Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Friezinnetje
14-12-2024 om 07:35
MissDalhousie schreef op 13-12-2024 om 23:55:
Niet aan mijn stappen gekomen, want vanmiddag in de schouwburg gezeten en daarna uit eten. Ik heb geen toetje genomen, maar ben nog steeds ruim over mijn caloriedoel gegaan. Gelukkig was het wel heel lekker allemaal.
Volgende week beginnen alle kerstactiviteiten en donderdag vliegen we naar New York voor een lang weekend. Ik vrees dat er niet veel meer van sporten terecht gaat komen in december.
In New York maar veel lopen..
alhambra
14-12-2024 om 08:06
Drukke werkweek gehad dus ik heb wel meegelezen maar niet meer gereageerd.
Ik wens jullie een goed weekend!
Dolfje
14-12-2024 om 08:26
MissDalhousie schreef op 13-12-2024 om 23:55:
Volgende week beginnen alle kerstactiviteiten en donderdag vliegen we naar New York voor een lang weekend. Ik vrees dat er niet veel meer van sporten terecht gaat komen in december.
Oh wat gaaf New York!!!
Dolfje
14-12-2024 om 08:31
Ik zat gisteren ook best wel boven mijn calorieën en dan eigenlijk niet eens heel veel rare dingen gedaan maar aten uiensoep met broodjes kaas( pistoletjes uit de airfryer zodat de kaas smelt)
En een stuk speculaas bij de koffie.
Bailey26
14-12-2024 om 10:13
MissDalhousie schreef op 13-12-2024 om 23:55:Volgende week beginnen alle kerstactiviteiten en donderdag vliegen we naar New York voor een lang weekend. Ik vrees dat er niet veel meer van sporten terecht gaat komen in december.
O wat gaaf dat jullie naar New York gaan, veel plezier!
Ik was even die enorme vermoeidheid vergeten maar die is weer helemaal terug.Hoewel ik trouw 2 keer in de week naar de sportschool ga is bewegen tussendoor echt minimaal. Maak amper stappen en heb gewoon de energie niet om savonds nog even een rondje te lopen. Hopelijk wordt dat snel weer beter.
MissDalhousie
14-12-2024 om 10:32
Bedankt, ik heb er veel zin in (maar zie wel een beetje op tegen de drukte). We hebben een zwembad in het hotel en lopen gaan we ook vast genoeg doen.
Vanochtend naar de markt gelopen en lekker fruit, groente, kaas, nootjes en vis gehaald.
Bizar hè, Dolfje, hoe snel die calorieën soms gaan? Ik had een vers broodje gekocht als ontbijt. Stelde niets voor, maar gewoon meer dan 500 calorieën!
Bailey, vervelend die vermoeidheid. Misschien eens kijken wat voor jou een goed moment is voor een wandeling? Ik ben heel actief (sinds een paar maanden dan hè, ik heb jarenlang op mijn bank liggen vegeteren), maar ga 's avonds echt niet meer wandelen. Dat doe ik liever overdag.
Dolfje
14-12-2024 om 10:32
Bailey26 schreef op 14-12-2024 om 10:13:
[..]
Ik was even die enorme vermoeidheid vergeten maar die is weer helemaal terug.Hoewel ik trouw 2 keer in de week naar de sportschool ga is bewegen tussendoor echt minimaal. Maak amper stappen en heb gewoon de energie niet om savonds nog even een rondje te lopen. Hopelijk wordt dat snel weer beter.
Hier ook zo, het wordt altijd wel makkelijker als 'het weer wat lichter is in de avond.
alhambra
14-12-2024 om 13:19
Dolfje schreef op 14-12-2024 om 10:32:
[..]
Hier ook zo, het wordt altijd wel makkelijker als 'het weer wat lichter is in de avond.
Eens, ik ben blij dat ik vaak tijdens de lunch kan wandelen want 's avonds geen zin meer om door het donker te lopen.
Gisteren had ik een feestje en het lukte om bewust keuzes te maken en daardoor alleen te gaan voor dingen die ik echt lekker vind. Dus wel de chocolademelk met slagroom maar tot het diner geen hapjes genomen. Vrienden namen wel die oliebol en daarna nog die appelflap.
Het zou leuk zijn om op 1 januari in ieder geval 1 kilo lichter te zijn dan precies een jaar eerder. Het laagste punt dit jaar niet minder dan - 3 kilo, maar ik ben blij dat ik stabiel ben gebleven, meer beweeg en gezonder leef.
Bailey26
15-12-2024 om 11:53
MissDalhousie schreef op 14-12-2024 om 10:32:
Bailey, vervelend die vermoeidheid. Misschien eens kijken wat voor jou een goed moment is voor een wandeling? Ik ben heel actief (sinds een paar maanden dan hè, ik heb jarenlang op mijn bank liggen vegeteren), maar ga 's avonds echt niet meer wandelen. Dat doe ik liever overdag.
Ik ervaar die ruimte overdag niet zo. Ik heb geen werk met standaard een (half) uur pauze waarin ik zou kunnen wandelen. Op mijn vrije dagen heb ik kind. Dus dan komen we ook niet verder dan de speeltuin of het winkelcentrum (liggen allemaal dichtbij huis).
Ik verwacht inderdaad ook dat het beter wordt als het straks weer langer licht wordt. Maar gelijktijdig zou ik nu al graag die stappen omhoog willen hebben.
Alhambra fijn dat het gelukt is om goede keuzes te maken tijdens de verjaardag. Ik snap dat je een min op de weegschaal wil zien gaan. Maar je mag ook trots zijn dat je nu meer beweegt en gezonder leeft. Dat zijn hele mooie doelen die je hebt behaald.
Ik hoef gelukkig niet meer elke dag te wegen, mijn menstruatie is begonnen. Ga denk ik dit jaar nog 1 keer wegen. Denk vlak voor de kerst en dan zie ik in januari wel wat de schade is.
ToetieToover
15-12-2024 om 13:34
Bailey26 schreef op 15-12-2024 om 11:53:
[..]
Ik ervaar die ruimte overdag niet zo. Ik heb geen werk met standaard een (half) uur pauze waarin ik zou kunnen wandelen. Op mijn vrije dagen heb ik kind. Dus dan komen we ook niet verder dan de speeltuin of het winkelcentrum (liggen allemaal dichtbij huis).
Ik verwacht inderdaad ook dat het beter wordt als het straks weer langer licht wordt. Maar gelijktijdig zou ik nu al graag die stappen omhoog willen hebben.
Alhambra fijn dat het gelukt is om goede keuzes te maken tijdens de verjaardag. Ik snap dat je een min op de weegschaal wil zien gaan. Maar je mag ook trots zijn dat je nu meer beweegt en gezonder leeft. Dat zijn hele mooie doelen die je hebt behaald.
Ik hoef gelukkig niet meer elke dag te wegen, mijn menstruatie is begonnen. Ga denk ik dit jaar nog 1 keer wegen. Denk vlak voor de kerst en dan zie ik in januari wel wat de schade is.
Ben jij de keukenprinses thuis? Is dit iets voor je?
https://youtu.be/yuT5oZ7gVXY?feature=sharedZelf doe ik dat nogal eens, tijdens de keukenwerkzaamheden. Met de komende kerstkookacties, misschien iets dat jou kan helpen het gevoel te hebben toch iets te doen aan je gezondheid.
Bailey26
16-12-2024 om 09:16
Bedankt voor het filmpje Toetietoover. Ik ben niet de keukenprinses. Maar ik kan dit natuurlijk wel tussendoor wat oefeningen doen.
Due-scimmie heb jij een gewone loopband of z'n kleintje? Ik zie wel eens van die opvouwbare voorbij komen. Maar geen idee wat de kwaliteit van z'n ding is.
Due-scimmie
16-12-2024 om 09:19
Bailey26 schreef op 16-12-2024 om 09:16:
Bedankt voor het filmpje Toetietoover. Ik ben niet de keukenprinses. Maar ik kan dit natuurlijk wel tussendoor wat oefeningen doen.
Due-scimmie heb jij een gewone loopband of z'n kleintje? Ik zie wel eens van die opvouwbare voorbij komen. Maar geen idee wat de kwaliteit van z'n ding is.
Ik heb een kleine. Met stang omlaag kan hij max 6km per uur. Met stang omhoog kun je ook hardlopen tot 12km per uur. Mijne kan je ook in een helling zetten.
alhambra
16-12-2024 om 10:15
Slim zo'n loopband! We gebruiken ons roeiapparaat ook vaker als het buiten eerder donker is.
Gisteren geklust en daarom nogal spierpijn. Dus vanavond niet roeien maar straks wel lunchwandelen.
Dolfje
16-12-2024 om 12:05
Ik ben net thuis van een uurtje cardio terwijl ik expeditie Robinson aan het kijken was.
Vanaf januari ga ik met een coach aan de slag, zij is zelf ervaringsdeskundige wat betreft eten en afvallen en personal trainer. Dus hopelijk kan ze mij helpen hiermee.