Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
Limburg2022 |
Phosielove
20-09-2023 om 10:32
@limburg, oh ik snap je helemaal. Confronterend hè om te merken dat het er dan toch zo langzaam weer in sluipt ook al ben je nog zo lekker bezig. Maar het is inderdaad wat je zegt een eyeopener en die bewustwording is ook zo belangrijk tijdens je proces! Ik begin zelf ook steeds meer te beseffen dat het niet alleen een kwestie is van “even afvallen” maar ook echt het mentale gedeelte aanpakken, en dat dit mentale gedeelte misschien altijd een aandachtspuntje zal blijven (maar hopelijk wel steeds natuurlijker zal gaan haha).
Maargoed, fijn dat ze bijna terug is en je die stok achter de deur weer hebt! Het gaat je lukken, volgens mij ben je over het algemeen toch wel hartstikke goed bezig! En dan ineens volledig op eigen kracht is dan toch ook lastig hoor.
Ik moet nog 7 kilo en dan ben ik weer op het gewicht van toen ik zwanger werd. En dan moet er alsnog wat vanaf haha maar heb ik in ieder geval die ellendige zwangerschapskilo’s achter de rug. Zit ook niet meer in fase A, maar eet nu wel ‘s avonds een gezonde lichte maaltijd. (En de weekenden die gepland stonden probeer ik dus wel echt op te letten maar pff dan sluipt het er soms toch ook wel in hoor om net ff iets meer te cheaten)
Robin22
23-09-2023 om 11:40
Goedemorgen,
Ik ben gisteren bij de consulente geweest en ben weer van start gegaan. In 2016 ben ik van 83 kilo naar 67 kilo gegaan met het oude Cambridge. Lang op gewicht gebleven, maar door overgang, moeder overleden, huis bouwen, verhuizen en minder sporten zit het er weer aan. Gisteren was ik 80,1 op haar weegschaal. Ik ben nu vol goede moed aan het shaken in stap 2. Mijn streefgewicht is opnieuw 67 kg.
Als het mag schrijf ik graag mee. Hopelijk haken weer meer mensen aan en kunnen we elkaar een hart onder de riem steken.
Fijne dag!
Robin
Limburg2022
26-09-2023 om 06:33
Robin22 schreef op 23-09-2023 om 11:40:
Goedemorgen,
Ik ben gisteren bij de consulente geweest en ben weer van start gegaan. In 2016 ben ik van 83 kilo naar 67 kilo gegaan met het oude Cambridge. Lang op gewicht gebleven, maar door overgang, moeder overleden, huis bouwen, verhuizen en minder sporten zit het er weer aan. Gisteren was ik 80,1 op haar weegschaal. Ik ben nu vol goede moed aan het shaken in stap 2. Mijn streefgewicht is opnieuw 67 kg.
Als het mag schrijf ik graag mee. Hopelijk haken weer meer mensen aan en kunnen we elkaar een hart onder de riem steken.
Fijne dag!
Robin
Hoi Robin! Wat goed dat je de 1e stap hebt gezet! Het 1op1 dieet is nét iets anders als het Cambridge dieet voorheen. Gelukkig ook maar, want een hele dag teren op alleen de producten is best zwaar. Wel fijn dat je al bekend bent met het concept, en eerder geresulteerd heeft in het bereiken van je doel. Alles begint met de wil om je eetpatroon om te willen gooien, maar als ik jouw verhaal lees zit dat wel goed.
Heel veel succes de komende tijd. Stuur je af en toe een update?!
Robin22
27-09-2023 om 21:22
Fijn dat jullie hebben gereageerd.
Even een tussenstandje. Zoals ik al schreef ben ik begonnen op 80,1 kg bij de consulente vorige week vrijdag en vanmorgen was ik 78,5 kg.
Onder de gehate 80 kg. Ik ben op eigen houtje al 4 kg afgevallen tot die 80,1. Vergeleken met het oude Cambridge gaat het langzamer, maar wel gestaag. Het gaat goed met drie producten en groente en een beetje vis/vlees. Ik mag er zuivel bij nemen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Vrijdagmorgen ga ik weer bij haar wegen. Hopelijk dan iets onder de 78 kg.
Tot en met vrijdag zal het zeker goed gaan, maar zaterdag hebben we een etentje buiten de deur en zondag met vrienden. Ik ga goed opletten en de schade zoveel mogelijk beperken. Ik wil het zo slim mogelijk doen en verder alleen de producten van 1op1 te nemen.
Marielouisa
28-09-2023 om 20:10
hej, fijn dat er nieuwe mensen zijn! Ik ben nu nog bezig met producten opmaken die ik voor mn vakantie had ingeslagen. Dat gaat wel goed komen en heb mezelf een nieuw smart watch gegeven die houdt mn stappen bij maar ook mn slaapritme en mn dagelijkse kcal verbruik. Verder ben ik vooral aan het kijken hoe ik het eten/dieet ga passen in het dagelijkse leven.
Wat me ook wel (verbazingwekkend) genoeg heeft geholpen is een wandelclubje met wat leuke vrouwen uit de buurt en loggen wat ik eet. Zo eet ik gerust 1 naan brood op bij de curry met rijst, maar dat is dan al 330 kcal .... oops die kan ik dus beter laten liggen.
Ik hoop dat het bijhouden van mn kcal verbruik per dag en dan het loggen van eten en wandelen en cambridge in de ochtend/middag me gaat helpen zelf af te vallen.
De Moscatel laat ik al staan ... snik, dat is 1000 kcal per fles. Nu maar droge rose of witte droge wijn. En een stuk minder dan normaal. Maar is wel even wennen Maar ik ben gemotiveerd.
Hebben jullie nog tips of trucs?
Facy66
02-10-2023 om 18:34
Hoi allemaal, mag ik hier ook meeschrijven. Ik ga morgen starten met shakes. Ga dat 6 weken doen en ik verwacht dan mooi op gewicht te zijn. Ik heb net een flink bord avondeten op, nu lekker aan een goed glas wijn. Vanaf nu geen eten meer. Vanaf morgen gaat mijn mond op slot, geen alcohol en weg met de zomerkilo's.
Zijn jullie al lang bezig hier met lijnen?
Facy66
03-10-2023 om 11:35
Marielouisa schreef op 28-09-2023 om 20:10:
hej, fijn dat er nieuwe mensen zijn! Ik ben nu nog bezig met producten opmaken die ik voor mn vakantie had ingeslagen. Dat gaat wel goed komen en heb mezelf een nieuw smart watch gegeven die houdt mn stappen bij maar ook mn slaapritme en mn dagelijkse kcal verbruik. Verder ben ik vooral aan het kijken hoe ik het eten/dieet ga passen in het dagelijkse leven.
Wat me ook wel (verbazingwekkend) genoeg heeft geholpen is een wandelclubje met wat leuke vrouwen uit de buurt en loggen wat ik eet. Zo eet ik gerust 1 naan brood op bij de curry met rijst, maar dat is dan al 330 kcal .... oops die kan ik dus beter laten liggen.
Ik hoop dat het bijhouden van mn kcal verbruik per dag en dan het loggen van eten en wandelen en cambridge in de ochtend/middag me gaat helpen zelf af te vallen.
De Moscatel laat ik al staan ... snik, dat is 1000 kcal per fles. Nu maar droge rose of witte droge wijn. En een stuk minder dan normaal. Maar is wel even wennen Maar ik ben gemotiveerd.
Hebben jullie nog tips of trucs?
Ik denk dat het handig kan zijn zoveel als mogelijk koolhydraatarm te eten zolang je echt dieet. En qua wijn heb je volgens mij ook van die koolhydraatarme zero wijn. Bevat ook weinig kcal. Zo kun je toch meedoen en lekker verder gaan met afvallen.
Facy66
03-10-2023 om 11:36
De eerste 2 shakes zitten er al in en ik drink lekker veel water. Dag 1 nu. Ik heb er zin in. Vandaag verder een rustig dagje, dus ideale dag om ermee te beginnen. Hoe gaat het nu bij jullie?
Lovely89
03-10-2023 om 16:23
Welkom Robin en Facy!
Hier weer ups en downs. Maar vanaf vandaag weer mijn eten aan het tracken!
Wat een eye opener hahah. Ben in iedergeval weer super gemotiveerd, dus ik ga er weer voor!
Voor de tabel, degene die er in zou willen, zouden jullie dan graag jullie gegevens in dik gedrukt willen neerzetten in een bericht? Ik ga vanaf nu ook weer meer actief zijn hier en de tabel bijwerken.
Groetjes en succes iedereen!
Limburg2022
04-10-2023 om 06:05
Helaas is mijn consulent nog wat langer uit de running wegens prive omstandigheden. Hierdoor sinds ruim een week geen producten meer genomen. Zit even in dubio wat te doen; overstap maken naar een andere consulent of (tijdelijk) stoppen totdat mijn consulent weer terug is? Neig naar optie 2, aangezien ik zonder producten nog steeds aan het afvallen ben (weegschaal thuis). Ga het even aankijken, want weer heel goed wat mijn valkuilen zijn. Is nu zaak om daar vandaan te blijven. Als dat lukt, ga ik door zonder producten. Mocht dat niet lukken, heb ik toch die stok achter de deur nodig.
Heb voor mezelf redenen opgeschreven waarom ik wil afvallen en heb dit in de keuken opgehangen, zodat ik hier elke dag tegenaan kijk. Ook heb ik een foto van enkele jaren geleden erbij gehangen, aangezien ik toen nog "in shape" was. Werkt tot nu toe prima, maar ik ken mezelf... een klein snackmomentje kan voor mij al fataal zijn, dus dat moet ik voorkomen!
Leuk om te lezen dat er steeds meer mensen het 1:1 plan volgen. Heel veel succes gewenst!!
Lovely89
04-10-2023 om 11:06
Oh lastig Limburg. Maar als je zo goed je valkuilen weet, kan je ook kijken om het even zo lang op eigen kracht te doen inderdaad. Track jij je voeding ook in een app? Anders is dat ook nog wel een idee voor je..
Wat een goed idee trouwens om dat in de keuken op te hangen!
Ik probeer mezelf nu aan te leren, volgens de podcast '' Het geheim van slanke mensen'', om alles te mogen eten maar niet alles te WILLEN eten. Zo mag ik 's avonds een klein zakje chips (want dat is nou eenmaal mijn trigger 's avonds als ik op de bank zit zodra zoontje op bed ligt). Ik calculeer dit wel in overdag en zo past het dus wel in mijn dag.
En tijdens het dieet, nam ik s 'avonds een reep!
Facy66
04-10-2023 om 13:30
Lovely89 schreef op 04-10-2023 om 11:06:
Oh lastig Limburg. Maar als je zo goed je valkuilen weet, kan je ook kijken om het even zo lang op eigen kracht te doen inderdaad. Track jij je voeding ook in een app? Anders is dat ook nog wel een idee voor je..
Wat een goed idee trouwens om dat in de keuken op te hangen!
Ik probeer mezelf nu aan te leren, volgens de podcast '' Het geheim van slanke mensen'', om alles te mogen eten maar niet alles te WILLEN eten. Zo mag ik 's avonds een klein zakje chips (want dat is nou eenmaal mijn trigger 's avonds als ik op de bank zit zodra zoontje op bed ligt). Ik calculeer dit wel in overdag en zo past het dus wel in mijn dag.
En tijdens het dieet, nam ik s 'avonds een reep!
Die benaderingswijze ken ik wel. Het helpt ook veel bij het maken van de juiste keuzes en maakt het lijnen makkelijker. En als je kleine verpakkingen hebt van hele lekkere maar foute dingen dan overeet je je ook niet zolang je het ook incalculeert. Zo ga ik het straks ook doen. Maar goed zo ver ben ik nu nog lang niet, maar dat vind ik ook niet erg. Voor alles is een juiste tijd.
2e dag nu voor mij. Ik drink veel water en ik heb wel nog wat honger, maar zodra ik echt in ketose ben dan gaat die honger wel weg.
Probleem alleen van het tracken van voedsel in een app is dat in apps vaak wordt gesproken over grammen e.d. Daar kan ik persoonlijk niets mee of ken je een app die de voedingswaarden weergeeft per stuk van een voedingsmiddel? Dat lijkt me wel handig wanneer ik weer wat ga eten.
Facy66
04-10-2023 om 13:31
En Limburg zolang het afvallen zo ook lukt is het prima toch. En zo niet dan zou je altijd nog voor de andere optie kunnen gaan toch.
Lovely89
06-10-2023 om 12:26
Geef het inderdaad even de tijd. Water drinken helpt heel goed als je honger krijgt.
Even een glas water achterover en dat gaat het hopelijk weer. Succes nog deze eerste dagen!
Ik gebruik zelf de app Food. Daar staat van bepaalde producten ook per stuk in. Maar als je eenmaal hebt uitgerekend hoeveel gram 1 stuk is, dan kun je je producten ook heel makkelijk kopiëren naar een andere dag bijv.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.