaar niet. 

Mijn zoon zou vorig jaar met zijn vriendin een huis kopen.  Maar na 5 jaar ging de relatie toch uit. Nu hij toch hier aan de RUG een phd doet blijft hij thuiswonen.  De komende jaren worden in deze omgeving flink wat onderhoudsarme starterswoningen gebouwd.  Je kunt wel enigszins bedenken hoeveel geld hij in deze 4 jaar kan sparen.  Overigens, 1 van de eerste dingen die hij zei na start phd was dat hij vanaf nu kostgeld ging betalen.  Wat hij niet weet is dat we dat gewoon op een leuk deposito wegzetten voor hem. 
Kinderen hebben hier elk 2 kamers,  dus ruimte genoeg.  Vanaf hun 16e doen ze hun eigen was. Ik ben een soort hospita....

Vanmorgen ben ik toch maar even op de weegschaal gaan staan.  Tot mijn verbazing was ik totaal niet gegroeid. Dat is een wonder na deze 3 weken. Vandaag kreeg ik trouwens nog een kerstpakket.  Een bijzonder pakket: kerststol van de warme bakker, nog vrij gewoon.  Maar daarnaast een prachtige appelboom.  

Wat fijn dat je de ruimte (letterlijk en financieel) hebt om je kinderen zo te steunen, Dorestad! 

Ik vind het gevreet van de afgelopen dagen en van deze dagen heel moeilijk, ook al doe ik het allemaal zelf. Het voelt alsof ik weer helemaal afglij naar de ik van de eerste helft van 2024 en daar voel ik me slecht over en dan troost ik mezelf met eten/drinken/even niet na hoeven denken. Vicieuze cirkel. 

Fijne dagen allemaal.

Ik zit qua eten heel slecht, ok vandaag nog niet want gewoon 2 boterhammen voor ontbijt op en gaan sporten net maar hadden gisteren al bakplaat bij mijn moeder. Waren wel op de fiets dus een beetje beweging hebben we gehad en we hadden ook gewoon gewerkt nog.
Vanmiddag op de fiets naar schoonouders maar dat is niet heel ver. Daar gaan we wat hapjes eten. En daar gaan we vanavond thuis mee verder. Geen groot kerstdiner meer hier. 
Morgen zien we nog wel.

MissDalhousie,  wat vervelend dat jij je zo voelt.  Dat jij je nu te buiten gaat aan eten wil niet zeggen dat het zo zal gaan als begin van dit jaar. Ik hoop dat jij de kracht vindt om begin 2025 het gezondere patroon weer op te pakken.  Dikke knuffel van mij.
En ja,  ik ben me bewust van onze positie waardoor de kinderen en wijzelf Ruimte op diverse terreinen kennen.  Daar ben ik dankbaar voor 

Hier werden we vanmorgen rond 7 uur gewekt met trompetten enz. die enkele kerstliederen ten gehore brachten. Elk jaar genieten wij daarvan,  liggend in ons warme bed. En het is nog steeds zo dat de kinderen dan snel vanuit hun slaapkamer komen en zich voor die paar minuten bij ons op bed kruipen. 

We gaan vanmiddag waarschijnlijk een stuk wandelen.  Ik moet nog een stuk wandelknooppunten route inspecteren. 

Fijne kerstdagen allemaal 

Fijne feestdagen!

alhambra

alhambra

25-12-2024 om 23:23 Topicstarter

Dorestad schreef op 25-12-2024 om 11:46:

MissDalhousie, wat vervelend dat jij je zo voelt. Dat jij je nu te buiten gaat aan eten wil niet zeggen dat het zo zal gaan als begin van dit jaar. Ik hoop dat jij de kracht vindt om begin 2025 het gezondere patroon weer op te pakken. Dikke knuffel van mij.
En ja, ik ben me bewust van onze positie waardoor de kinderen en wijzelf Ruimte op diverse terreinen kennen. Daar ben ik dankbaar voor

Hier werden we vanmorgen rond 7 uur gewekt met trompetten enz. die enkele kerstliederen ten gehore brachten. Elk jaar genieten wij daarvan, liggend in ons warme bed. En het is nog steeds zo dat de kinderen dan snel vanuit hun slaapkamer komen en zich voor die paar minuten bij ons op bed kruipen.

We gaan vanmiddag waarschijnlijk een stuk wandelen. Ik moet nog een stuk wandelknooppunten route inspecteren.

Mooi gezegd!

Je kunt gewoon later deze week de draad weer oppakken. Beter zo dan dat je denkt "het komt niet meer goed dus ik ga los t/m 31 december". 

Hier is de Kerstdag qua eten anders gelopen dan gepland. Teveel en te vet maar ik koos er toch voor om een aardige portie te eten gezien de achtergrond van deze keuze qua menu. Morgen koken we zelf en houden we het klein.

Voel me nu nog steeds vol dus ik sla morgen het ontbijt over als ik geen trek heb.

Dankjewel, Dorestad! En ook Alhambra natuurlijk. Er zit veel angst bij dat ik het straks niet goed terug op kan pakken. En alle tien de kilo's er weer aan eet. Plus jojo-effect. Het is gewoon een beetje eng hoe makkelijk ik weer alles wat los en vast zit eet en hoe weinig ik beweeg. Maar straks gaan we er weer vol tegenaan!

MissDalhousie schreef op 26-12-2024 om 12:26:

Dankjewel, Dorestad! En ook Alhambra natuurlijk. Er zit veel angst bij dat ik het straks niet goed terug op kan pakken. En alle tien de kilo's er weer aan eet. Plus jojo-effect. Het is gewoon een beetje eng hoe makkelijk ik weer alles wat los en vast zit eet en hoe weinig ik beweeg. Maar straks gaan we er weer vol tegenaan!

Dan doen we dat samen! Bij mij is het qua eten en bewegen ook helemaal mis. Maar ik weet dat ik het kan.

Ysenda schreef op 26-12-2024 om 23:20:

[..]

Dan doen we dat samen! Bij mij is het qua eten en bewegen ook helemaal mis. Maar ik weet dat ik het kan.

Ik ook! Ik ga er in 2025 ook voor!

Ies

Ies

27-12-2024 om 01:25

Hier ook! 
Herken het helemaal. Eng gewoon hoe ik alles weer zo makkelijk overboord zet….
In januari weer beginnen! 
Mét partner hier, haha, we gaan het zien. (partner kan het hard gebruiken) 
Bewegen gaat hier overigens nog wel volgens mijn plan. 

Hier ook in 2025 met Frisbee moed verder. Te veel gesnaaid afgelopen tijd.

Ook ik sluit mij aan. 2025 is weer een nieuwe start met een nieuw doel.
Alles wat nu nog lukt is bonus. En anders jammer dan.

Fijn om al die lieve woorden en (h)erkenning te lezen van wat @missdalhousie schrijft. Ik heb ook teveel gegeten en het is bizar hoe dat aanzet tot meer eten. Gisteren hadden we thuis een high tea verzorgd. Ik zat barstensvol en toch pakte ik in de avond een zak chips en heb die bijna leeg gegeten. 
Vanochtend staat run2eight op het programma. De eerste van de vijf lessen voor de wedstrijd begin februari. Dit is ook de eerste ochtend deze vakantie dat ik niet heb uitgeslapen. Ik zit nu al aan de koffie en zie dit als markeerpunt om weer over te stappen naar weer meer gematigd eetpatroon, mijn normale eetpatroon. En ik verwoord het expres zoals het hier staat want woorden zijn belangrijk en inprenting helpt mij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.