Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ysenda schreef op 11-12-2024 om 11:39:

eindelijk, eindelijk, ik ben voor het eerst in een maand weer zelf in de sportschool.
Als stok achter de deur een vriendin uitgenodigd.

Ik ben nog niet op de weegschaal gaan staan maar gezien de vreetactiviteiten van de afgelopen tijd verwacht ikminimaal +6 kg. Zal een deel vocht zijn maar zeker ook vet.

Goed bezig!

alhambra

alhambra

11-12-2024 om 15:51 Topicstarter

Dit weekend heb ik geen tijd om naar de sportschool te gaan. Ik overweeg om toch vanavond te gaan maar ik heb dan last van alle prikkels, zucht. Misschien moet ik oordopjes indoen.

Net naar een lingeriezaak geweest voor nieuwe beha's en zowaar paste ik er een paar! Ik had echt geen hekel aan mijn borsten, maar van het idee dat ik geen halve harnassen met G-cups meer hoef te importeren word ik wel vrolijk!

alhambra schreef op 11-12-2024 om 15:51:

Dit weekend heb ik geen tijd om naar de sportschool te gaan. Ik overweeg om toch vanavond te gaan maar ik heb dan last van alle prikkels, zucht. Misschien moet ik oordopjes indoen.

Of een leuk luisterboek/podcast opzetten? 

En misschien valt het mee. Hier is de sportschool nu veel rustiger dan een maand geleden.

Ik had vandaag bureaudag en alhoewel ik dan niet constant zit loop ik natuurlijk veel minder dan op de werkvloer. Ook geen pauze gepakt maar iets eerder naar huis gegaan dus geen lunchwandeling gemaakt. Dus net via een omweg boodschappen gaan doen. Nu bijna 9000 stappen. Misschien straks met man nog een ommetje na het eten.

Gisteren ook een nieuw badpak meegenomen. Twee maten kleiner, in een optimistische bui. Nu mijn buik niet meer zo opgezet is, zit mijn hele lichaam opeens anders. Ik heb net een kilometer hard gezwommen om hem in te wijden. Bij billen en borsten zit ie nog net een beetje te strak, maar het is te doen. Verder een goede aankoop!

Straks schaatsen met de klas van mijn oudste. Eens kijken of ik ze nog voor kan blijven!

Gisteravond niet meer gewandeld dus zat zo'n 400 stappen onder de 10.000.
Nu net klaar met rustig wat crosstrainen, wandelen en buikspieren. Dadelijk via een omweg door het park naar huis. Vanmiddag en vanavond werken.

Eergisteren vernam ik dat een lieve vrouw die mij als puber enorm prettig heeft geholpen plots is overleden aan een herseninfarct. Ik was haar laatst nog tegengekomen en het contact was zo warm en waren een lunchafspraak aan het plannen. En nu dus overleden. Ik ben erdoor van slag en verdrietig. 
Vanmiddag is een kerstmarkt gepland op de school van mijn oudste zoon waar ik nog wel even een kijkje wil nemen. En vanavond gaat onze jongste naar zwemles en ik doe nog een bootcamp. Allemaal wat druk op elkaar zo rond etendstijd. We eten dus broodjes. Ik heb net al even volkorenbroodjes gekocht en eieren. Even gemakkelijk doen. 

Dorestad. Je had al aangekondigd hier voorlopig niet mee te kunnen schrijven. Mocht je wel meelezen weet dan dat er aan je gedacht wordt. Heel veel sterkte deze periode. 

Ook sterkte voor jou Ninonea!

Ninoea, wat een vervelend bericht, begrijpelijk dat je erdoor van slag bent.

Ysenda, wat goed dat je jezelf weer naar de sportschool gesleept hebt! Inmiddels al op de weegschaal durven staan?

MissDallhousie, wat fijn van die bh's en het badpak! Dit zijn ook van die mooie dingen om progressie te meten. Je merkt dan toch verschil, al blijft de weegschaal standvastig op hetzelfde punt hangen. Heb je nu al een nieuw voedingsschema gekregen?

Alhambra, is het je nog gelukt naar de sportschool te gaan? Teveel prikkels zijn ook niet fijn. Daarom ben ik zelf nooit in een sportschool te vinden.

Nu had ik vanmorgen op zolder, waar ik altijd sport, ook teveel prikkels. Ten eerste heb ik weer horrorhormonen, dan is niks goed. Ten tweede deed de chromecast het niet, dus eer ik YouTube kon streamen had ik al zowat geen zin meer. Ten derde lag ik mij op mijn matje kapot te ergeren aan alle troep op zolder. Man is vanmiddag direct naar de stort gereden om een matras van het oude bed van zoon weg te brengen. Dat scheelt alweer. Maar het oude bed ligt er ook nog in de vorm van latten en andere houtjes. Ik kan mij daar dan ineens zó aan storen, dat sporten niet lekker gaat.
Uiteindelijk toch een halfuur pilates gedaan, vol ergernis en frustraties. Ik heb mijzelf een nieuw doel gesteld. Mijn oude doel, onder de 85 kilo komen, haal ik simpelweg niet (ik hang al heel lang tussen 85,5 en 86). Er is teveel stress en ik merk dat mijn lichaam verandert, dus die kilo's gaan er misschien in vet wel af, maar komen erbij in spieren.
Dat laatste is precies de bedoeling, want meer verbranding en dus weer afvallen op langere termijn. Maar dat afvallen staat nu dus even op een lager pitje. Ik ben begonnen spieren te trainen die ik vaak negeer, zoals de bilspieren en buikspieren. Dit doe ik voornamelijk met pilates, maar au, au, au. Welja, ik weet i.i.g. dat ik mijn spieren train als ze zeer doen

RoosOpJeHoed schreef op 12-12-2024 om 14:41:

Ysenda, wat goed dat je jezelf weer naar de sportschool gesleept hebt! Inmiddels al op de weegschaal durven staan?

Ja, vanmorgen gedaan want vanmiddag trainen met PT. Collega komt net terug met de mededeling dat PT er veel zin in heeft vandaag, dat is meestal een indicatie dat ik morgen heel stijf zal zijn. 

Het viel me alles mee. 

ik heb sporten voor morgen afgezegd. Ik werd vanmorgen al vroeg wakker en had zo'n last van pijn in de borststreek. Dacht zelf aan verkeerd gelegen vannacht, dus ook aan het werk gegaan. Maar het ging niet over, werd eerder nog wat erger. Nu hebben wij op het werk een medische afdeling, dus me daar gemeld. zij hebben bloeddruk, zuurstof en longen beluisterd, kwam niet echt wat uit. Wel last van inspanningspijn.  Overleg gehad met eigen ha, en die zei, bel voor zekerheid maar de ambu, dan kunnen zij een filmpje maken. Kwam ook niet echt iets uit. Ambuverpleegkundige zei ook , mss wel een spier waar je last van hebt. Dus vanmiddag naar de ha, geweest en ook die denkt een spier, die een soort van verrekt is. Dus aan de paracetamol, en beetje rust nemen. 

Dat is schrikken, Friezinnetje!

Ninoea, sterkte!

RoosOpJeHoed, super dat je toch gewoon een half uur hebt getraind, ondanks al die tegenslagen en afleiding.

Meegeweest met de klas van mijn oudste naar de schaatsbaan en dat was een flinke workout! Ik was de enige begeleider die - op schaatsen - kinderen van de vloer op kon tillen, dus ik had opraapdienst. Sommige kinderen van 10 zijn heel, heel erg zwaar! Ook nog een tijdje geschaatst met twee kinderen die het echt helemaal niet konden en daarom steeds aan de kant zaten, gewoon onder iedere arm een kind en gaan. Fijn om er een keer bij te kunnen zijn.

Dank voor je lieve berichtje @dolfje. 
Wat tof dat het schaatsen en tillen zo goed ging, @missdalhousie. 
Goed dat je je doel gaat herzien @roosopjehoed. 
@ysenda fijn dat het meeviel. En goed dat je gegaan bent. 
@griezinnetje balen van de pijn maar je bent wel goed nagekeken nu.

Ik vertrek zo op de fiets naar de bootcamp. Heb nog weinig bewogen vandaag dus het is wel nodig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.