Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Beterschap Poison!

Ik ben net voor het eerst sinds de injectie dinsdag naar de sportschool geweest. Heb rustig op de loopband gewandeld en gefietst en het viel me tegen, niet qua uithoudingsvermogen maar " pijn" het doet niet veel pijn als in dat ik niks kan maar ik voel constant wat in been /heup. Hopelijk wordt dat de komende tijd beter.

Goedenavond, 

Ik kreeg als tip om mee te komen schrijven in dit topic! Ben begonnen met lezen maar het zijn nog al wat pagina’s. Daarom alvast iets over mij. 

Ben 35 jaar en woon samen met mijn vriend en 2 kinderen in het noorden van het land. 
Ik struggle al sinds mijn pubertijd met mijn gewicht. De 2 zwangerschappen hebben het niet veel beter gemaakt. 2 jaar geleden heb ik een gli traject (cool) gevolgd. Ik beweeg voldoende, sport 2x per week, eet overwegend gezond maar het lukt me niet om af te vallen. 4-5 kilo gaat prima, maar het is gewoon niet vol te houden. Ik doe niet anders dan denken aan eten.

Heb de afgelopen periode veel gelezen over obesitas en verschillende podcasts geluisterd. Ik hoop dat medicatie mij het juiste steuntje in de rug kan geven om af te vallen. Ik heb voor woensdagmiddag een afspraak bij de huisarts gemaakt. 

Welkom Feliz

alhambra

alhambra

08-12-2024 om 19:47 Topicstarter

Welkom Feliz! Leuk dat je iets over jezelf vertelt. Ik hoop dat je iets aan het meeschrijven met ons zult hebben.

alhambra

alhambra

08-12-2024 om 19:49 Topicstarter

Gisteren en vandaag niet gewandeld of gesport maar toch wel bewogen. Gisteren uitgebreid schoongemaakt en vandaag veel opgeruimd. Ik ging steeds trap op trap af.
Morgen weer lunchwandelen.

Leuk dat je meeschrijft! Welkom. 
Tevreden over het resultaat van het schoonmaken @alhambra? 
Ik had een lekkere dag. In de ochtend een wandeltocht met man, kinderen en een oom. Het was georganiseerd en met een paardentram terug en met erwtensoep en lekkers onderweg en dergelijke. Was leuk. Qua inspanning stelde het niet veel voor want het ging allemaal niet zo vlot en was ook niet zo ver. Maar het was wel ontspannen en buiten en bewegen dus oké! Onze oudste dochter had een kerstconcert met het schoolkoortje en dat was een mooie bijeenkomst. Ik was daar met diezelfde oom en mijn tante naartoe. Naderhand kwamen mijn dochter, oom, tante en ik thuis en had mijn man het eten al op het vuur staan. Verse ovenfriet, doperwten en wortelen en een broodje hamburger met bacon & cheese. Niet zo gezond. Maar ook dit was gezellig. 
Morgen maar normaler. Al is maandag voor mij meestal niet zo’n sportieve dag omdat ik dan weinig aan bewegen toekom. 

alhambra

alhambra

08-12-2024 om 20:55 Topicstarter

Klinkt als een fijne dag  met familie, Ninoea!

Ja, ik ben tevreden. Laatste weken waren we vaak uithuizig tijdens de weekenden dus er moest veel gebeuren. Wel dankbaar ook als het er zo van opknapt. 

Mijn man wil een andere inrichting van de woonkamer maar we weten niet wat precies en hoeveel en welk type opbergruimte we nodig hebben dus we hebben nu besloten om in etappes bepaalde ruimte op te ruimen en dezelfde type spullen te groeperen om daarna te besluiten want de eindplek gaat zijn. Een hele klus maar we komen er. Ik was vandaag bij dat we spullen gegroepeerd hebben. Geeft rust in mijn hoofd en ik heb dus heel wat traptreden genomen. 

Dat klinkt inderdaad prettig Alhambra. Overzicht is fijn! Geeft rust! 
Mijn ochtend loopt opeens anders dan verwacht. Ik zou naar naailes maar moet mijn dochter naar de tandarts en daarna naar school brengen. Naailes gaat dus niet door. Ik heb nu echter wel tijd voor een bootcamp dus daar heb ik me snel voor aangemeld en ik zit al aangekleed op de bank klaar. 

Gisteren toch even gewandeld. Ik voel me al 2 dagen niet echt top.
Ook geen zin in avond eten gehad. Straks naar de mondhygiënist ziener tegen op want gebit wat verwaarloosd wel gepoetst natuurlijk maar dat stokeren krijg ik niet in mijn ritme.

Gisteren sportexamendag, dus de hele dag gezeten. Wel leuk: ik heb een officieel jasje, dat ik maar 2x per jaar draag en die kon ik gisteren gewoon mooi dichtknopen. In juni moest ie nog open. Het eerste kledingstuk waar ik echt verschil in merk!

Ik ben nu een kleine week gestopt met al die zuivel en dat was echt een goede beslissing. Mijn buik is niet meer zo opgezet en die eindeloze verkoudheid is eindelijk ook over. Morgen afspraak met voedingsdeskundige, ben benieuwd!

Ies

Ies

09-12-2024 om 13:01

Hier de boel de boel gelaten thuis (moeilijk! Heel drukke maand en er komen nog wat logees komende weken) en gaan wandelen in de regen. Heerlijk! 
Drukke en hectische maand en nogal wat zorgen. Ik wil vooral proberen niet te streng te zijn voor mezelf. Zo heb ik wat frietjes gehad en een vette snack. Op zich niet zo’n ramp maar ik stond wel versteld van het gemak waarmee ik weer ‘vergat’ dat ik die dingen in principe niet meer eet. Ik voel me dus wel wat in gevaren zone zitten, ik glij straks zo weer terug in mijn oude eetpatroon. (Zo is het iig vaker gegaan) 
Volgend jaar hopelijk weer zwemmen, staat even stil door een frozen shoulder. 

Waarom ben je gestopt met zuivel @missdalhoussie? 
Af en toe wat vets is niet perse slecht, maar het is wel vervelend als het aanzet tot meer of vaker en je daardoor grip of focus kwijtraakt. Maar ook dan is mild zijn naar jezelf en de volgende dag opnieuw goed starten, een goed plan en beter dan boos op jezelf zijn.
Mijn dag verliep anders dan gepland maar eigenlijk super fijn! De training vanochtend was echt heel lekker. We zijn gestart met 5 minuten lang steeds 20 sec training, 10 rust. Bijv squats, lunges, push ups, dips, high heels, etc. Daarna naar het veld gerend in rustig tempo. Daar afgewisseld 45 sec touwtje springen, 45 statische oefening, 45 sec touwtje springen, 45 sec dynamische oefening, etc, etc.
Daarna dynamisch afgewisseld met oefeningen waar ik de naam van ben vergeten, maar waarbij je dus extra kracht ontwikkeld bijv in een sprong. Dynamisch is bijv Squat en die andere is dan de jump Squat. Hierbij deden we 10 om 5. Beiden full body. Daarna wat gelopen en afwisselen korte sprintjes en rustig looptempo gedaan. Nog wat geplankt, push ups, etc. Echt een fijn begin van de dag.

Mondhygiënist was gelukkig te vreden.
Helaas last vandaag van migraine. Dus niet te veel gedaan.

Ninoea schreef op 09-12-2024 om 14:57:

Waarom ben je gestopt met zuivel @missdalhoussie?

Een beetje uit wanhoop. Ik at/dronk nooit echt zuivel, zit niet in mijn standaard voedingspatroon. Maar in dit eerste plan van mijn voedingsdeskundige heeft het een grote plaats. Veel kwark, (drink)yoghurt, karnemelk, kaas. En nu voel ik me al weken slecht: opgezette buik, rommelende darmen, continu verkouden. Ik denk zelf dat ik dus niet zo goed tegen (veel) zuivel kan - en nu ik het 5 dagen heb laten staan, zijn al die klachten gelukkig weg.

Je bootcamp klinkt heel leuk!

Ik was vanmorgen, voor mijn doen tenminste, vroeg op het werk. Kreeg zo'n 25 kinderen van een jaar of 6/7 op bezoek. Was een pittig maar gezellig uurtje, voelde alsof ik gesport had
Daarna een rondje gewandeld, 2 nieuwe broeken gekocht want merk dat een hoop broeken die ik heb niet echt lekker meer zitten. Ze zakken af of gewoon het model bevalt me niet.
Als het straks droog is gaan we na het eten nog wel een rondje wandelen. Ga ik morgenmiddag weer sporten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.