Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
MissDalhousie
05-12-2024 om 14:02
Gisteren in de dojo had ik een superleuk momentje in de les. Alle kleuters mogen dan samen proberen om de juf om te gooien, dus ik liep daar rond met allemaal kinderen op mijn schouders, rug, armen. Dikke pret natuurlijk. En toen bedacht ik me opeens: kan ik dit nog wel doen als ik straks al dat extra gewicht kwijt ben?
Vooropgesteld dat ik echt niet weet of het me ooit gaat lukken om weer op een gezond gewicht uit te komen, want dat is nog maar de vraag.
Dus in het kader van de zelfacceptatie: zien jullie ook voordelen van je hoge(re) gewicht? Of als je al veel kwijt bent: zijn er dingen die je juist mist nu je lichter bent?
Wat ik zo snel bedacht:
- ik heb het echt nooit koud
- ik word altijd (veel) jonger geschat dan ik ben
- mijn borsten en billen zijn nog mooi gevuld en rond (en dat na jarenlang borstvoeding geven)
- ik kan in de dojo makkelijk sparren met veel grotere en zwaardere mannen, want door mijn gewicht komen mijn stoten en trappen echt aan
RoosOpJeHoed
05-12-2024 om 18:52
alhambra schreef op 04-12-2024 om 22:07:
Morgen dan maar weer een lichtere koffie nemen, Auwereel.
Het hoogtepunt van mijn trek vandaag was rond 20 uur. Ik wilde zo graag naturel chips. Ik ben van de bank af gekomen want daar snaaien we vaak en ben aan de eettafel gaan handwerken. Nu is de zin volledig weg!
Een overwinning. Een andere keer zal het weer misgaan maar deze is binnen!
Yes! Wat goed van je
RoosOpJeHoed
05-12-2024 om 18:54
Bailey26 schreef op 05-12-2024 om 08:30:
Het was even spannend maar ik heb toch gisteren de punctie gehad. Ik hoor dinsdag hoeveel er gebiopteerd zijn.
Moet tot aan mijn menstruatie extra drinken maar ook elke dag wegen. Een maand de weegschaal negeren gaat dus niet op.
Ik denk dat mijn doel voor december maar gaat zijn om lief voor mijzelf te zijn en wat extra aandacht voor zelfzorg.
Dat lijkt me een heel goed streven! Natuurlijk zou je dat altijd moeten zijn, maar deze maand extra. Ik hoop op goede resultaten van de punctie
RoosOpJeHoed
05-12-2024 om 19:06
MissDalhousie schreef op 05-12-2024 om 14:02:
Gisteren in de dojo had ik een superleuk momentje in de les. Alle kleuters mogen dan samen proberen om de juf om te gooien, dus ik liep daar rond met allemaal kinderen op mijn schouders, rug, armen. Dikke pret natuurlijk. En toen bedacht ik me opeens: kan ik dit nog wel doen als ik straks al dat extra gewicht kwijt ben?
Vooropgesteld dat ik echt niet weet of het me ooit gaat lukken om weer op een gezond gewicht uit te komen, want dat is nog maar de vraag.
Dus in het kader van de zelfacceptatie: zien jullie ook voordelen van je hoge(re) gewicht? Of als je al veel kwijt bent: zijn er dingen die je juist mist nu je lichter bent?
Wat ik zo snel bedacht:
- ik heb het echt nooit koud
- ik word altijd (veel) jonger geschat dan ik ben
- mijn borsten en billen zijn nog mooi gevuld en rond (en dat na jarenlang borstvoeding geven)
- ik kan in de dojo makkelijk sparren met veel grotere en zwaardere mannen, want door mijn gewicht komen mijn stoten en trappen echt aan
Ik zeg weleens tegen mijn man dat ik beter dik had kunnen blijven, toen had ik namelijk veel minder klachten dan nu. Het hangende vel is niet alleen lelijk, maar brengt ook problemen met zich mee. Zo heb ik op mijn binnendijbenen heel veel overtollig vel waardoor ik bij teveel lopen ontstekingen krijg. Hoe meer ik afval, hoe meer last ik krijg van spataderen, ook zoiets raars. Ik zie er 100 jaar ouder uit in mijn gezicht en ik heb het nu regelmatig ijskoud. Ook zijn mijn hormonen flink in de war en dat waren ze al door alle ellende van mijn bevalling, dus... jeeh. En ik kan heel veel dingen niet meer eten omdat ik er kotsmisselijk van word. Slagroom bijvoorbeeld. Ook een high tea zal ik nooit meer kunnen doen.
Maar toch is het me allemaal wel waard. Ik voel me zoveel energieker en sterker. En natuurlijk ook gezonder, ondanks alle bijgekomen klachten. En dat terwijl ik er nog lang niet ben (40 kilo van de 60!!! kilo overgewicht is er nu af). Ik kan weer met mijn zoon wandelen en rennen, samen in de achtbaan en dansjes doen in de kamer, dat is me zoveel waard!
Ninoea
05-12-2024 om 22:25
Ik heb vandaag teveel gegeten. Mijn buik doet er zeer van. Onze jongste zoon werd 11. Vanochtend ontbeten met witte kaiserbroodjes. Vanmiddag een plak stoofpeertjescake. Bij het avondeten mosselen en sausjes en broodjes zelfgemaakte hamburger met ovenfriet en een plak ijstaart toe. Ook nog nootjes (en dan niet de gezonde) en chocoladeletter gegeten. Kortom, 1 dag met tig dingen.
Ik vind het wel heel leuk dat onze zoon zo’n eigen smaak heeft. Hij koos het eten en alles uit en heeft genoten.
Morgenochtend start2run. Dat is maar goed ook. Mijn lijf kan na die vreterij wel wat beweging gebruiken.
Ik heb me ingeschreven om in juni mee te doen aan een mudrun, samen met mijn zonen. Ik heb er nu al zin in!!
Verder heb ik het parcours van de 8km wedstrijd hardlopen die ik eind Jan ga lopen eens online bekeken. Die is wel pittig. Ik ben goed op weg, maar ga hem binnenkort ook eens alleen lopen heb ik bedacht. Er zit een aardige klim in!
Ninoea
05-12-2024 om 22:27
Voordeel van dikker zijn is voor mij dat ik onzichtbaarder ben. Ik krijg nu meer aandacht van (voornamelijk) mannen op straat en die aandacht voelt niet altijd prettig en veilig. De
Dorestad
06-12-2024 om 00:17
Geen Saxenda. Geen eetlust. Geen beweging. Op moment dat een ouder sterft zijn andere dingen belangrijk. Ik kan hier dus momenteel niet meeschrijven.
SuzyQFive
06-12-2024 om 00:34
Dorestad schreef op 06-12-2024 om 00:17:
Geen Saxenda. Geen eetlust. Geen beweging. Op moment dat een ouder sterft zijn andere dingen belangrijk. Ik kan hier dus momenteel niet meeschrijven.
Gecondoleerd Dorestad. Heel veel sterkte💐
Was het erg onverwacht?
Ninoea
06-12-2024 om 01:49
Ach Dorestad. Wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd met dit grote verlies. Heel veel sterkte en liefs toegewenst.
RoosOpJeHoed
06-12-2024 om 06:16
Ach Dorestad, wat een naar bericht. Gecondoleerd en veel sterkte
Hopelijk zien we je over een poosje weer terug hier. Zorg goed voor jezelf.
MissDalhousie
06-12-2024 om 06:16
Dorestad, dat is een flinke klap. Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst!
MissDalhousie
06-12-2024 om 06:51
Ninoea, een geweldig plan, die mudrun met je zoons!
RoosOpJeHoed, die -40 kilo van jou is echt levensveranderend. Zowel positief als negatief. Zo te lezen heb je gewoon een heel 'nieuw' lichaam, wat je weer moet leren kennen.
Herkenbaar trouwens, Ninoea, over minder aandacht krijgen op straat. Ik hoop een beetje dat ik dankzij mijn leeftijd toch onzichtbaar kan blijven. Brengt me trouwens wel bij nog een voordeel van mijn gewicht: het contact met andere vrouwen werd zoveel beter en makkelijker toen ik dikker werd! Daar was/ben ik heel blij mee, want ik vond het zo moeilijk om om te gaan met venijn, wantrouwen en het eeuwige verwijt dat ik arrogant was. De laatste keer dat ik arrogant genoemd ben, is 30 kilo geleden!