Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Beterschap Stokstaart!

Kennen jullie deze site :https://www.lowcarbchef.nl
Hier heb ik al veel dingen van gemaakt en kijk ik vaak voor inspiratie.
https://www.lowcarbchef.nl/recept/big-mac-salade. Dit is mijn favoriet, echt de smaak van een big mac.
Verder ben ik heel moe nu van drukke dag op het werk en ongesteld. En echt mega trek nu.

PhilDunphy

PhilDunphy

04-01-2023 om 22:41 Topicstarter

Dolfje schreef op 04-01-2023 om 21:18:

Kennen jullie deze site :https://www.lowcarbchef.nl
Hier heb ik al veel dingen van gemaakt en kijk ik vaak voor inspiratie.
https://www.lowcarbchef.nl/recept/big-mac-salade. Dit is mijn favoriet, echt de smaak van een big mac.
Verder ben ik heel moe nu van drukke dag op het werk en ongesteld. En echt mega trek nu.

Dankjewel! Ik ga er eens rondneuzen.
Domme vraag misschien, maar is lowcarb ook relatief gezond als je niet kha eet? Dus als afwisseling tussendoor een keer een avond zo'n lowcarb gerecht? Of werkt het alleen als je eigenlijk de hele week weinig koolhydraten eet? 

Vanochtend eindelijk een weegschaal met werkende batterijen 😂 En het viel mee 73,2.

Omdat ik al maar 10 uur per dag eet (tussen 7.30 en 17.30), dacht ik dat IF ook wel haalbaar zou zijn. Maar ik heb mijn ontbijt afgelopen drie dagen een uur opgeschoven en mijn maag wil echt heel graag dat ik er eten in stop 😂

14 uur niet eten en 10 uur wel lijkt me ook een soort van IF. De periode van "rust" is langer dan die waarin je eet.
Fijn dat de schade mee viel.

PhilDunphy schreef op 04-01-2023 om 22:41:

[..]

Domme vraag misschien, maar is lowcarb ook relatief gezond als je niet kha eet? Dus als afwisseling tussendoor een keer een avond zo'n lowcarb gerecht? Of werkt het alleen als je eigenlijk de hele week weinig koolhydraten eet?

Ik zou denken dat alle beetjes helpen. Dus ook een avondje kha.

@lolly, fijn dat de achade meevalt! En je maag went wel aan een uurtje later ontbijt

Ondanks dat ik zo sterk was gister woog ik die 300gr er wel weer bij. Wel te verklaren want heb afgelopen nacht redelijk wat gedronken bij de pcm omdat ik pijn had Niet dat het hielp overigens.

PhilDunphy schreef op 04-01-2023 om 22:41:

[..]

Geen expert, maar het lijkt mij prima kunnen toch. Het is gewoon eten, maar dan minder koolhydraten dan je normaal gesproken zou eten. Misschien is het dan minder vullend of voel je je minder voldaan. Maar het zal niet slecht voor je zijn, lijkt me.

lolly dat is echt even doorbijten, je lichaam went er wel aan binnen een week dat je uurtje later ontbijt.

phil, kha eten kan sowieso geen kwaad hè, ook niet als je af en toe een maaltijd kha eet.

Dolfje, dat is zo’n fijne site mer zulke lekkere recepten. Die bog mac schotel is zo lekker, zet hem meteen op mijn lijstje voor volgende week. 

Hier loopt het prima. Heb wel even fikse ketoflu gehad, door de suikerafkick, maar werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn🥳 

Voel me vandaag een rupsje nooit genoeg. Gewoon normaal ontbeten en sinds 11.00 onstilbare honger lijkt het. Ben gewoon moe, denk dat het daar aan ligt. Maar met twee kinderen thuis, komt er weinig van rusten terecht. Tot nu toe wel gezonde keuzes gemaakt en niet toegegeven aan snaaidrang. 
Crackers met zelfgemaakte eiersalade, restje pasta van gisteren en pinda's. Zo nog een kop thee en dan doe ik toch een poging tot rusten.

Ooh ja, moeheid kan wel van grote invloed zijn. Net als hormonen.

Net een half uur buiten gevoetbald. Pff wat een conditie van niets. Helemaal afgeslacht met 8-3.
Vanavond pannenkoekenhuis, belofte aan de kinderen. Morgen maar een balansdag inbouwen. 

Ranjemeteenrietje schreef op 05-01-2023 om 13:44:

Voel me vandaag een rupsje nooit genoeg. Gewoon normaal ontbeten en sinds 11.00 onstilbare honger lijkt het. Ben gewoon moe, denk dat het daar aan ligt. Maar met twee kinderen thuis, komt er weinig van rusten terecht. Tot nu toe wel gezonde keuzes gemaakt en niet toegegeven aan snaaidrang.
Crackers met zelfgemaakte eiersalade, restje pasta van gisteren en pinda's. Zo nog een kop thee en dan doe ik toch een poging tot rusten.

Is het gelukt met rusten? 

Vanochtend pretzels gebakken met zoon, dat had ik al beloofd. Dan moet ik zelf natuurlijk ook even proeven of het goed is. 😁. Maar het ontbijt overgeslagen, dus dat compenseert hopelijk wel weer. 

Saga schreef op 05-01-2023 om 15:03:

[..]

Is het gelukt met rusten?

Een beetje. Heb even rust gehad, oudste met tablet naar boven gestuurd en jongste zat stilletjes een filmpje te kijken.

Maar echt uitgerust ben ik daar niet van.

Ik weet dat het nu het gebrek aan suikers is, waar ik even doorheen moet. Over een paar dagen heb ik juist weer extra energie en minder last van 'brain fog'. 

Net terug van de sportschool, flink buikpijn want ongesteld maar toch gegaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.