Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Facy66 schreef op 21-10-2023 om 09:19:

Hoe doen /deden ullie dat uit eten gaan tijdens het dieten. Deden jullie het gewoon niet, maakten jullie goede keuzes of gingen jullie dan los? Ik ga het tweede doen (die van vandaag kom ik niet onderuit). Ik ben benieuwd naar hoe jullie dat deden/doen?

Bij mijn lag het echt aan de situatie. Voor werk eet ik meer dan eens buiten de deur. Met klanten, of een project waar ik 1 of meerdere overnachtingen in een hotel doorbreng. Als het werkgerelateerd is, probeer(de) ik er toch wel op te letten. Vaak pak(te) ik dan een maaltijdsalade. Geen voorgerecht of nagerecht verder.

Ga ik uiteten met familie of vrienden, kijk ik niet zo nauw. Wil niet zeggen dat alle remmen los gaan, maar kan dan gerust een 3 gangenmenu nemen. Wel kijk ik bewust naar de menukaart en maak daar een weloverwogen keuze. Iets wat ik voorheen niet snel deed. Toen was niks teveel, en kon alles. Wat dat betreft wel stappen gemaakt.

Update over mijn, inmiddels eigen plan (haha). Afgelopen week 0,3kg erbij. Niet erg, had immers vakantie. Vind de schade dan nog wel meevallen. Zaak om nu weer de knop om te zetten. Wordt een hele uitdaging, want dit is de 1e keer dat ik de rem erop moet gooien, nadat ik gestopt ben met 1:1 dieet. Voorheen had ik een consulent als stok achter de deur, nu moet ik het geheel op eigen kracht en wil doen. Benieuwd hoe mij dat vergaat....

Ik ben vanaf vandaag begonnen in stap 1. Heel benieuwd hoe het gaat lopen want ik wil wel behoorlijk wat kwijt (startgewicht is 107 en doel is 75).
Ik wil voor nu in ieder geval tot eind dit jaar gewoon wegen bij de consulent en de producten gebruiken. En dan misschien vanaf januari keto/heel erg low carb gaan doen ivm de kosten.

Welkom Juul. Goed dat je ook bent gestart. Hoe vond je de eerste dag gaan? Als je hard dieet komt het afvallen wel goed hoor. Na paar dagen wordt het makkelijker. Drink je alleen shakes of ook ander soort producten? 
Ik ben ook nog lekker bezig. Wel paar aardappelschijfjes gesnoept uit de pan (moet wel koken voor gezin) maar voor de rest keurig aan de shakes gezeten (wel een shake minder). 

Facy66 schreef op 23-10-2023 om 19:28:

Welkom Juul. Goed dat je ook bent gestart. Hoe vond je de eerste dag gaan? Als je hard dieet komt het afvallen wel goed hoor. Na paar dagen wordt het makkelijker. Drink je alleen shakes of ook ander soort producten?
Ik ben ook nog lekker bezig. Wel paar aardappelschijfjes gesnoept uit de pan (moet wel koken voor gezin) maar voor de rest keurig aan de shakes gezeten (wel een shake minder).

De eerste dag ging goed! Wel even wennen, maar ik heb gelukkig nog geen hoofdpijn of honger. 

Ik heb voor nu de shakes, smoothies en repen. Smoothie vond ik echt heel lekker! Shake was prima, reep was ik niet mega fan van. En ‘s avonds een salade met kip, komkommer en tomaatjes. Dus prima eerste dagje wel! 

Fijn dat het goed gaat bij jou! 

Fijn dat je nergens last van hebt en dat je de producten best lekker vindt. De kilo's gaan ervan af vliegen. Geweldig is dat. Dan neem je met alle plezier de producten. 

Ik ga zo weer een lekkere vanilleshake pakken. Goed begin van de dag.

Welkom Juul!

Succes, gaat je vast lukken! Probeer wat verschillende repen uit. Ik was dol op de peanut, daar keek ik elke dag naar uit hahah

Met uiteten gaan, let ik wel op. Ik zorg dat ik overdag weinig eet, en in het restaurant neem ik dan een voorgerecht en hoofdgerecht. Het toetje sla ik wel over. Dan valt de schade mee. Het is me zelfs een keer gelukt om zelfs dan nog af te vallen de andere dag  

@Facy, maar eet je dan nog wel groentes etc? Ik at namelijk wel met mijn gezin mee, alleen beperkte ik de rijst/aardappels bijv. Zo hoefde ik niet apart te koken. En het maakte het makkelijker. Ik zou het niet aankunnen om sla te moeten eten, en zij aan een lekker prakkie te zitten  

Lovely89 schreef op 26-10-2023 om 16:05:

Welkom Juul!

Succes, gaat je vast lukken! Probeer wat verschillende repen uit. Ik was dol op de peanut, daar keek ik elke dag naar uit hahah

Met uiteten gaan, let ik wel op. Ik zorg dat ik overdag weinig eet, en in het restaurant neem ik dan een voorgerecht en hoofdgerecht. Het toetje sla ik wel over. Dan valt de schade mee. Het is me zelfs een keer gelukt om zelfs dan nog af te vallen de andere dag

@Facy, maar eet je dan nog wel groentes etc? Ik at namelijk wel met mijn gezin mee, alleen beperkte ik de rijst/aardappels bijv. Zo hoefde ik niet apart te koken. En het maakte het makkelijker. Ik zou het niet aankunnen om sla te moeten eten, en zij aan een lekker prakkie te zitten

Ik snoep hier en daar wel wat "illegaal"  uit de pan als ik aan het koken ben maar ik eet niet echt "legaal"  mee. Zo geniet ik beetje mee maar lukt het me toch om streng door te lijnen. Als ik echt mee zou eten zou ik nu toch te veel eten waardoor het afvallen langzamer zou gaan.Toevallig heb ik gisteren wel op mijn werk in de kantine heerlijk gebakken en gekookte groente met beetje feta op en een shake minder. Was wel heel lekker en ik ben weer een heel stuk afgevallen. Mijn kleding zit weer een stuk losser dan gisteren. Heerlijk gevoel.

Zojuist op de weegschaal gaan staan, resultaat: - 0,9kg!
Heb de draad weer opgepakt na m'n vakantie vorige week. Eerste keer zonder consulent, maar ging eigenlijk helemaal vanzelf. Stond en sta er zelf nog steeds van versteld, had ik echt niet verwacht. Moet wel zeggen dat ik zondag gekookt had voor maandag en dinsdag, dus ik kwam die dagen ook niet in de verleiding om "snelle hap" te eten aangezien het eten al bereid was. Heeft mij enorm geholpen, en denk dat ik deze methodiek erin hou. Afgelopen woensdag gekookt voor gisteren en vandaag. Werkt voor mij echt ontzettend goed. 
Deze week begonnen met een 6 weken schema bij de sportschool (trainen, geen voeding). Werkt ook perfect, en middels een app zie je de progressie wat natuurlijk super motiverend werkt!

Durf nu wel te zeggen dat ik 1:1 dieet niet meer nodig heb om mijn doel te bereiken. Vergt veel discipline, maar "het nieuwe normaal" is nu mijn standaard. Gezond eten, meer eetmomenten op een dag, en veel bewegen. Moet wel toegeven dat het 1:1 dieet mij zeker geholpen heeft in een stukje bewustwording, en mij handvaten heeft gegeven om structuur aan te brengen in m'n voedingsschema. Zonder dit dieet, en de tips en steun van m'n consulent, had ik dit niet gekund, en was ik nu ongetwijfeld nog steeds aan het worstelen met mezelf. 

Gisteren een berichtje gestuurd naar m'n consulent dat ik definitief ga stoppen. Wel afgesproken dat ik daar 1x per maand ga wegen. Toch nog een stok achter de deur. En bovenal een fijn persoon om mee te praten onder het genot van een kopje koffie!

Wat een positieve post Limburg! Ga zo door zou ik zeggen! Fijn dat je het nu zonder hard lijnen kan doen. Hoelang heb je 1:1 in totaal gedaan?
Hier gaat alles goed. Heb afgelopen dagen nog wel wat wijn op, maar gewicht daalt nog steeds. Ik verlies veel cm. Wel fijn.

Facy66 schreef op 31-10-2023 om 13:12:

Wat een positieve post Limburg! Ga zo door zou ik zeggen! Fijn dat je het nu zonder hard lijnen kan doen. Hoelang heb je 1:1 in totaal gedaan?
Hier gaat alles goed. Heb afgelopen dagen nog wel wat wijn op, maar gewicht daalt nog steeds. Ik verlies veel cm. Wel fijn.

Heb het 1:1 plan meerdere keren gedaan. De eerste keer is in 2019 geweest, toen heette het nog Cambridge. Toen flink afgevallen, totdat corona om de hoek kwam kijken. Dit was psychisch een hele rot periode voor mij. En ik ben een emotionele eter, dus die kilo's waren er weer snel aan. Begin vorig jaar voor de tweede keer opgepakt. Na 2,5 maand (geloof ik) zakte m'n motivatie enorm. Achteraf gezien niet het juiste moment geweest om te starten, en stond er niet volledig achter. Vervolgens dit jaar voor de zomer gestart. Weloverwogen beslissing en ging er volledig voor. Moet wel zeggen dat de kosten van de producten (3 per dag) wel even slikken waren. In de zomervakantie was m'n consulent door omstandigheden niet beschikbaar voor het wekelijks weegmoment + afnemen van producten, waardoor ik op eigen houtje verder ben gegaan. En dat werkte voor mij prima, was zelfs een opluchting ergens. Niet het "moeten" nemen van de producten, en niet "gedwongen" al het lekkers moeten laten staan. Ik zeg gedwongen, wat natuurlijk onzin is, want ik kies er zelf voor, maar zo voelde het voor mij. Nu kan ik zelf bepalen wat ik wel en niet eet. Als ik wat wil snacken, doe ik dat. Het "moeten" is er vanaf en dat geeft voor mijn gevoel zoveel vrijheid, echt een verademing. Maar zelfs met af en toe wat snacken, val ik (bijna) elke week nog steeds af. Weliswaar minder hard dan wanneer ik 1:1 plan zou volgen, maar ik vind dat oke en ben me daar ook bewust van.

En de kosten die ik nu niet heb van 3 producten per dag scheelt ook wel moet ik zeggen....

Goed om te zien dat het jou nog steeds lukt. Hoeveel kilo ben je nu afgevallen? En een wijntje pakken mag best, anders houd je dit dieet helemaal niet vol. Jezelf af en toe belonen is juist hartstikke goed. Wel zaak om het de volgende dag weer op te pakken. Als je dat kunt, ben je op de goede weg!

@facy66 

Neem je trouwens ook nog de "fatburner" shake? Merk je verschil in het hongerig gevoel?

Wat is het hier rustig zeg... Iedereen gestopt? Of geen behoefte om een nieuwe update te plaatsen? Ben wel benieuwd naar de resultaten. Waren toch verschillende mensen van start gegaan met het 1:1 dieet. Nog vol te houden allemaal?

Ik ben goed afgevallen en al heel tevreden. We zijn nu een weekje op vakantie. Dus ik eet nu even gewoon. Vanaf maandag nog een paar weekjes streng lijnen en dan vind ik het helemaal goed zo. Hoe gaat het lijnen bij jou met eten? Val je nog goed af? 

Hoe gaat het met diegene die nog aan het diëten zijn? Zijn er nog mensen die 1:1 dieet volgen?

Ik nu niet. Ik ben op gewicht en lekker op vakantie. En jullie? Na mijn vakantie nog even kort lijnen voor de kerstvakantie. Dan heb ik nog wat speling. En jullie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.