Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Dikke lippen, stom gezicht


redbulletje schreef op 31-07-2021 om 19:24:

[..]

Bodyshamen is alleen van toepassing als het om je natuurlijke lichaam zou gaan. Juist de vergaande cosmetische industrie wordt hier aan de kaak gesteld.

Eensch.

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 19:24:

[..]

Bodyshamen is alleen van toepassing als het om je natuurlijke lichaam zou gaan. Juist de vergaande cosmetische industrie wordt hier aan de kaak gesteld.

Onzin. Met termen als ‘lelijk’ ben je aan het bodyshamen. Als er dan ook nog eens te pas en te onpas met psychische afwijkingen wordt gestrooid ben je beyond bodyshaming bezig. 

DanGun schreef op 31-07-2021 om 19:32:

[..]

Onzin. Met termen als ‘lelijk’ ben je aan het bodyshamen. Als er dan ook nog eens te pas en te onpas met psychische afwijkingen wordt gestrooid ben je beyond bodyshaming bezig.

Jezelf minderwaardig voelen als je niet aan een bepaald (modegevoelig) schoonheidsideaal voldoet is in mijn ogen ook iets psychisch. Anorexia valt daar immers ook onder. Daarbij doe je je lichaam ook geweld aan omdat je een bepaald schoonheidsideaal hebt. 

Wie zegt dat iedereen die iets aan z’n uiterlijk laat doen zich minderwaardig voelt? 

Esther-Forumbeheer schreef op 31-07-2021 om 17:45:

Beste forummers, deze discussie was tijdelijk gesloten omdat we even rustig moesten kunnen ingrijpen en omdat we merken dat als we een waarschuwing geven niet iedereen dat logischerwijs meteen ziet. Men gaat dan reageren op de reacties boven onze waarschuwing waardoor het net lijkt of onze waarschuwing genegeerd wordt.

Ik probeer de discussie nog één keer te openen om te kijken waar het naar toe gaat. Als we weer blijven hangen in 'de vraag is niet netjes gesteld' of 'ik vind het wel mooi', of 'ik vind het niet mooi' of wederom op de man/vrouw spelen dan sluit ik de discussie definitief.

Wel of niet mooi ook niet meer? 

Ik begrijp serieus niet meer wat hier wel en niet gezegd mag worden. 

-Nienke- schreef op 31-07-2021 om 09:22:

Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik me gisteren precíes hetzelfde afvroeg toen ik de foto van die Loes zag! Ik vind het vooral ontzettend zonde.

Hier hetzelfde. Ik snap er ook helemaal niks van

Je mening niet mogen zeggen over het mooi of lelijk vinden van iets is censuur. Ook als een paar snowflakes die zichzelf herkennen in die plastische bewerkingen zich daardoor beledigd voelen. Het maakt me niks uit wat iemand doet m'n zijn lijf, maar ik mag er wel wat van vinden en die rare opgespoten lippen vind ik gruwelijk lelijk. Bij mensen van Afrikaanse origine zijn ze natuurlijk en passen ze bij de rest van hun features, daarbij kan ik het prachtig vinden. Of niet-Afrikaanse vrouwen die van nature volle lippen hebben. Mooi. Maar die fake prul? Bah. 

het lijkt mij ook pijnlijk en vervelend die fillers in de lippen. Ik probeer mij in te beelden hoe zoiets zou voelen.

GroenTuintje schreef op 31-07-2021 om 20:12:

het lijkt mij ook pijnlijk en vervelend die fillers in de lippen. Ik probeer mij in te beelden hoe zoiets zou voelen.

Alsof je nonstop een tandartsverdoving ingespoten krijgt stel ik me voor  

Trekt dit uit lippen vanzelf weg als je het niet bijhoudt eigenlijk? 

Wie weet wat voor nare medische lange termijn gevolgen dat weer heeft, net als die borstvergrotingen die lekken. En die opvulbillen lijkt me helemaal de hel, hoe moet je dan zitten? 

Eerder deze week was er een topic over tattoos en trouwjurken. Daar ging het toch echt óók over iets mooi of lelijk vinden. Voor mij valt dit in exact dezelfde categorie: een mening geven over zogenaamde verfraaiingen die iemand aanbrengt aan zijn of haar lichaam. Maar goed, ik laat het hierbij voor dit topic, want ik zou inderdaad ook niet weten wat er dan nog wél over gezegd mag worden. 

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 20:16:

[..]

Alsof je nonstop een tandartsverdoving ingespoten krijgt stel ik me voor

Trekt dit uit lippen vanzelf weg als je het niet bijhoudt eigenlijk?

Wie weet wat voor nare medische lange termijn gevolgen dat weer heeft, net als die borstvergrotingen die lekken. En die opvulbillen lijkt me helemaal de hel, hoe moet je dan zitten?

Ja ik heb ook altijd het gevoel dat ik enorme lippen heb, na zo’n verdoving bij de tandarts

-Nienke- schreef op 31-07-2021 om 20:16:

Eerder deze week was er een topic over tattoos en trouwjurken. Daar ging het toch echt óók over iets mooi of lelijk vinden. Voor mij valt dit in exact dezelfde categorie: een mening geven over zogenaamde verfraaiingen die iemand aanbrengt aan zijn of haar lichaam. Maar goed, ik laat het hierbij voor dit topic, want ik zou inderdaad ook niet weten wat er dan nog wél over gezegd mag worden.

Dit vind ik een hele goede vergelijking ja. Mensen hebben zo vaak een negatieve mening over tattoo's, en ik heb dat nog nooit iemand bodyshaming horen noemen. Ik vind dit ook echt geen bodyshaming.

Ik begrijp echt niet waarom mensen dit doen, ik vind het vreselijk jammer en onnodig, het ziet er gek uit. En ik vind het ook zorgelijk, dat jonge mensen dit nu als normaal voorgeschoteld krijgen op Social media.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

31-07-2021 om 22:34

Esther-Forumbeheer schreef op 31-07-2021 om 17:45:

Als we weer blijven hangen in 'de vraag is niet netjes gesteld' of 'ik vind het wel mooi', of 'ik vind het niet mooi' of wederom op de man/vrouw spelen dan sluit ik de discussie definitief.

Dus we mogen ook niks meer vinden en geen eigen mening hebben.

Kun je aangeven wat we nog wel mogen vinden en zeggen?

Kadushi schreef op 31-07-2021 om 15:38:

[..]

Ik volg Willem al jaren op viva. Hij shockeert, provoceert, wars van de opgelegde maatschappelijke politieke correctheid die verbonden is aan de tijdsgeest. Hij lijkt lomp, bot en zelfingenomen op het eerste gezicht. Totdat je doorhebt dat hij op onconventionele wijze de kern blootlegt van het onderwerp waardoor je ook in de discussie eerder tot de kern komt. Ik vind Willem een miskend genie. Hij heeft mij iig vaak in de (maatschappelijke) spiegel laten kijken.

Misschien omdat het in mijn zijn ligt om altijd achter het gordijn te willen kijken, mss omdat ik heel gelaagd ben en ook de wereld zo beschouw. Hoe dan ook, leer Willem waarderen, durf in zijn spiegel te kijken en doe er je voordeel mee.

Mooi gezegd! Ben het met je eens 

Wat een mooie post van Kadushi! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.