Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
alhambra
06-12-2024 om 12:33
Dolfje schreef op 06-12-2024 om 12:32:
[..]
Daarom zit ik eraan te denken om niet te gaan, ben ook niet fit. Ongesteld,koppijn en moe.
Heb wel de kerstboom ondertussen opgetuigd.
Wandel wel straks nog naar de winkel want moet nog iets verzinnen om te eten. Man eet vanavond niet thuis dus ik heb het rijk alleen.
Dan zou ik echt overslaan.
Dolfje
06-12-2024 om 12:47
alhambra schreef op 06-12-2024 om 12:33:
[..]
Dan zou ik echt overslaan.
Ja doe ik, een dagje extra rust is zo gek nog niet.
Auwereel
06-12-2024 om 12:55
MissDalhousie schreef op 06-12-2024 om 06:51:
Ninoea, een geweldig plan, die mudrun met je zoons!
RoosOpJeHoed, die -40 kilo van jou is echt levensveranderend. Zowel positief als negatief. Zo te lezen heb je gewoon een heel 'nieuw' lichaam, wat je weer moet leren kennen.
Herkenbaar trouwens, Ninoea, over minder aandacht krijgen op straat. Ik hoop een beetje dat ik dankzij mijn leeftijd toch onzichtbaar kan blijven. Brengt me trouwens wel bij nog een voordeel van mijn gewicht: het contact met andere vrouwen werd zoveel beter en makkelijker toen ik dikker werd! Daar was/ben ik heel blij mee, want ik vond het zo moeilijk om om te gaan met venijn, wantrouwen en het eeuwige verwijt dat ik arrogant was. De laatste keer dat ik arrogant genoemd ben, is 30 kilo geleden!
Als kind en puber was ik opvallend dik en werd uitgescholden voor dikzak en nog meer negatiefs. Het gekke was, toen ik eenmaal was afgevallen naar normaal gewicht, maar niet slank, een bmi < 23, ik nog steeds voor dikzak enz. werd uitgescholden. Lag niet aan kledingstijl die niet afkleedde ofzo, ook in het zwembad gebeurde dat.
Gelukkig ben ik toch aan een hele lieve man gekomen, dus er zijn mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Inmiddels wordt er niet meer op die manier op me gelet, want te oud. Ik word hooguit voor boomer uitgescholden, wat overigens ook niet correct is, want te jong.
Ninoea
06-12-2024 om 14:58
Ik denk niet dat de andere vibe van voornamelijk mannen mij heeft weerhouden om af te vallen.
Vanochtend deed ik weer een start2run met veel heuveltjes. Heerlijk gelopen. Normaal zijn we met een groepje van vijf plus de trainer. Vanwege het weer haakten er echter drie af waardoor we maar met zijn drietjes in totaal waren. Het was een heel fijne training. Echt lekker gelopen. Tot aan de loop van 8 eind januari doe ik nog via hier de training op de vrijdag. Ik ben me nu aan het oriënteren op een loopgroep om 2x per week te blijven lopen. Ik heb twee, betaalbare, kopgroepen gevonden en ben van plan om in februari bij beiden een paar keer mee te lopen om te kijken welke het beste bevalt. Verder kan ik vanaf dan weer structureel de krachtbootcamp op de vrijdagochtend meepakken.
MissDalhousie
06-12-2024 om 19:43
Auwereel schreef op 06-12-2024 om 12:55:
[..]
Als kind en puber was ik opvallend dik en werd uitgescholden voor dikzak en nog meer negatiefs. Het gekke was, toen ik eenmaal was afgevallen naar normaal gewicht, maar niet slank, een bmi < 23, ik nog steeds voor dikzak enz. werd uitgescholden. Lag niet aan kledingstijl die niet afkleedde ofzo, ook in het zwembad gebeurde dat.
Gelukkig ben ik toch aan een hele lieve man gekomen, dus er zijn mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Inmiddels wordt er niet meer op die manier op me gelet, want te oud. Ik word hooguit voor boomer uitgescholden, wat overigens ook niet correct is, want te jong.
Wat een rotmensen heb je toch in de wereld. Hoe komen ze er ook bij?! Waarom zou je iemand uit gaan schelden?
MissDalhousie
06-12-2024 om 19:52
Pff, ik heb vandaag kennis gemaakt met de pure chocolade kerstkransjes met kokos van de Jumbo. De kerstkransjes hebben dat niet overleefd. Ben als compensatie weer flink tekeer gegaan bij de kickboksles.
Ik ben trouwens zeker niet af gaan vallen om aan een mooi plaatje te voldoen. Toen ik aan begon te komen (>10 jaar geleden) kreeg ik heel vaak te horen dat het 'zonde' was. Mijn schoonvader nam het bijna als een persoonlijke belediging dat hij opeens een dikke schoondochter had. (Die pronkte graag met me op foto's.) En mijn moeder heeft me jarenlang aangeboden om diëtisten en personal trainers voor me in te huren. Maar daar had ik echt geen boodschap aan. Ik zat best lekker in mijn vel, vond het heerlijk om te eten wat ik wilde en ik vond mezelf er oprecht nog steeds goed uitzien. Ik heb echt jarenlang in alle discussies over gewicht juist benadrukt dat die focus op uiterlijk en omvang bizar oppervlakkig en nietszeggend is. De laatste jaren ben ik echter langzaamaan omgegaan, omdat ik ouder word en me zorgen maak over mijn gezondheid op de langere termijn. Of iemand mijn kont nu wel of niet mooi vindt interesseert mij werkelijk helemaal niets. En ik heb zelf ook zelden een mening over de kont van iemand anders.
Dolfje
07-12-2024 om 09:14
Gisteren mezelf te buiten gegaan aan een zak chips, avond alleen thuis, ongesteld en zielig ( vond ik tenminste ).
Vandaag niet sporten want een collega is ziek dus ik ga straks werken, krijg dus wel beweging.
Man was uit en ligt nog met een katertje op bed en die moet dus vandaag voor het eten zorgen dus ben benieuwd wat ik vanavond krijg.
Ik voel me gelukkig stuk beter dan gisteren overdag ( was anders natuurlijk niet gaan werken) heb alleen veel te kort geslapen.
alhambra
07-12-2024 om 09:32
We zijn hier met zijn allen niet fit. Gelukkig geen afspraken dit weekend. We wilden de boom opzetten en gaan zwemmen maar we zien het wel. Eerst nu maar even pyjamaochtend en uitrusten.
Gisterenmiddag slechte keuzes gemaakt. Bij het avondeten ter compensatie wel minder opgeschept en vroeg in bed gaan liggen. Teveel prikkels gehad deze week. Ik baal wel van mijn "verloren" avond maar dit is een betere manier van stressreductie dan wat ik eerder deed: wijn en chips.
Bailey26
07-12-2024 om 10:36
Gelukkig weinig last nog van de punctie. Nog wat buikpijn maar dat gaat wel weer over. Merk wel dat ik heel snel overprikkeld ben. Misschien komt dat nog door de medicatie.
Gisteren hebben wij Sint gevierd. Wij gourmetten dan ook altijd met de familie. Het was weer gezellig en kind is goed verwend.
De weegschaal laat tot nu toe elke dag een kleine daling zien. Dus dat is wel fijn.
Grietje2
07-12-2024 om 10:41
Wat zijn jullie goed bezig allemaal.
Zo meteen even lekker wandelen staat wel een aardige wind maar dikke jas aan en gaan.
Ninoea
08-12-2024 om 07:12
Gisteren was een sportief dagje voor mijn kinderen. Mijn oudste zoon deed mee aan een judotoernooi en werd tweede en onze jongste dochter heeft drie keer gescoord bij haar eerste waterpolowedstrijd. Superleuk!
Zelf sportte ik gisteren thuis. Ik deed een set met oefeningen via 7. Heb dit 30 min lang gedaan. Was vrij stevig! Verder heb ik na het avondeten een uurtje gewandeld.
Vandaag is anders dan anders. Normaal zou bootcamp op het ochtendprogramma staan, maar nu doen we mee aan een georganiseerde wandeltocht van 5 km met het gezin. Wel actief dus.
Verder ben ik in mijn hoofd al bezig met vervolgstappen na de hardlooptraining en wedstrijd. De laatste training is op 24 januari. Ik ben me aan het oriënteren op loopgroepen en heb er twee gevonden die voldoen en waarvan 1 me echt aanspreekt. Ik zou het liefst nu al gaan meelopen maar dat past helemaal niet qua loopplanning wat ik nu al doe en de bootcamp. Ik moet dus echt even wachten.
Qua jaardoelen/bewegingsdoelen 2025 dus wel een mooie doelstelling:
Beginnen met lopen bij een loopgroep en 2x per week lopen proberen consistent te gaan volhouden.
Doorgaan met bootcamp en 3x per week consistent proberen vol te houden.
Wel tof. Ik deed dit jaar op 20 maart mijn eerste bootcamp. En nu ben ik een stuk sterken, een stuk fitter en een stuk slanker gestart met een start2run voor 5 km. Waarbij ik enthousiast werd om me in te schrijven voor een wedstrijd van 8 km. Waarvoor ik aansluitend ga trainen maar feitelijk al aan het trainen ben. Ik haal het nu al maar ben nog wel moe aan het eind en ik wil meer ruimte over hebben dat het makkelijker gaat. Zo tof hoe het ene het andere in werking zet.
Poison
08-12-2024 om 09:52
Ik heb griep of covid dus bewegen bestaat uit lopen naar toilet en terug naar bank/bed. Gister 200 stappen😭 maar goed het is wat het is…
Grietje2
08-12-2024 om 10:09
Poison beterschap.
Ninoea lekker is dat hardlopen.
Ik heb dat ook veel gedaan, maar na mijn burn-out lukt me het niet meer. Denk 4x geprobeerd op te bouwen. Voor nu is het wandelen dat vind ik ook lekker. Met een muziekje op en wandelen maar.
alhambra
08-12-2024 om 10:16
Beterschap Poison!
Wat een lekkere positieve vibes Ninoea
Ik houd ook meer van wandelen dan van hardlopen.