Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Dikke lippen, stom gezicht


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

31-07-2021 om 14:07

Beste Willem, het is prima hierover een discussie te starten en voeren, maar het steeds weer als een stoornis (of verwijzing hiernaar) te benoemen is onnodig en vooral geen feit. Ik verzoek je bij deze dan ook hiermee te stoppen!


SilverQuelea47

SilverQuelea47

31-07-2021 om 14:11

willem1959 schreef op 31-07-2021 om 13:52:

[..]

Maar waarom zou je het doen als je het toch niet ziet?

Dat is de opstap naar meer. En als het jonge meisjes betreft dan steken ze elkaar ook nog eens aan. Echt, het is lelijk en nergens voor nodig.

Accepteer jezelf zoals je bent. En als je dat niet kunt heb je misschien hulp nodig. Want dit is meer dan je haar verven of je baard scheren.

Ik zie het niet bij anderen als het goed gedaan is. Omdat IK ook niet buitengewoon gefocust ben op andersmans gezicht en ik ook niet dat gezicht continu in de spiegel zie. Net zoals ik weet dat ik een kleine moedervlek op mijn slaap heb en mijn vriend daar pas na drie jaar eens achterkwam. Wees gerust, die moedervlek is er altijd al geweest, geen kanker en zit er nog steeds.

Weet ik veel waarom iemand niet tevreden is zijn/haar/hun dunne lippen. Ik heb die ervaring niet want ik heb een aardige volle bakkes. 

Maar ik ga plastisch chirurgie en fillers niet bijvoorbaat afwijzen want 'je moet maar accepteren zoals je bent'. Nog even los van het feit dat ik de achterliggende reden niet ken, zou ik dat ook vrij hypocriet van mezelf vinden. Ik heb hangende oogleden, kijkend naar mijn vrouwelijke familieleden die dat ook hebben, is de kans aanwezig dat de een ooglift op een gegeven moment onder medische noodzaak gaat vallen omdat het het zicht gaat belemmeren. Ik zie alleen niet in waarom ik moet gaan wachten totdat het al de boel aan het verstieren is, dus best kans dat ik het al laat doen voor ik met problemen zit.


Ikbeginbijmezelf schreef op 31-07-2021 om 13:56:

[..]

Nee, dat staat er niet. Er staat dat de moeder en tantes van de onderzoekster negatief praatten over hun eigen lichaam en roddelden over het uiterlijk van anderen (haar persoonlijke ervaring).

Maar uit het onderzoek bleek alleen dat het zelfbeeld van de dochters steeds vergelijkbaar was met het zelfbeeld van de moeders. Over zichzelf dus, niet over anderen.

Sterker nog, het artikel trekt ook de link naar plastische chirurgie; die voortkomt uit een laag zelfbeeld.

Als moeder geef je dus het goede voorbeeld door tevreden te zijn met hoe je bent, en niet door te klagen over je dunne lippen en ze te laten opspuiten.

Je gaat nogal voorbij aan mijn bedoeling, geeft niet.  Mijn punt dat het onnodig hard bekritiseren van andermans uiterlijk nergens voor nodig is heb ik inmiddels ook wel gemaakt. 

Ik denk zelf van leven en laten leven. Willem, heb je er zelf daadwerkelijk last van? Zo ja, dan is mijn advies om er niet naar te kijken.

willem1959

willem1959

31-07-2021 om 14:31 Topicstarter

U2fan schreef op 31-07-2021 om 14:07:

Beste Willem, het is prima hierover een discussie te starten en voeren, maar het steeds weer als een stoornis (of verwijzing hiernaar) te benoemen is onnodig en vooral geen feit. Ik verzoek je bij deze dan ook hiermee te stoppen!


Ik vind het jammer dat je dit zo afkapt. Mij ontgaat de lust verder te schrijven in dit topic. Misschien moet je maar eens zoeken naar morfodysforie. Ik laat het verder aan anderen.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

31-07-2021 om 14:45

willem1959 schreef op 31-07-2021 om 14:31:

[..]

Ik vind het jammer dat je dit zo afkapt. Mij ontgaat de lust verder te schrijven in dit topic. Misschien moet je maar eens zoeken naar morfodysforie. Ik laat het verder aan anderen.


Ik kap het af, omdat je het te pas en te onpas gebruikt en het vooral provocerend overkomt.  

En misschien zou jij jezelf eens beter verdiepen in BDD, dan lees je dat het wel een stuk dieper gaat dan alleen opgespoten lippen. Om alle dingen die jijzelf ziet als een ‘afwijking’ zo te benoemen is gewoon onacceptabel en vooral kwetsend voor anderen.

Jij vindt het lelijk. Laat n ieder voor zichzelf beslissen wat hij / zij / hen veranderd aan het uiterlijk. En houd je oordeel lekker voor je. 

Phlora's lipfilling vond ik prachtig. Subtiel gezet. 

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

31-07-2021 om 14:57

DanGun schreef op 31-07-2021 om 14:50:

Jij vindt het lelijk. Laat n ieder voor zichzelf beslissen wat hij / zij / hen veranderd aan het uiterlijk. En houd je oordeel lekker voor je.

Om 13:31 heeft mijn collega al een waarschuwing gegeven. Graag negeren verder maar niet doorgaan en in herhaling vallen aub. 



U2fan schreef op 31-07-2021 om 14:45:

[..]


Ik kap het af, omdat je het te pas en te onpas gebruikt en het vooral provocerend overkomt.

En misschien zou jij jezelf eens beter verdiepen in BDD, dan lees je dat het wel een stuk dieper gaat dan alleen opgespoten lippen. Om alle dingen die jijzelf ziet als een ‘afwijking’ zo te benoemen is gewoon onacceptabel en vooral kwetsend voor anderen.

Ik begrijp de waarschuwing, maar de laatste toevoeging lijkt mij eerlijk gezegd óók een mening (net als Willem die verkondigt). 

On topic: ik vind het vooral heel zorgelijk dat meiden zelf denken dat ze hun uiterlijk verbeteren door zichzelf dergelijke lippen te laten aanmeten. Dat gaat écht wel wat verder dan jezelf wat opleuken met een haarkleurtje, goede make-up, corrigerende ondergoed, et cetera. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

31-07-2021 om 15:20

Ik denk ook dat er moet gekeken worden op iets dat er aan vooraf lijkt te gaan: instagram/snapchat filters en photoshop en dan vooral de oneerlijkheid erover. Influencers die beweren puur natuur te zijn zonder filter en photoshop terwijl ze dat wel gebruiken, ik kan me goed indenken dat dat wel tot onrealistische verwachtingen leidt en een run naar de plastisch chirurg. Ik geloof dat er dit jaar nog een arts in België was die dat aankaartte. 

Vavoom schreef op 31-07-2021 om 12:12:

[..]

Jij snapt wel meer niet Willem, dat is het hele probleem.

Ik volg Willem al jaren op viva. Hij shockeert, provoceert, wars van de opgelegde maatschappelijke politieke correctheid die verbonden is aan de tijdsgeest. Hij lijkt lomp, bot en zelfingenomen op het eerste gezicht. Totdat je doorhebt dat hij op onconventionele wijze de kern blootlegt van het onderwerp waardoor je ook in de discussie eerder tot de kern komt. Ik vind Willem een miskend genie. Hij heeft mij iig vaak in de (maatschappelijke) spiegel laten kijken. 

Misschien omdat het in mijn zijn ligt om altijd achter het gordijn te willen kijken, mss omdat ik heel gelaagd ben en ook de wereld zo beschouw. Hoe dan ook, leer Willem waarderen, durf in zijn spiegel te kijken en doe er je voordeel mee.

willem1959 schreef op 31-07-2021 om 14:31:

[..]

Ik vind het jammer dat je dit zo afkapt. Mij ontgaat de lust verder te schrijven in dit topic. Misschien moet je maar eens zoeken naar morfodysforie. Ik laat het verder aan anderen.

Goede beslissing van je om het hierbij te laten. Als je de discussie niet kan voeren zonder mensen ziek te noemen of rijp voor een psych.

Je mag het best lelijk vinden,  dat vinden ik ook.

Maar als je echt niet snapt dat je woordkeuzes het probleem zijn (en ik denk dat je dat prima snapt, maar je wil graag provoceren), dan kun je inderdaad beter niet meer schrijven.

Kadushi schreef op 31-07-2021 om 15:38:

[..]

Ik volg Willem al jaren op viva. Hij shockeert, provoceert, wars van de opgelegde maatschappelijke politieke correctheid die verbonden is aan de tijdsgeest. Hij lijkt lomp, bot en zelfingenomen op het eerste gezicht. Totdat je doorhebt dat hij op onconventionele wijze de kern blootlegt van het onderwerp waardoor je ook in de discussie eerder tot de kern komt. Ik vind Willem een miskend genie. Hij heeft mij iig vaak in de (maatschappelijke) spiegel laten kijken.

Misschien omdat het in mijn zijn ligt om altijd achter het gordijn te willen kijken, mss omdat ik heel gelaagd ben en ook de wereld zo beschouw. Hoe dan ook, leer Willem waarderen, durf in zijn spiegel te kijken en doe er je voordeel mee.

Ik niet. Al ben ik het qua inhoud soms eens, maar als je na jaren nog steeds deze niet succesvolle tactiek gebruikt, dan begrijp je het niet.

Als ik een collega wil wijzen op een fout en ik begin de zin met "godsamme achterlijke randdebiel, kijk eens wat je gedaan hebt", dan is de kans groot dat de boodschap die ik echt wil meegeven niet meer aankomt 

Kadushi schreef op 31-07-2021 om 15:38:

[..]

Ik volg Willem al jaren op viva. Hij shockeert, provoceert, wars van de opgelegde maatschappelijke politieke correctheid die verbonden is aan de tijdsgeest. Hij lijkt lomp, bot en zelfingenomen op het eerste gezicht. Totdat je doorhebt dat hij op onconventionele wijze de kern blootlegt van het onderwerp waardoor je ook in de discussie eerder tot de kern komt. Ik vind Willem een miskend genie. Hij heeft mij iig vaak in de (maatschappelijke) spiegel laten kijken.

Misschien omdat het in mijn zijn ligt om altijd achter het gordijn te willen kijken, mss omdat ik heel gelaagd ben en ook de wereld zo beschouw. Hoe dan ook, leer Willem waarderen, durf in zijn spiegel te kijken en doe er je voordeel mee.

Beheer heeft aangegeven om  on-topic te blijven, je bericht is niet zo lekker op z’n plek dus. Daarnaast is het raar om zo’n lofzang te houden over iemand. Laat ik het erop houden dat ik het ontzettend oneens met je oneens ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.