Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ysenda schreef op 09-12-2024 om 21:15:

[..]

Kun je een overzicht geven van wat je zoal eet aan hoeveelheden en verdeling over de dag?

Reken je ook aardappels, peulvruchten en fruit mee?

Ik ben ook heel benieuwd! Ik eet 250 gram rauwkost op een dag (buiten mijn maaltijden om) en ben daar eindeloos mee bezig.

Vandaag een heerlijk dagje gehad. Ik heb al mijn overuren opgenomen, dus hoef bijna niet te werken deze maand. Vanochtend eindelijk aan het nieuwe seizoen van Gooische Vrouwen begonnen. Vanmiddag geschaatst met een vriendin en vanavond yogales. Mijn hele lijf is loom. Zal morgen wel spierpijn hebben.

Het klinkt wel als een heerlijke dag missdalhousie. 

MissDalhousie schreef op 09-12-2024 om 22:10:

[..]

Heb wel wat plantaardige vervangers, maar ik hoop eigenlijk dat mijn voedingsdeskundige een nieuw eetplan voor me wil maken. Maar als jij tips hebt voor goede plantaardige vervangers, heel graag! Liefst zo puur mogelijk, dus weinig ingrediënten.

Uiteindelijk is het denk ik belangrijk dat je zelf weet wat je eet en waarom. (Maar zelf ben ik dan ook geen fan van een eetplan, want dat is altijd tijdelijk en werkt jojoën in de hand. Een blijvend veranderde manier van leven wel)  Ik eet het liefst de ah terra Soja Kwark. Daarnaast pak ik tegenwoordig de alpro high protein sojamelk of gewoon ongezoete sojamelk. Geen idee hoe puur die zijn. Qua puur vegan eiwitpoeder dat ik graag gebruik is hennepproteïn. Enige nadeel is dat het groen is, dus er vies uitziet 😅. 

Plantaardige melk kun je ook zelf maken, maar vind ik te veel werk. 

Eerst vulde ik aan met plantaardige eiwitrepen, maar die ik lekkerst vond waren tijdelijk van Lidl en andere vind ik te duur of vies. 

alhambra

alhambra

10-12-2024 om 08:23 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 10-12-2024 om 08:01:

[..]

Uiteindelijk is het denk ik belangrijk dat je zelf weet wat je eet en waarom. (Maar zelf ben ik dan ook geen fan van een eetplan, want dat is altijd tijdelijk en werkt jojoën in de hand. Een blijvend veranderde manier van leven wel) Ik eet het liefst de ah terra Soja Kwark. Daarnaast pak ik tegenwoordig de alpro high protein sojamelk of gewoon ongezoete sojamelk. Geen idee hoe puur die zijn. Qua puur vegan eiwitpoeder dat ik graag gebruik is hennepproteïn. Enige nadeel is dat het groen is, dus er vies uitziet 😅.

Plantaardige melk kun je ook zelf maken, maar vind ik te veel werk.

Eerst vulde ik aan met plantaardige eiwitrepen, maar die ik lekkerst vond waren tijdelijk van Lidl en andere vind ik te duur of vies.

Eens, een diëtist kan je wel kennis geven en je dingen uit laten proberen maar uiteindelijk moet je zelf de blijvende verandering doorvoeren.

alhambra schreef op 10-12-2024 om 08:23:

[..]

Eens, een diëtist kan je wel kennis geven en je dingen uit laten proberen maar uiteindelijk moet je zelf de blijvende verandering doorvoeren.

Eens, maar ik vind het wel heel handig om eerst een tijdje aan haar hand te kunnen lopen hoor.

Vanochtend de maandelijkse check bij voedingsdeskundige. Wel wat gewichtsverlies, maar vooral een grote verschuiving van vet naar spiermassa. In de grafiek zie je het lijntje opzij kruipen, ik zat in het obesitasvakje, nu in het overgewichtvakje en als ik nog drie maanden door zou kruipen op dit tempo zit ik in 'atletisch figuur'. Niet omdat mijn bmi echt omlaag gaat, maar omdat de verhouding vet/spier verandert.

Na de jaarwisseling gaan we aan de slag met een nieuw voedingsplan.

alhambra

alhambra

10-12-2024 om 12:47 Topicstarter

MissDalhousie schreef op 10-12-2024 om 11:55:

[..]

Eens, maar ik vind het wel heel handig om eerst een tijdje aan haar hand te kunnen lopen hoor.

Vanochtend de maandelijkse check bij voedingsdeskundige. Wel wat gewichtsverlies, maar vooral een grote verschuiving van vet naar spiermassa. In de grafiek zie je het lijntje opzij kruipen, ik zat in het obesitasvakje, nu in het overgewichtvakje en als ik nog drie maanden door zou kruipen op dit tempo zit ik in 'atletisch figuur'. Niet omdat mijn bmi echt omlaag gaat, maar omdat de verhouding vet/spier verandert.

Dat zijn mooie berichten!

Vandaag een teleurstellend bericht van het ziekenhuis gekregen.
Heb maar een wandeling gemaakt om het wat rustiger in mijn hoofd te krijgen.
Heeft een klein beetje geholpen maar het heeft in ieder geval wel weer stappen opgeleverd.

Merk dat ik sowieso weer onrust in mijn lichaam krijg nu ik gestopt ben met de hormonen. Mijn lichaam gaat er gewoon niet lekker op als het allemaal zelf geregeld moet worden.
De grote honger is ook weer aanwezig. Heel vervelend.

MissDalhousie schreef op 10-12-2024 om 11:55:

[..]

Goed bezig. Kan mij voorstellen dat z'n grafiek dan extra motiverend werkt.

he, zou ik vandaag starten met het sporten op het werk, is de ruimte vandaag dicht ivm vervanging verlichting. Nou ja, dan vanavond nog maar een rondje lopen

Bailey26 schreef op 10-12-2024 om 15:48:

Vandaag een teleurstellend bericht van het ziekenhuis gekregen.
Heb maar een wandeling gemaakt om het wat rustiger in mijn hoofd te krijgen.
Heeft een klein beetje geholpen maar het heeft in ieder geval wel weer stappen opgeleverd.

Merk dat ik sowieso weer onrust in mijn lichaam krijg nu ik gestopt ben met de hormonen. Mijn lichaam gaat er gewoon niet lekker op als het allemaal zelf geregeld moet worden.
De grote honger is ook weer aanwezig. Heel vervelend.

Ik heb vanmorgen gewerkt, daarna thuis een tosti gegeten want had echt geen zin in een koude klets van de kwark wat ik in eerste instantie van plan was te eten.
Net terug van een klein uurtje vrij rustige cardio weer. Ik moet me echt inhouden maar ben bang dat ik anders teveel vraag van die heup en die spuit voor niks heb gekregen.

alhambra

alhambra

10-12-2024 om 17:04 Topicstarter

Rot zeg, Bailey26!

Sterkte, Bailey!

Wat rot @Bailey! Sterkte!! 

alhambra

alhambra

10-12-2024 om 21:18 Topicstarter

We hadden vandaag sinds tijden weer eens diepvriespizza en het viel nogal tegen. Is hij minder lekker geworden of  ben ik kieskeurige geworden?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.