Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Ies

Ies

28-05-2024 om 22:57

lientje69 schreef op 28-05-2024 om 10:21:

[..]

Hoe doen jullie dat toch?? ik ben pas 9 kilo kwijt sinds september en sta nu alweer hartstikke stil. En eet echt niet abnormaal ( boven de 1500 calorieën kom ik aan ) , heb een zwaar beroep waarin ik veel beweeg. Waarom lukt dit bij mij toch niet..

Zo langsaam ga je toch niet? Er zitten ook voordelen aan langsaam afvallen! En wie weet verlies je wel meer vet dan iemand die sneller afvalt. 
En een poosje stilstaan lijkt me heel gewoon en misschien zelfs heel gezond. 

Ies

Ies

28-05-2024 om 23:03

Ik heb me ook niet zo verdiept in ‘intuïtief eten’. Wie weet doe ik dat nog wel als er meer ruimte is.
Zelf vind ik dat ik nu aardig in de buurt ervan kom, de meeste richtlijnen onderschrijf ik en probeer ik zelf ook wel toe te passen, zij het vast nog oppervlakkig. En misschien is het ook wel heel intuïtief dat ik  niet wil snoepen/teveel bewerkte voeding etc, mijn intuïtie zegt me vast dat het niet zo gezond is 

Ik ben nu heel erg intinutief aan het eten deze nacht. Niet omdat  ik  honger heb maar om op de been te blijven.  Heb mijn eerste nachtdienst.  Collega's  hier zitten  aan bakken snoep, hamburgers en kaasstengels. Ik heb fruit en neem om de 2 uur een half broodje pindakaas.  En veel water. Collega's  zitten aan de cola.. Daar begin ik allemaal  maar niet  aan. Voelt wel gek zo in de nacht te eten. Maar is denk nodig om de nacht goed door te komen. 

vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik was in 2 weken 0,7 kilo kwijt. Blij mee. Zo naar zkh voor screeninggesprekken. 

lientje69 schreef op 29-05-2024 om 03:10:

Ik ben nu heel erg intinutief aan het eten deze nacht. Niet omdat ik honger heb maar om op de been te blijven. Heb mijn eerste nachtdienst. Collega's hier zitten aan bakken snoep, hamburgers en kaasstengels. Ik heb fruit en neem om de 2 uur een half broodje pindakaas. En veel water. Collega's zitten aan de cola.. Daar begin ik allemaal maar niet aan. Voelt wel gek zo in de nacht te eten. Maar is denk nodig om de nacht goed door te komen.

Dat lijkt me een stuk gezonder wat jij doet! Hopelijk ben je de nacht goed doorgekomen?

Friezinnetje schreef op 29-05-2024 om 06:58:

vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik was in 2 weken 0,7 kilo kwijt. Blij mee. Zo naar zkh voor screeninggesprekken.

Spannend maar ook weer een stap de kant op die je wil.

Hier na weekend met verjaardag en taart nog op hetzelfde gewicht als vrijdag dus helemaal prima

Dolfje schreef op 29-05-2024 om 07:17:

[..]

Dat lijkt me een stuk gezonder wat jij doet! Hopelijk ben je de nacht goed doorgekomen?

Jawel vermoeiend maar is gelukt. Nu  een bak kwark met fruit en  een kopje thee en dan eens kijken  of slapen  lukt.

lientje69 schreef op 29-05-2024 om 07:54:

[..]

Jawel vermoeiend maar is gelukt. Nu een bak kwark met fruit en een kopje thee en dan eens kijken of slapen lukt.

Goed bezig! 

Hier veel te vroeg wakker vanochtend, dus hopelijk valt mijn snaaidrang een beetje mee vandaag. 

lientje69 schreef op 29-05-2024 om 07:54:

[..]

Jawel vermoeiend maar is gelukt. Nu een bak kwark met fruit en een kopje thee en dan eens kijken of slapen lukt.

Welterusten!

Due-scimmie schreef op 29-05-2024 om 07:52:

Hier na weekend met verjaardag en taart nog op hetzelfde gewicht als vrijdag dus helemaal prima .

Ik heb van het weekend ook veel teveel gezondigd en was hetzelfde als zaterdag dus dat viel me nog mee. Ok er moet nog 6 kilo af maar ik had het erger verwacht.

Friezinnetje schreef op 29-05-2024 om 06:58:

vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik was in 2 weken 0,7 kilo kwijt. Blij mee. Zo naar zkh voor screeninggesprekken.

Succes! 

intuitief eten werkt voor mij echt niet. Dan krijg ik zeker op dit moment te weinig binnen 🙃. 
Gisteren om 9u op stok gegaan met koorts. Werd net iets voor achten weer wakker. Met steken in mijn grote teen? 🤷🏼‍♀️ Gek lichaam 🤭

alhambra

alhambra

29-05-2024 om 08:34 Topicstarter

Succes Friezinnetje! Vast spannend allemaal.

Is de koorts over Lientje?

Gisteren een betere dag gehad. Geen trek gehad ondanks het overslaan van mijn ontbijt en op 1 biertje en 1 stroopwafel na niets extra's/ongezonde genomen.

Vandaag veel op mijn werkplanning maar ik ga geen tijd kopen door kort te luchen maar ik ga toch wandelen. Ik heb het gewoon nodig.

1,5 kwijt sinds 7 januari. Niet veel maar iets.

Dolfje schreef op 29-05-2024 om 08:05:

[..]

Ik heb van het weekend ook veel teveel gezondigd en was hetzelfde als zaterdag dus dat viel me nog mee. Ok er moet nog 6 kilo af maar ik had het erger verwacht.

Precies. Ik wil.er nog 7 - 9 kwijt maar dat het niet is gestegen vond ik al een plus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.