Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Lovely89 schreef op 06-10-2023 om 12:26:

Geef het inderdaad even de tijd. Water drinken helpt heel goed als je honger krijgt.
Even een glas water achterover en dat gaat het hopelijk weer. Succes nog deze eerste dagen!

Ik gebruik zelf de app Food. Daar staat van bepaalde producten ook per stuk in. Maar als je eenmaal hebt uitgerekend hoeveel gram 1 stuk is, dan kun je je producten ook heel makkelijk kopiëren naar een andere dag bijv.

Bedankt voor de tips! Ik ben nu bezig met dag 4 en ik merk nu al dat er wat af begint te gaan. Ook veel water drinken merk ik dat dat echt helpt. Mijn honger is al vele malen minder tot weg. Verder voel ik me best fit. Ik denk dat dat allemaal een goed teken is.

Ik heb ook weer lekker getraind vandaag. Op naar een gezond mooi en fit lijf. Het trainen zelf was leuk, maar voelde me soms even ongemakkelijk met mijn nog wat mollige blubberige lichaam tussen de spierbundels en de fitgirls. Gelukkig waren er ook nog meer " gewone"  mensen daar. Ik was niet de enige gelukkig.

Hoe gaat het vandaag bij jou? Jij zit er nu al meerdere weken goed in toch? Sport je ook veel? 

Kijk dat klinkt goed! Hou vol!

Ik volg nu al een jaar het dieet niet meer. Maar ik ga nog wel regelmatig wegen bij m'n consulent en ik haal de smaakjes voor m'n water nog altijd. Vandaar dat ik ook al mijn voeding bij houdt, want ik wil nog wel een paar kilootjes eraf. 

Helaas vandaag toch even fout gegaan. Klein broodje op. Balen, maar had zo een baaldag vandaag. Morgen weer verder oppakken. Gelukkig ben ik al wel best wel wat kwijt. 

@lovely89

Heb vorig jaar wel eens een app gedownload (Mijn Eetmeter), om het eetgedrag en calorie inname inzichtelijk te krijgen. Kwam er al snel achter dat dat voor mij niet werkte. Alles tot op de gram bijhouden + het drinken. Vergat regelmatig om de app in te vullen, dus die app was net zo snel weer van de telefoon af! 🤭

Update vanuit mij; consulent nog steeds afwezig, maar zoals het er nu naar uitziet ook niet nodig. Vanmorgen gewogen en afgelopen week -0,3kg eraf en -0,9% vetpercentage. Gaat gestaag, maar voor mij is dit prima. Moet eerlijk zeggen dat ik me nu "vrij" voel in m'n eten. Niet meer verplicht de producten pakken. Vind het heerlijk om nu weer met m'n zoontje "mee te kunnen eten". Weliswaar met mate, maar wel hetzelfde. Merk aan hem dat hij dat ook wel prettig vind.

Als ik hier een tip mag geven; Google eens op "Sterrenstof fatburner". Dit gebruik ik zelf al geruime tijd, ook toen ik 1:1 dieet volgde (akkoord gekregen van de consulent). Zijn heerlijk frisse smaken in te verkrijgen, en helpt echt het hongergevoel tegen te gaan. Ik neem na de lunch en na het avondeten een glaasje, zodat ik 's avonds geen honger heb. In het begin was ik erg sceptisch, maar na het lezen van de reviews, en geluiden uit m'n directe omgeving toch maar besloten om eens te proberen. Inmiddels al de 3e pot besteld. Dit drankje zorgt er niet voor dat je opeens gaat afvallen, maar zorgt er zeker wel voor dat je geen hongergevoel meer hebt. Echt het proberen waard!

@facy66 helemaal niet erg als je even een "cheatmoment" hebt gehad. Hoort erbij. Feit dat je er nu spijt van hebt, zegt genoeg over je motivatie. Volgende keer stel je dat snackmomentje uit, en dan weet je dat je op de goede weg bent en hier lering uit trekt. Denk vooral aan hetgeen je al bereikt hebt en ben daar trots op. Laat dit ene momentje nu niet de overhand krijgen, maar focus op de positieve zaken. Ben trots dat je al wat aan je fysiek merkt dat je wat kwijt bent. Een grotere motivatie is er niet. 
Hoeveel kg ben je nu totaal kwijt als ik mag vragen?

@facy66

"Ik heb ook weer lekker getraind vandaag. Op naar een gezond mooi en fit lijf. Het trainen zelf was leuk, maar voelde me soms even ongemakkelijk met mijn nog wat mollige blubberige lichaam tussen de spierbundels en de fitgirls. Gelukkig waren er ook nog meer " gewone" mensen daar. Ik was niet de enige gelukkig"

Ik snap wat je bedoelt, maar dat is helemaal niet nodig! Geen nivea gebruiken (Niet Invullen Voor Een Ander). Er zijn genoeg mensen met overgewicht die op de bank blijven zitten, jij wilt er tenminste iets aan doen en hebt het lef om die stap te zetten! En trouwens, wat maakt het uit wat andere denken? Iedereen heeft een mening, altijd en overal, vaak onbewust. Gaat vanzelf. So what?

Bedenk je dit eens. In je hoofd ben je bezig met wat anderen denken.
Wat denk je dat anderen dan doen? Hetzelfde natuurlijk.

Denk jij over anderen na wanneer je bezig bent met bedenken wat ze van jou denken?
Nee toch. Bedenk je dan dus maar dat zij ook geen tijd hebben om over jou na te denken,
Ze zijn te veel bezig met bedenken wat jij wel niet van hen denkt, waardoor ze geen tijd hebben om over jou te oordelen.

Kortom maak je niet druk. Je hebt een positief besluit genomen, sta erachter en praat jezelf geen angst aan. Het is al moeilijk genoeg. Wees trots en blijf vooral lekker jezelf! 🙏😁

Wat een geweldige motiverende berichten. Bedankt! Ik heb de fatburner net besteld. Lijkt me ideaal. Het bevordert het afvallen en als daardoor honger nog minder wordt ga ik nog meer als een trein. Eerste shake heb ik al weer op vandaag. Mijn zoontje vindt de shakes ook heel lekker. Wil steeds slokjes haha. Ik ben nu 2,5 kg kwijt en ik ben niet heel lang dus dat zie je meteen goed.

Mooi dat jij ook weer wat kwijt bent en ook meer vet kwijt dan in kilo's. 

Ik ben weer over mijn cheatmoment heen. Was even nodig. Had echt zo een rotdag even. Gisteravond ook maar lekker een wijntje gedronken met man en een filmpje erbij. Ik dacht nu kan het nog een keer. Was lekker en gezellig.

En nu weer doorrrr. Morgen weer naar de sportschool en ja daar is uiteindelijk iedereen voor zichzelf bezig. Het maakt uiteindelijk niemand uit of er ergens wat flubbert of lubbert haha. Ik ben trots op mezelf en trots dat ik er nu echt wat aan ga doen en ook lekker skinny ga worden.

Wat eet jij nu dan zoal op een dag nu? Wil je nog veel kg kwijt of valt het wel mee? Ik kan best op mijn eten letten om op gewicht te blijven, maar niet om ermee af te vallen. Eet dan toch weer te veel. Hoe doe jij dat? Ik snap wel dat het fijn voor je is om weer met de pot mee te kunnen eten, zeker als je een gezin hebt. Dat vind ik wel jammer aan het shaken dat dat nu even niet kan.

Ben benieuwd of de fatburner werkt voor jou, laat je even weten? 
Ik herken wat je zegt over je zoon... hier is er nog eentje die enthousiaster werd van de shakes dan ikzelf haha. De fatburner vond mijn zoontje trouwens ook erg lekker. Tip: zet een fles water in de koelkast en maak daar de fatburner mee aan. Of doe er ijsklontjes in. Koud is die namelijk heerlijk fris, zeker de smaak watermeloen!

Goed van je dat je de knop weer hebt omgezet. En als je cheat, dan maar even flink genieten met een goed glas wijn, gelijk heb je! Is af en toe ook nodig, anders hou je het echt niet vol.

Wil zeker nog 10kg kwijt. Doel is om dit volgend jaar zomer bereikt te hebben. Eigenlijk eet ik bijna alles, alleen ik let wel op met de hoeveelheid die ik tot me neem. Met avondeten pak ik voor mezelf nu een kleiner bord dan normaal, en dit is al een 1e stap die iedereen simpel kan doen. Daarnaast eet ik weinig aardappelen of pasta, maar dat vul ik op met extra veel groente. Ik maak jus voor m'n zoontje omdat hij dat heerlijk vind (ik ook), maar dat laat ik dan staan. Is even wennen, maar na een paar dagen weer je niet beter meer. 
En daarnaast natuurlijk veel bewegen. Heb een kantoorbaan, en probeer tussen de middag even een rondje te lopen van 30 minuten. En ik sport 2x in de week bij de sportschool. Sinds kort ook voor thuis een loopband aangeschaft zodat ik ten alle tijden kan lopen/joggen als ik dat wil.

Snap dat je het niet prettig vind om nu even "apart" te moeten eten van de rest. Even door de zure appel heen bijten, en snel door naar de volgende stap. Elke stap mag je weer een beetje meer "normaal" eten!

Bedankt voor de tips! Fatburner is binnengekomen ga die morgen eens proberen. Vandaag goed gelijnd. Moest weer veel naar de wc ook dat is een goed teken. 

Als je af wil vallen met eten dan is het inderdaad heel slim om te eten vanuit een klein bord. Als je nog een keer op schept dan voelt het wel alsof je lekker veel op hebt, maar dat is dan gelukkig niet zo. Ook slim om vanuit huis te bewegen. Het gaan is vaak het moeilijkste en zo omzeil je dat mooi. Wij hebben er te weinig ruimte voor thuis.

Ik wil ook nog 10 kg kwijt nu. Dan ben ik echt heel slank. Qua bewegen wandel ik wel en ik doe 2x in de week wat oefeningen op de apparaten bij de sportschool. Qua sporten doe ik nu nog rustig aan. Dat ga ik later een stuk meer doen. Ik wil rustig beginnen. 

Hoelang heb je eerder aan de shakes gezeten en hoeveel ben je al kwijt tot nu toe?

Kijk Limburg, wat goed dat je toch nog zo afvalt! Beter slow and steady hé
Als je zo doorgaat gaat je die -10 voor de zomer vast lukken dat weet ik zeker!
Ik ga ook altijd een rondje lopen, of met dit weer zoals vandaag ga ik op de crosstrainer (op zolder op kantoor staat er 1, super handig!) Wat gaaf om zelf ook een loopband te hebben thuis. Kun je nog serie kijken en doe je tegelijkertijd nog wat aan beweging, zou voor mij ideaal zijn hahah

@Facy, maak jij verschillende gerechten klaar nu dan? Ik deed dat dus niet.. Ik liet alleen de aardappelen bijv achterwege. Groente woog ik nooit af trouwens. Dus als we AVG 'tje aten, dan skipte ik alleen de aardappelen. Maar dan nam ik wel extra groentes bijv. En at ik dus wel gewoon mee met m'n zoontje. 

Bijna weekend! Vinden jullie dat ook altijd zo lastig? Ik vind het overdag geen probleem, maar 's avonds.. Ik hou erg van spelletjes maar vaak hoort daar dus ook wat kaasjes etc. bij. Voor nu hou ik het maar even op komkommertjes. Want sta nu al weken rond hetzelfde gewicht. En wil er nu toch echt wel eens wat eraf hebben  

jullie zijn allemaal goed bezig! Ook lekker veel aan het bewegen. Dat is lekker en gezond. Ik heb lekker gefietst. Sportschool ben ik deze week niet geweest, maar ga volgende week weer.
Dieet gaat goed. Ik shake alleen, ik pak geen gewone maaltijd nog. Dat komt later wel. Gaat nog even duren, nog een kleine 4 weken. Dan weer een lekkere maaltijd. Ik merk iedere dag dat ik afval. Geeft echt een lekker gevoel.
Weekend vind ik niet per se lastiger alleen als man lekker wijntje drinkt vind ik het jammer dat ik dat nu even niet kan doen. Maar het is voor een goed doel. Komkommertjes eten is een goede oplossing. Weinig kcal weinig koolhydraten en lekker om op te knabbelen. 

@Facy66 hoe smaakt de "Fatburner"? Doet het wat het beloofd, of merk je nog weinig verschil? En dan bedoel ik de drang om te eten, het hongergevoel.

Limburg2022 schreef op 16-10-2023 om 06:45:

@Facy66 hoe smaakt de "Fatburner"? Doet het wat het beloofd, of merk je nog weinig verschil? En dan bedoel ik de drang om te eten, het hongergevoel.

Hij smaakt heel lekker. Sinds gisteravond neem ik het. Mijn drang om te eten is sowieso al bijna helemaal weg. Dus dat is wel lekker. Ik val echt flink af. Ik pas nu weer een jas die ik eerst niet eens dicht kreeg. Echt superfijn. Ik heb wel een klein wijntje op afgelopen weekend, maar dat was het waard en ik ben nog steeds veel afgevallen aan mijn kleren te merken. 

Hoe is bij jullie het weekend gegaan qua dieten? Hopelijk goed.

Wauw wat fijn Facy!! Hoeveel ben je nu kwijt?

Hier ben ik sinds afgelopen vrijdag -1,3kg . Geen idee hoe, maar ik ben blij hahah
Wel aankomende weekenden weer verjaardagen tot eind november aan toe. Dus dat worden nog lastige dagen.

Succes nog allemaal!!

Ik heb me deze week nog niet gewogen, maar ik merk aan de omvang van mijn lichaam en aan het steeds wijder zitten/slobberen van mijn kleren dat mijn gewicht flink naar beneden aan het gaan is.  Dus dat is geweldig. 
Mooi weer wat ervan af! Dat is altijd fijn.
Verjaardagen zijn best lastig met dieten he. Morgen helaas een etentje waar ik niet onderuit kan komen. Tapas. Balen maar wel gezellig en lekker. Probeer dan goede keuzes te maken. Volgende week een verjaardag maar daar pak ik gewoon niets. Al vind ik dat wel wat lastig. Voelt ongemakkelijk soms. Heb jij dat niet? Of pak je dan wel wat als je bv op een verjaardag bent?

Hoe doen /deden ullie dat uit eten gaan tijdens het dieten. Deden jullie het gewoon niet, maakten jullie goede keuzes of gingen jullie dan los? Ik ga het tweede doen (die van vandaag kom ik niet onderuit). Ik ben benieuwd naar hoe jullie dat deden/doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.