Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
alhambra
06-12-2024 om 07:08
Ik weet dat de fenomenen bestaan waar jullie over praten (reacties van mannen en afgunst van vrouwen). Ik heb beide niet bewust meegemaakt maar steeds als ik ervaringen lees, denk ik "wat zijn mensen toch oppervlakkige wezens"
Vandaag werk ik niet. Ben eigenlijk toe aan een dagje Netflixen op de bank maar ik ga toch proberen eerst even naar de sportschool te gaan want dit weekend geen ruimte ervoor. Ik hoop dat het rustig gaat zijn vanwege de storm.
Nu eerst ontbijten en de meiden naar school krijgen. Zelf fietsen is vandaag geen optie voor ze.
Dolfje
06-12-2024 om 07:23
Wij zouden ook eerst vanmorgen naar de sportschool gaan maar hebben de planning wat omgegooid. Man moet eerst ergens heen iets wegbrengen en dan rijden we samen naar België ff wat ophalen. Het ligt eraan hoe laat we daarvan terug zijn maar dan kunnen we waarschijnlijk in de middag even gaan sporten. Man gaat vanavond uit dus moeten om 17:00 uur weer klaar zijn.
En anders wordt het morgen want ik heb hoofdpijn en ongesteld dus echt super veel zin heb ik er nu ook weer niet in.
De chocoladeletter was lekker, op het werk lagen chocoladekruidnoten dus ik heb wel genoeg gesnoept weer voorlopig.
ToetieToover
06-12-2024 om 10:37
Wat ontzettend naar om te lezen dat vrouwen hun lichaam gaan aanpassen aan hun omgeving! Zelf is al heel lang mijn mantra “hoe voelt het en wat kan ik ermee” en niet “hoe ziet het eruit”. Dan vinden mensen maar wat van mij. Dat is het voordeel van ouder worden, dat ik daar steeds meer poep aan heb. Ik zie de reacties wel, hoor ze zelfs expliciet uitgesproken worden ook, voel mezelf daarop reageren en ga dan eerst mezelf vertellen dat het gaat om wat ik voel en wat ik wil kunnen met mijn lijf. Niet makkelijk als mijn lijf dan iets niet wil.
Vandaag heb ik ook even poep aan mijn werk en ik heb daarom een vrije dag genomen. Dag gestart met krachttraining, heerlijk is dat toch. Zo’n gevoel dat ik weinig doe en dan toch lekker veel effect. Moeiteloos, vandaag. De meeste moeite was door de wind en regen fietsen want ik heb in de sportschool getraind.
Poison
06-12-2024 om 10:46
gecondoleerd dorestad♥️
internist wil in januari met me in gesprek over obesitas. In december nog oggt-test, zie er tegenop. Al 3x in zwangerschappen gehad.
RoosOpJeHoed
06-12-2024 om 11:49
Vanmorgen wilde ik naar de supermarkt gaan wandelen. Dat is best een flinke tippel en de kruidnoten en het stuk banketstaaf moesten er weer af, maar wat een weer. Bui na bui na bui. Vandeweek al genoeg koude regen op m'n kop gehad, dus eerst een hele lange walking-workout gedaan en toen in de auto naar de supermarkt.
In mijn vorige leven, toen ik nog in een hele harde, zakelijke wereld werkte waarbij je veel juridische kennis nodig had, merkte ik vaak dat ik niet serieus werd genomen. Mensen zien dikke mensen toch snel als dom. Als ik dan wat langer met klanten in de weer was, gingen ze mij meer respecteren om mijn kennis en kunde. Ik ben overigens niet mijn gewicht gaan aanpassen aan hoe de rest van de wereld over mij denkt, maar ik beaam wel dat het vervelend is dat de maatschappij zo oppervlakkig is.
Friezinnetje
06-12-2024 om 11:53
ik ben vanmorgen weer voor het eerst naar mijn PT geweest na de operatie. Ging goed, weer nieuwe oefeningen gedaan. Was blij dat ik weer aan de slag kon
alhambra
06-12-2024 om 11:58
Net terug van de sportschool. Het was niet leuk. Voel me ook niet fit. Maar ja. De beweging is weer binnen.
Dolfje
06-12-2024 om 12:32
alhambra schreef op 06-12-2024 om 11:58:
Net terug van de sportschool. Het was niet leuk. Voel me ook niet fit. Maar ja. De beweging is weer binnen.
Daarom zit ik eraan te denken om niet te gaan, ben ook niet fit. Ongesteld,koppijn en moe.
Heb wel de kerstboom ondertussen opgetuigd.
Wandel wel straks nog naar de winkel want moet nog iets verzinnen om te eten. Man eet vanavond niet thuis dus ik heb het rijk alleen.