Jouw lijf
1op1dieetViva
08-07-2021 om 20:56
Cambridge 1:1 dieet 2021
Dit topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het 1op1 dieet (voorheen Cambridge weight plan), in alle stappen! Ook als je een ander dieet met maaltijdvervangers volgt: wees welkom!
De tabel: als je graag wil meewegen geef dan de gegevens door voor de tabel. De inloggegevens van dit account zijn bekend bij de actieve meeschrijvers.
Forummer | Lengte | Start | Streef | Afgevallen | Nu |
Honing14 | 1.70 | 105,4 | 75,0 | -1,8 | 103,6 |
Lovely | 1.56 | 69,7 | 50,0 | -19,2 | 50,5 |
Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -14,7 | 70,9 |
Feliz1990 | 1.76 | 107,2 | 80,0 | -2,3 | 103,9 |
OneTrickPony | 1.65 | 83,5 | 63,0 | -21,5 | 62 |
LadyDana | 1.73 | 113,0 | 80,0 | -11,1 | 102,9 |
Pixymama | 1.52 | 75,7 | 55,0 | -11,5 | 64,2 |
Vuurvlinder | 1.74 | 105,8 | 85 | -6,1 | 99,7 |
Nienes | 1.78 | 128.4 | 78 | -8,4 | 120 |
QueenLizzy | 1.79 | 85,4 | 70 | -16,6 | 68,8 |
Marielouisa | 1.76 | 122,2 | 85 | -20,5 | 101,7 |
Aimee91 | 1.76 | 103,5 | 80 | -9,7 | 93,8 |
Dolfje | 1.74 | 93,3 | 75 | -13,2 | 80,1 |
Limburg2022 |
Limburg2022
26-08-2023 om 06:13
Phosielove schreef op 24-08-2023 om 18:29:
Hoi allemaal!
Heb dit forum de afgelopen week gevonden en de berichten allemaal teruggelezen om mezelf een beetje te motiveren. Leuk om erachter te komen dat de berichten op de laatste pagina zo recent geschreven zijn! Zou graag ook meeschrijven als dat mag
Ben zelf ook aan de shakes, niet van 1op1 maar doe de producten van Modifast Intensive en zit nog in fase A. Ben nu 2,5 week bezig en 7,1 kilo afgevallen! (Kom van 107,7 en nu 100,6. Hopelijk eind deze week onder de 100!
Hoi Phosielove!
Wat goed dat je de eerste stap hebt genomen om je overgewicht aan te willen pakken! En of dat nu 1:1 dieet is, of in jou geval het Modifast Intensive dieet, doet er niet toe.
Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van Modifast Intensive, dus ff m'n beste vriend Google geraadpleegd. Lijkt veel op het 1:1 dieet als ik zo snel lees. Alleen zonder consulent die je begeleidt en waar je wekelijks een weegmoment mee hebt, klopt dat?
Ik zie dat elke fase staat voor een x aantal weken. Op zich fijn, want dan weet je waar je aan toe bent. Maar als ik het goed lees heb je maar 7 weken om op je streefgewicht te komen? Wat als dat niet lukt? Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die meer willen afvallen dan pak 'm beet 5 kg. Lijkt me niet verantwoord om dan zo snel af te vallen?
Wel knap van je dat je in 2,5 week tijd zoveel bent afgevallen! Betekend dat je echt op en top gemotiveerd bent, en weinig sprokkelt. Ga vooral zo door!! Wat is je streefgewicht?
Hoe gaat het met de rest hier? Ben wel eens benieuwd, zeker nu het vakantie is (geweest).
Zelf boek ik weinig vooruitgang nu. Sterker nog, ben zelfs achteruit gegaan. Gelukkig niet schokkend, maar resultaten blijven even uit. Niet heel gek tijdens vakantie. Doe veel te graag gezellig mee "tafelen", terassen, lekker eten etc haha. Volgende week begint weer het normale leven, en zal ik moeten gaan knallen. Is veel te duur om er met de pet naar te gooien, en daarbij: ik wil gewoon die 10kg eraf! Iets met je niet gelukkig voelen in (met) je eigen lichaam.....
Phosielove
26-08-2023 om 12:30
Klopt, heb een aantal topics gelezen over Cambridge/1op1 en het lijkt er inderdaad veel op, maar dan zonder begeleiding inderdaad. Ik ga me zoveel mogelijk houden aan het schema van Modifast maarrr ga de fases wel ietsjes langer aanhouden. Anders is het inderdaad zo voorbij, en dan ben ik er zeker nog niet. Heb wel in September 3 dingen staan waar ik niet onderuit kan, dus helemaal in fase A blijven zal niet gaan, en hou er wel rekening mee dat het dan even iets minder hard zal gaan. Denk vanaf oktober in ieder geval langzaam opbouwen naar een gezond eetpatroon. Ben er nog niet helemaal uit hoe het er uit zal zien qua overgang van fases.
Qua streefgewicht heb ik niet een exact aantal kilo’s in mijn hoofd. Tijdens mijn zwangerschap ben ik heel veel aangekomen (ongeveer 25 kilo in totaal!) en dat wil ik er graag af. Ik was er al iets kwijt door het afgelopen jaar weer gezond te eten en te bewegen maar dat ging ontzettend langzaam vandaar dat ik met Modifast nu even een kickstart wil maken, om in ieder geval nu die laatste zwangerschapskilo’s eraf te krijgen. Daarna hopelijk de rest weer op een wat relaxtere manier door gewoon gezond te eten, wel af en toe wat lekkers en genoeg bewegen. Op die manier ben ik ooit tot de 72 kilo gekomen (kwam toen vanaf 100) en dat ging best prima tot ik een relatie kreeg, Corona kwam en we overwegend samen gezellig zaten te borrelen haha.
Jammer Limburg dat je achteruit bent gegaan, maar gelukkig niet schokkend veel dan! En logisch dat het in de vakantie allemaal wat meer moeite kost. Gelukkig ben je zo te lezen nog hartstikke gemotiveerd en straks als de zomer op zijn eind is, worden de verleidingen misschien ook vanzelf wat minder? Succes in ieder geval met het weer oppakken, niet prettig om niet lekker in je lijf te zitten
Zijn er verder nog mensen bezig? Ben benieuwd naar de rest!
Phosielove
28-08-2023 om 11:04
Vandaag precies 3 weken bezig en precies 8 kilo kwijt! Van 107,7 naar 99,7 dus eindelijk weer onder de 100. Toen ik zwanger werd schommelde ik tussen de 89 en 92 kilo dus nog even doorzetten voor de volgende 8 a 10 kilo en de zwangerschapskilo’s zijn er in ieder geval weer af!
Het gaat me tot nu toe goed af. Nog geen enkele keer gesmokkeld. Zelfs niet toen we vorige week een dagje pretpark deden en de vriendinnen aan de broodjes Unox en loaded fries zaten. Hopelijk gaan de volgende 3 weken ook zo goed 💪
Limburg2022
29-08-2023 om 06:06
Wat goed van je @phosielove
Is wel erg veel, 8 kilo in 3 weken... Ben je niet bang dat het er zo weer inzit als je weer 'normaal' gaat eten? Gezond afvallen is rond de -0,5kg per week. Bij heel streng dieet kan dit -1kg zijn, maar jij zit gemiddeld op -2,6kg per week.
Snap dat je blij bent met dit resultaat, maar waak ervoor dat je niet aan 't crashen bent, want dan heb je het er weer binnen no time aan!
Ik heb vandaag een afspraak staan bij de consulent, ben benieuwd. Afgelopen week nog genoten van de laatste dagen vakantie. Wel opgelet met eten, maar ben bv op de laatste dag van de vakantie wel uit gaan eten. Vanaf gisteren weer de knop omgezet en vol goede moed er tegenaan!
Marielouisa
29-08-2023 om 10:48
Phosielove schreef op 28-08-2023 om 11:04:
Vandaag precies 3 weken bezig en precies 8 kilo kwijt! Van 107,7 naar 99,7 dus eindelijk weer onder de 100. Toen ik zwanger werd schommelde ik tussen de 89 en 92 kilo dus nog even doorzetten voor de volgende 8 a 10 kilo en de zwangerschapskilo’s zijn er in ieder geval weer af!
Het gaat me tot nu toe goed af. Nog geen enkele keer gesmokkeld. Zelfs niet toen we vorige week een dagje pretpark deden en de vriendinnen aan de broodjes Unox en loaded fries zaten. Hopelijk gaan de volgende 3 weken ook zo goed 💪
Gefeliciteeeerd!
Phosielove
01-09-2023 om 09:43
@MarieLouisa, Dankjewel!
@Limburg, ja met Modifast val je gemiddeld wel iets meer af dan 0,5 kilo per week inderdaad. Het is ook best streng. Maar in het begin gaat het heel hard, maar dat is voornamelijk vocht. Daarna gaat het wat minder snel hoor. Ben opzich niet heel bang dat alles er weer aan komt. Voor elk dieet geldt dat als je daarna weer gaat eten zoals voorheen het er weer aan komt, dus hoop dat wel in de hand te houden door gezond te eten. Maar ergens toch ook weer wel spannend natuurlijk, want als het zo makkelijk was zat ik überhaupt nu niet in deze situatie haha.m
Hoe ging het bij de consulente? Wat fijn dat je de knop weer gevonden hebt! En dat je tegelijkertijd nog even hebt genoten van je laatste dagen vakantie en toch al een beetje hebt opgelet.
Lovely89
01-09-2023 om 14:24
Zo, daar ben ik weer! Heerlijk genoten van 3 weken vakantie. En ja, daar zijn dus ook de nodige kilo's van bijgekomen.. Helaas. Nu weer terug in het gareel!
Afgelopen dinsdag woog ik 57,1kg, maar vanochtend was dat alweer 56,0kg. Dus het begin is weer gemaakt!
@Limburg, ik ben in jouw provicie geweest hahah Hoe was het bij de consulent?
@Phosie, welkom en veel succes! En echt mega knap dat je niet eens gesmokkeld hebt bij een dagje weg!
Limburg2022
02-09-2023 om 05:43
Mooidikisnietlelijk schreef op 15-08-2023 om 17:02:
hi allemaal,
Binnenkort ga ik ook starten dus ik lees graag mee! Moet eerst de bevalling en herstel van ons tweede kindje achter de rug hebben. Probeer mj wel niet teveel aan te komen!
Hoi! Ben benieuwd of je al gestart bent en naar de resultaten tot nu toe. Of hebben de verhalen hier jou tegengehouden om te gaan starten? 🤣
Limburg2022
02-09-2023 om 05:59
@phosielove
Helemaal prima, als jij je daar prettig bij voelt, en het is goed te doen.... Laat lekker gaan! Alleen maar respect hoe je het aanpakt. Je resultaten zijn overweldigend!
Mijn meetmoment was prima. Meer als een kilo afgevallen in 1 week. Maar met zo'n "extreem" gewichtsverlies in 1 week, kan ik er donder op zeggen dat het volgende weegmoment weer tegen zal vallen. Maar ag, we zullen zien. Moet zeggen dat ik het nu wel begin te merken, aan m'n kleding, conditie, algehele fitheid... Ben tevreden. Gaat gestaag, met vallen en opstaan, maar zoals ik het plan nu volg, heb ik er alle vertrouwen in dat alles wat er af is, er niet (snel) meer bij zal komen.
@lovely89
Welkom terug! Hoe was je vakantie?
Haha mijn provincie nog wel! Laat me raden, je bent in het zuiden van Limburg geweest? Is namelijk veel te beleven, en ontzettend mooie omgeving en bezienswaardigheden. Volgende keer kom je maar op de koffie (of thee voor het geval je geen koffie lust) 😀
Phosielove
04-09-2023 om 10:35
Lekker bezig Limburg! Fijne motivatie is zo’n goed begin dan gelijk hè, en niet alleen qua gewicht maar ook dat je het merkt aan je fitheid enzo!
@lovely welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Wat goed dat je er gelijk weer wat af hebt, hoe doe je dat? Gewoon goed opletten of dan even een bepaald dieet?
Hier ook nog lekker bezig. Vandaag weer maandag weegdag en zit nu op 98,3 dus 1,4 kilo er af! Deze maand gaat het wat lastiger zijn in verband met een aantal dingen die al gepland stonden, dus niet meer alleen maar aan de shakes. Maargoed dat hoort ook bij het leven, en de uitdaging zit er ook in om uiteindelijk normaal en gezond te eten en met mate te genieten.. dus dit is hopelijk een goeie oefening haha. Deze maand dus nog wel even volledig shaken maar wel met elke week 1x een uitzondering en daarna ga ik denk ik langzaam beginnen aan de op/afbouw fase. Het wekelijks posten werkt wel als een fijne stok achter de deur
Lovely89
08-09-2023 om 12:04
@Limburg, kijk aan wat goed zeg! En dat je het al aan jezelf merkt is natuurlijk ook al erg positief, want de volgende meting ook doet. Niet echt het zuiden, maar vlakbij Venlo
Vakantie wel echt genoten! Het was heerlijk weer, dus veel gedaan. Maar ook de bijbehorende terrassjes met wat lekkers erbij.. Maar goed, nu weer volle bak dus!
Afgelopen week maar 0,1 afgevallen ten opzichte van vorige week vrijdag. Had even een lastige week. Maar goed alles wat eraf is, is eraf!
@Phosie, Zo wat veel eraf zeg. Knap! Zoals je zegt, dat soort momenten horen erbij. Misschien kun je er dan overdag bijv wel rekening mee houden? Als ik een etentje heb bijv, dan skip ik bijv de frietjes bij het gerecht en het toetje sla ik meestal dan ook over.
Ik doe IF maar let daarbij ook op mijn kcal inname. Ik hou zo goed als mogelijk al mijn kcal bij in een App. Bij het cambridge dieet zit je zo rond de 1000kcal per dag bij stap 1. Dus dat probeer ik aan te houden.
Limburg2022
12-09-2023 om 04:39
@lovely89
In Venlo geweest? Dat ligt nog geen half uur rijden bij mij vandaan haha. Wat toevallig zeg!
Hier is de consulent door omstandigheden even afwezig de komende tijd. Gelukkig wel de mogelijkheden om producten aan te schaffen, zodat ik toch door kan blijven gaan. Gaat best hard nu, merk aan alles dat de kilo's er vanaf gaan. Inmiddels ook van mensen om mij heen complimenten gekregen, wat natuurlijk voor een extra stimulans zorgt.
Hoe gaat 't bij jullie?
Lovely89
14-09-2023 om 16:27
Wat jammer dat je consulent er even niet is. Maar lekker doorgaan!
Complimentjes zijn altijd fijn, haal daar je motivatie uit
Hier nog een beetje wisselend. Kom wat aan in het weekend en het gaat er weer af doordeweeks. Dus ik zou in het weekend nog wat beter op kunnen letten. Daar ligt bij mij nu even de focus. Gelukkig de komende weekenden niet veel verjaardagen/feestjes op de planning staan, dus dat scheelt!
Phosielove
19-09-2023 om 13:40
@limburg, lekker bezig! En fijn dat je de producten wel mee hebt kunnen nemen zodat je wel lekker verder kan. Complimentjes en dat je het zelf ook zo goed kan merken zijn dan ook een fijne motivatie om het weer even vol te houden 💪 Hoe lang blijft je consulente afwezig?
@Lovely, toch fijn dat het in ieder geval een beetje in balans blijft en je niet vooral aankomt. Hopelijk gaat het dan wat makkelijker nu alle leuke verplichtingen wat achter de rug zijn! Succes! En goeie tip, inderdaad probeer ik wel wat je zegt een beetje op te letten en de goede keuzes te maken in het weekend, maar dat moet wel echt bewust want soms betrap ik mezelf toch op de gedachte “lekker én én want nu mag het!” In plaat van óf óf haha.
Hier gaat het ook nog goed. Inmiddels wel op het punt aangekomen dat er dus wat leuke dingetjes gepland stonden, en merk wel dat het daardoor iets langzamer gaat. Na wat gezelligheid komt er ook gelijk even wat aan op de weegschaal, gewoon vocht natuurlijk wat er in de dagen erna ook gelijk weer af is maar overall gaat het nu allemaal wel ietsje langzamer. Maar dat is niet zo erg, zo snel als de eerste weken blijft het ook niet gaan natuurlijk daar had ik me al wel een beetje op voorbereid. Ik kijk er wel echt naar uit dat straks de zwangerschapskilo’s er allemaal af zijn en dan kan ik “de rest” weer op een wat minder strenge manier doen door gewoon lekker gezond te eten en langzaam af te vallen. Maar deze kickstart had ik echt even nodig in het begin.
Ben inmiddels ook weer 2x per week aan het sporten (voorheen 1x) dus dat gaat ook de goede kant op!
Limburg2022
20-09-2023 om 05:45
@phosielove
Over 1,5 week is m'n consulent weer terug. Moet heel eerlijk toegeven dat ik de laatste dagen weer een kleine terugval heb. Merk dat ik weer steeds makkelijker aan het "cheaten" ben. Nu is dat op zich niet heel erg, maar merk dat ik elke dag "iets meer cheat", en dat is niet goed. Die stok achter de deur door elke week een weegmoment in te plannen, heb ik nog echt wel nodig merk ik. Is te vroeg in het proces om hier geheel op eigen kracht volledig mee door te gaan. Vind ik best frustrerend, had gehoopt mentaal verder te zijn. Aan de andere kant ook gelijk een eyeopener en hét bewijs dat ik nog een stapje extra moet zetten nu!
Wat goed van je dat je meer bent gaan sporten! Afvallen betekend immers 30% voeding en 70% bewegen. Hoeveel zwangerschapskilo's wil je er nog vanaf hebben?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.