Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Happyapple
14-11-2024 om 22:41
RoosOpJeHoed schreef op 14-11-2024 om 10:58:
Middagje Efteling was een groot succes! Zoon is 119cm, dus net te klein voor Danse Macabre, maar hij wil er toch niet in, het lijkt hem vreselijk eng. Het was heerlijk rustig in de wachtrijen en alles was weer sfeervol door de WinterEfteling (die is inderdaad net begonnen MissDalhousie). Volgend jaar maar weer een abonnement nemen, als de grote verbouwingen klaar zijn. Nu waren we op vriendentickets en da's prima voor een hele middag.
Ben wel compleet gesloopt nu. Mijn bekken doet aardig zeer, dus straks even wat yoga oefeningen doen. Maar een paar jaar geleden was het compleet ondenkbaar dat ik een hele middag alleen met zoon door de Efteling kon sjokken. Ik kon van de pijn slechts korte stukken lopen en in attracties gaan ging echt niet (je moet soms echt capriolen uithalen om in en uit zo'n karretje te komen). Zoon herinnerde zich nog dat ik zelfs een keer in een rolstoel zat. Maar nu kon mama gewoon mee in Max&Moritz en nog een keer en nog een keer, haha!
Klinkt echt als een fijne middag! Mijn kinderen mogen qua lengte op zich wel in Danse macabre, maar ze durven er dus ook nog niet in.
Dolfje
15-11-2024 om 08:14
Ik was gisteren werken, eerst een cursus toen een baliedienst. Tussendoor naar huis gefietst om te lunchen. In de avond met vrienden naar een evenement hier in de stad. Daar zo'n 5 km gelopen. Vrienden gingen bij de McD nog een burger scoren maar dat heb ik maar niet gedaan en thuis een mandarijn gegeten.
Straks rijden we naar Zeeland voor een weekend weg. Qua eten zal het dus wel wat ongezonder worden dan normaal thuis maar heb wel zin om ff uit te waaien.
RoosOpJeHoed
15-11-2024 om 12:34
MissDalhousie schreef op 14-11-2024 om 22:31:
RoosOpJeHoed, fijn dat de Efteling zo leuk was! En wat heftig dat je ook een periode hebt gehad waarin dat helemaal geen optie was. Had je toen problemen met je bekken?
Ja, tijdens mijn zwangerschap had ik vreselijke bekkenpijn en tijdens mijn bevalling zijn er zoveel complicaties opgetreden dat ik bijna letterlijk uit elkaar ben gevallen. Niet alleen mijn bekken, maar ook mijn handen, die moesten maanden in spalken. Enkele organen waren uitgevallen en mijn hersenen hebben een hele harde opdonder gehad. Daarnaast kreeg ik ook een postnatale depressie, dus ik heb de eerste jaren moeten herstellen en kon weinig doen met mijn kind. Ik ben nog steeds niet de oude, misschien word ik dat wel nooit meer, maar mijn harde werk van de afgelopen jaren loont enorm, want ik kan nu dus dit soort dingen doen en dat maakt me intens gelukkig. Er is niets zo fijn als je kind gelukkig te zien <3
RoosOpJeHoed
15-11-2024 om 12:40
Dorestad, wat ben je een redder in nood deze vakantie! Fijn dat het hondje weer terug is bij zijn baasje. Hopelijk kunnen jullie vandaag wat meer wandelen. Hoeveel vlaai heb je inmiddels al op? Ik zit alweer kwijlend te denken aan de rijstevlaai van Peter Lemmens...
MissDalhousie, wat fijn dat je weer in een goede flow zit, heerlijk!
Dolfje, veel plezier dit weekend! Pak ff goed je rust en maak je niet te druk om je eetpatroon, ook daar mag je lekker van genieten. Goed dat je de McD hebt geskipt. Was je naar Glow?
alhambra
15-11-2024 om 13:32
Intensieve week op het werk gehad en ben nu te moe. Dus irritatie over hoe dingen gelopen zijn. Geen goede dagen gehad qua gezond leven. Nu op de bank met een serie. Morgen en zondag weer de focus op mezelf en gezond leven.
MissDalhousie
15-11-2024 om 13:50
Dat is inderdaad een heel heftig verhaal, RoosOpJeHoed! Wat zal jij het moeilijk hebben gehad en gefrustreerd zijn geweest. Heel bijzonder, dat je ondanks dat alles, nu zo actief kunt zijn. En dat je hersenen het weer zo goed doen dat je zelfs kunt studeren (en fijne, empathische en zinvolle stukjes kunt schrijven voor ons)!
MissDalhousie
15-11-2024 om 13:53
alhambra schreef op 15-11-2024 om 13:32:
Intensieve week op het werk gehad en ben nu te moe. Dus irritatie over hoe dingen gelopen zijn. Geen goede dagen gehad qua gezond leven. Nu op de bank met een serie. Morgen en zondag weer de focus op mezelf en gezond leven.
Heel verstandig, even zo'n middagje buiten de werkelijkheid om lekker bij te tanken. Mijn jongste is ziek thuis, dus wij zitten ook tv te kijken onder een dekentje op de bank (Paw Patrol, hopelijk kijk jij wat leukers).
RoosOpJeHoed
15-11-2024 om 14:07
MissDalhousie schreef op 15-11-2024 om 13:50:
Dat is inderdaad een heel heftig verhaal, RoosOpJeHoed! Wat zal jij het moeilijk hebben gehad en gefrustreerd zijn geweest. Heel bijzonder, dat je ondanks dat alles, nu zo actief kunt zijn. En dat je hersenen het weer zo goed doen dat je zelfs kunt studeren (en fijne, empathische en zinvolle stukjes kunt schrijven voor ons)!
Haha, dank, ik hoop dat het zinvol is. Ik put alles uit eigen ervaring, fijn om elkaar te kunnen steunen hierin.
Alles gaat 10x trager dan wat ik gewend was. Maar ik voel mij intens gezegend met (en gemotiveerd door) een lief kind dat de eerste weken van zijn leven zo hard heeft gevochten en nu zo'n heerlijk knulletje is
RoosOpJeHoed
15-11-2024 om 14:10
MissDalhousie schreef op 15-11-2024 om 13:53:
[..]
Heel verstandig, even zo'n middagje buiten de werkelijkheid om lekker bij te tanken. Mijn jongste is ziek thuis, dus wij zitten ook tv te kijken onder een dekentje op de bank (Paw Patrol, hopelijk kijk jij wat leukers).
Ik moet hier een beetje om lachen, zó herkenbaar. En waarschijnlijk afleveringen die je al 100x hebt gezien... beterschap voor je kind!
Alhambra, lekker even bijkomen met een momentje voor jezelf, geniet ervan!
Dolfje
15-11-2024 om 14:44
Dolfje, veel plezier dit weekend! Pak ff goed je rust en maak je niet te druk om je eetpatroon, ook daar mag je lekker van genieten. Goed dat je de McD hebt geskipt. Was je naar Glow?
Ja maar het viel wat tegen. Druk en qua lichtinstallaties niet zo mooi als een aantal jaar geleden.
Dolfje
15-11-2024 om 14:45
MissDalhousie schreef op 15-11-2024 om 13:50:
Eens!!
Happyapple
15-11-2024 om 16:09
Dolfje schreef op 15-11-2024 om 14:44:
[..]
Ja maar het viel wat tegen. Druk en qua lichtinstallaties niet zo mooi als een aantal jaar geleden.
Oh jammer zeg. Ik ben er ook wel eens geweest maar dit jaar was het me niet gelukt.
RoosOpJeHoed
15-11-2024 om 16:19
Dolfje schreef op 15-11-2024 om 14:44:
[..]
Jammer, het kan idd zo mooi zijn. Ik twijfelde al of wij nog wilden gaan, want heb geen zin in drukte, maar denk dat we niet gaan.
MissDalhousie
15-11-2024 om 20:09
RoosOpJeHoed schreef op 15-11-2024 om 14:10:
[..]
Ik moet hier een beetje om lachen, zó herkenbaar. En waarschijnlijk afleveringen die je al 100x hebt gezien... beterschap voor je kind!
Haha, ja, helaas wel.. Bekende verhalen werken troostend. Ach, toen hij wegdutte heb ik bijna een hele kerstfilm terug kunnen kijken. Blijkbaar worden die al volop uitgezonden op rtl8!
Net wezen kickboksen, dus alsnog ruim aan mijn stappen voor vandaag gekomen.