Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Happyapple
10-12-2024 om 21:54
Bailey26 schreef op 10-12-2024 om 15:48:
Vandaag een teleurstellend bericht van het ziekenhuis gekregen.
Heb maar een wandeling gemaakt om het wat rustiger in mijn hoofd te krijgen.
Heeft een klein beetje geholpen maar het heeft in ieder geval wel weer stappen opgeleverd.
Merk dat ik sowieso weer onrust in mijn lichaam krijg nu ik gestopt ben met de hormonen. Mijn lichaam gaat er gewoon niet lekker op als het allemaal zelf geregeld moet worden.
De grote honger is ook weer aanwezig. Heel vervelend.
Ach wat rot voor je zeg.
Happyapple
10-12-2024 om 22:02
Hier gaat het niet heel denderend op het moment. Ik ben teveel geneigd om te snoepen en bewegen lukt niet elke dag voldoende door het koude en natte weer. Maar ik ga zo naar bed en ik laat de speculaas nu echt in de kast liggen. En vanavond moest ik nog naar de supermarkt voor iets kleins, dus dat heb ik lopend gedaan, waardoor ik in combinatie met een lunchwandeling uiteindelijk toch de 10000 stappen wel gehaald heb vandaag.
Dolfje
10-12-2024 om 22:17
alhambra schreef op 10-12-2024 om 21:18:
We hadden vandaag sinds tijden weer eens diepvriespizza en het viel nogal tegen. Is hij minder lekker geworden of ben ik kieskeurige geworden?
Ik denk dat wanneer je met gewoon gezond eten bezig bent zulke dingen vaak tegenvallen. Voorheen at ik die zonder nadenken maar tegenwoordig zijn dat soort dingen me de calorieën niet waard. Ik hou best wel van vet en zout maar dan wel zelf gemaakt over het algemeen.
Dolfje
10-12-2024 om 22:19
Ik lig al in bed maar heb mijn Apple watch nog om want zit nog niet aan de 10.000 stappen. Dadelijk nog via een rondje door de woonkamer naar de wc voor ik ga slapen
Ies
10-12-2024 om 23:12
Ja, dat vind ik dan wel een nadeel van gezonder eten, dat je veel kieskeuriger wordt.
Nu vond ik een diepvriespizza toch al niet lekker maar ik vind ‘m zelfs van een pizzeria niet meer de moeite waard. Of ze moeten ‘m al heel lekker maken maar meestal vind ik het tegenvallen dus doe ik de moeite niet meer het te proberen.
Ik vind tegenwoordig bij bijna alles mijn net wat gezondere versie lekkerder. Lastig soms omdat ik vooral in familie nogal wat mensen heb die nog dol zijn op flink ongezond. Dat matcht steeds moeilijker. Ik heb me een aantal jaren flink aangepast op dat vlak maar daar heb ik steeds minder zin in.
Vandaag flink in de weer geweest en ik had opeens 25.000 stappen. Zo vreemd, soms weet ik goed hoe ik aan mijn stappen kom en soms helemaal niet, nu dus ook niet. Wel echt doodop nu.
alhambra
11-12-2024 om 08:53
Dolfje schreef op 10-12-2024 om 22:17:
[..]
Ik denk dat wanneer je met gewoon gezond eten bezig bent zulke dingen vaak tegenvallen. Voorheen at ik die zonder nadenken maar tegenwoordig zijn dat soort dingen me de calorieën niet waard. Ik hou best wel van vet en zout maar dan wel zelf gemaakt over het algemeen.
Ja, dat denk ik ook. Goede les voor de volgende keer.
Vanmiddag tijd voor een kunchwandeling. Gisteren is er van bewegen niets gekomen.
Ninoea
11-12-2024 om 11:15
Ik ben net terug van een, voor mij, lange duurloop. Er stond 5 min dribbelen, 5 min powerwalk, 1 uur hardlopen in ‘easy’ tempo en cooling down van 10 min wandelen op het programma. Ik heb een route gelopen met veel klimmen en dalen en heb in totaal 10.1 km gelopen. Incl ongeveer 7 min cooling down. Ik ben 3 min eerder gestopt aangezien ik al bij mijn fiets was gearriveerd. Ben heel trots op mezelf want in de interval van 60 min heb ik 8,34 km gelopen.
MissDalhousie
11-12-2024 om 11:20
Goed bezig allemaal!
Vanochtend mijn broer meegesleept naar de yin yoga. Hij heeft het erg druk en loopt zo onderhand met zijn schouders naast zijn oren van de stress. Hij vond het erg vreemd, maar ook wel fijn.
Nu naar een school in de buurt om workshops vechtsport te geven met wat andere mensen. Ik geniet er echt van dat ik nu even tijd heb voor dit soort dingen.
Ysenda
11-12-2024 om 11:39
eindelijk, eindelijk, ik ben voor het eerst in een maand weer zelf in de sportschool.
Als stok achter de deur een vriendin uitgenodigd.
Ik ben nog niet op de weegschaal gaan staan maar gezien de vreetactiviteiten van de afgelopen tijd verwacht ikminimaal +6 kg. Zal een deel vocht zijn maar zeker ook vet.
Ninoea
11-12-2024 om 14:06
Goed dat je vandaag die stap hebt gezet en naar de sportschool bent gegaan! De draad weer oppakken na een tijdje is behoorlijk lastig en je hebt de eerste stap weer gezet!!! Goed gedaan!!
alhambra
11-12-2024 om 15:02
Ninoea schreef op 11-12-2024 om 14:06:
Goed dat je vandaag die stap hebt gezet en naar de sportschool bent gegaan! De draad weer oppakken na een tijdje is behoorlijk lastig en je hebt de eerste stap weer gezet!!! Goed gedaan!!
Inderdaad!
SuzyQFive
11-12-2024 om 15:27
Bailey26 schreef op 10-12-2024 om 15:48:
Vandaag een teleurstellend bericht van het ziekenhuis gekregen.
Heb maar een wandeling gemaakt om het wat rustiger in mijn hoofd te krijgen.
Heeft een klein beetje geholpen maar het heeft in ieder geval wel weer stappen opgeleverd.
Merk dat ik sowieso weer onrust in mijn lichaam krijg nu ik gestopt ben met de hormonen. Mijn lichaam gaat er gewoon niet lekker op als het allemaal zelf geregeld moet worden.
De grote honger is ook weer aanwezig. Heel vervelend.
💐
SuzyQFive
11-12-2024 om 15:32
Naar fysiofit geweest vandaag. Ging wel lekker. Alles een gewichtje zwaarder gedaan, zegt niets over volgende week trouwens 😅.
Zo kerstborrel van het overkoepelende schoolbestuur op een van de locaties. Daar moet je ook je kerstattentie halen. Ben bij vriend en daar is het vlakbij. Anders was ik niet gegaan en had ik gevraagd een collega mijn kerstattentie mee te nemen.
Het is nogal wisselend bij ons wat erin zit.
Heb wel eens een bon van €100 gekregen maar vorig jaar hadden ze besloten een deel van ons pakket te doneren (dus geen eigen keuze). Aangezien er bezuinigd moet worden verwacht ik er niet veel van. We hebben dit jaar ook geen chocoletter gekregen.