Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

04-12-2024 om 09:56 Topicstarter

Ik had vanochtend geen zin in ontbijt dus ik heb niets genomen. Ik begin nu wel trek te krijgen dus ik denk dat ik zo nog een klein ontbijt neem. 

Poison, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je arts. Gehoord worden is al zo'n opsteker in de zorg. Hopelijk kun je nu goede stappen gaan zetten, niet afvallen terwijl je er zo hard aan werkt is vreselijk frustrerend.

MissDalhousie, mooi dat je met tevredenheid kunt terugkijken op het afgelopen halfjaar. Zo zie je dat er toch dingen gebeuren, al lijkt dat soms niet zo. Even rust nemen en er van een afstandje naar kijken helpt veel. Ik hoop dat je de decembermaand kunt genieten en niet te streng bent voor jezelf.

Dolfje, ik hoop van harte dat de injectie deze keer goede dingen doet voor je heup!

Ysenda, goede reis terug!

Vanmorgen al een soort van workout gehad want ik moest een surprise op school zien te krijgen... Man wat een stress. Heel de weg gelopen met dat ding in een doos, een half uur later had ik nog trillende armen. Bij de Plus lagen er speculaas gevulde koeken, nog warm uit de oven. Heb mezelf er één gegund, met een kop koffie op de bank nu.

Zo toch even gaan sporten, even de stress uit mijn lijf hupsen. De yoga die ik net heb gedaan hielp niet zoveel. Gisteren was het zulk heerlijk weer dat ik ben gaan lopen. Al wandelende dacht ik aan die tijd dat ik de supermarkt op vijf minuten al veel vond en dat het na een kwartier lopen soms zwart werd voor mijn ogen. En nu liep ik met flinke pas een half uur zonder moeite. Had nog langer willen lopen, maar wandelen door de wijk vind ik toch nooit zo leuk.

Ysenda schreef op 04-12-2024 om 08:41:

[..]

Klinkt eerder als een voedingsdeskundige dan een diëtist. De 2e is beschermde titel de eerste een zelf verklaarde, net als coach.

Van zoon die diëtetiek studeert weet ik dat er binnen de opleiding juist enorm veel aandacht is voor communicatie met cliënten en aansluiten bij de leefstijl en wereld van de cliënt.

Nee ze was echt diëtist hier in het gezondheidscentrum bij de huisarts.

Ysenda schreef op 04-12-2024 om 08:52:

Qua weer was het heerlijk hier. Lekker in je t-shirt buiten want ongeveer 20° en zonnetje.

Bijna jammer dat ik gewoon moest werken maar erg fijn om face to face contact te hebben met je collega's.

Oh wat fijn! Dat kan zo goed doen zo'n temperatuur.

Straks weer naar de fysio voor fysiofit.
De laatste keren werd ik steeds zo duizelig bij sporten. Als ik dan even ga zitten en mijn bloeddruk wordt opgemeten is mijn polsdruk eigenlijk te laag. Eigenlijk is mijn bd sowieso enorm op de hobbel. Als ik wakker word is ie 120/70 of 130/80. Overdag 140/90 en bij uitschieter zelfs 150/100 maar bij sporten knalt ie naar 100/85 en laatst zelfs 95/85. Dat is dus wel bij even rustig zitten en vijf min na de oefening. Dat maakt dus een polsdruk (pulse)van maar 10/15. 
Kan met mijn long-covid te maken hebben. 

ik heb straks drie weken kerstvakantie. Als ze bij ons toetsweek hebben ben ik vrij. Kids hebben dan geen vakantie nog maar gaan halverwege de week naar hun vader en dan kunnen vriend en ik even weg. 
Inmiddels 18kg kwijt, dat wel. Gaat nu gestaag maar wel door. 

alhambra schreef op 04-12-2024 om 09:56:

Ik had vanochtend geen zin in ontbijt dus ik heb niets genomen. Ik begin nu wel trek te krijgen dus ik denk dat ik zo nog een klein ontbijt neem.

Hier precies zo. Ik ben eerst een ommetje gegaan en toen met een kop thee aan de pc gaan zitten en heb nu net mijn pap op.

Zo weer met thee naar de computer. Paar kleine klusjes doen en dan klaar.

RoosOpJeHoed schreef op 04-12-2024 om 10:22:

Vanmorgen al een soort van workout gehad want ik moest een surprise op school zien te krijgen... Man wat een stress. Heel de weg gelopen met dat ding in een doos, een half uur later had ik nog trillende armen. 

Ooh dat was natuurlijk wat ik vanmorgen hier tijdens mijn rondje ook zag! Ik dacht nog wat sjouwen die kinderen en ouders allemaal mee!

SuzyQFive schreef op 04-12-2024 om 10:29:

Straks weer naar de fysio voor fysiofit.
De laatste keren werd ik steeds zo duizelig bij sporten. Als ik dan even ga zitten en mijn bloeddruk wordt opgemeten is mijn polsdruk eigenlijk te laag. Eigenlijk is mijn bd sowieso enorm op de hobbel. Als ik wakker word is ie 120/70 of 130/80. Overdag 140/90 en bij uitschieter zelfs 150/100 maar bij sporten knalt ie naar 100/85 en laatst zelfs 95/85. Dat is dus wel bij even rustig zitten en vijf min na de oefening. Dat maakt dus een polsdruk (pulse)van maar 10/15.
Kan met mijn long-covid te maken hebben.

ik heb straks drie weken kerstvakantie. Als ze bij ons toetsweek hebben ben ik vrij. Kids hebben dan geen vakantie nog maar gaan halverwege de week naar hun vader en dan kunnen vriend en ik even weg.
Inmiddels 18kg kwijt, dat wel. Gaat nu gestaag maar wel door.

Oh dat klink niet fijn dat duizelig. Maar 18 kilo is wel goed zeg!!

Vanochtend was het wat haasten. Surprises mee naar school inderdaad en daarna snel op de fiets naar de bootcamp. Flink buikspieroefeningen gedaan en bovenlijf dit keer. Daarna weer teruggefietst. De stroom was er hier even een uurtje af vanwege onderhoud in de Buurt maar zit er nu weer Op. Fijn want ik wil even douchen.

alhambra

alhambra

04-12-2024 om 19:06 Topicstarter

Ik denk dat het toch een vergissing geweest is om laat en weinig te ontbijten.  Heb de hele dag trek gehad..
Nu na het avondeten ook nog trek.

Geen lunchwandeling maar ik heb geen naar-bed-breng-dienst dus ik kruip nu achter het roeiapparaat.

Ik voelde me vanmorgen op het werk opeens draaierig en licht in het hoofd. Gelukkig trok het ook weer weg na de lunch. Gek, ik had normaal ontbeten. Pas in de avond viel het kwartje (20 cent stuk? ), ik had, vanwege de smaak een extra sterke koffie genomen. Ik ging ervanuit dat, omdat de koffie vrij tammetjes smaakt, het wel slappe koffie zou zijn, maar dat valt dus mee!

alhambra

alhambra

04-12-2024 om 22:07 Topicstarter

Morgen dan maar weer een lichtere koffie nemen, Auwereel.

Het hoogtepunt van mijn trek vandaag was rond 20 uur. Ik wilde zo graag naturel chips. Ik ben van de bank af gekomen want daar snaaien we vaak en ben aan de eettafel gaan handwerken. Nu is de zin volledig weg!
Een overwinning. Een andere keer zal het weer misgaan maar deze is binnen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.