Jouw lijf
PhilDunphy
01-01-2023 om 08:40
-10kg starten aan 2024
De jaarwisseling 2022-2023 is nog geen 9 uur oud en toch maakte ik deze titel. Want mijn streven is om over exact 1 jaar, 10kg lichter te zijn. Geen snelle afval wedstrijd dus, maar rustig en gestaag wat kilo's eraf. En vooral ook het eraf houden.
Ik weet het, na een poos is de motivatie wat minder. En er komen moeilijke momenten aan: vakanties, verjaardagen, nieuwe kerstdagen. Ik hoop die mee in te calculeren, dus dat het prima is die dagen je wat meer te laten gaan. Maar daarna de draad weer op te pakken, omdat zowel streng als aardig zijn voor jezelf, past in de route naar -10kg in een jaar.
Wie doet er mee?
Lollypopje
07-01-2023 om 20:13
@Ranja Jij bent ook goed bezig
Ik heb gewoon wat fijne houdingen uit mijn geheugen opgediept
En net nog even wat inspiratie gegoogled omdat ik merkte dat mijn boven rug en schouders miste in de oefeningen die ik deed.
Ik ben ook zo'n type die het hele periodes doet en dan weer volledig laat versloffen. Ik deed het alweer af en toe, maar nadat ik woensdag een Thaise massage zat en alles echt vast zat was dat wel een stimulans om het weer even wat vaker op te pakken. Ik zal nog wel wat massages boeken, maar hopelijk helpt de yoga ook het weer zover te laten komen.
alhambra
07-01-2023 om 21:56
Het was net even moeilijk omdat ik bordspel met mijn man deed en hij chips en een biertje pakte. Het is me gelukt om niet mee te doen
Dolfje
07-01-2023 om 21:59
alhambra schreef op 07-01-2023 om 21:56:
Het was net even moeilijk omdat ik bordspel met mijn man deed en hij chips en een biertje pakte. Het is me gelukt om niet mee te doen
Dat vind ik echt knap.
alhambra
07-01-2023 om 22:01
Dolfje schreef op 07-01-2023 om 21:59:
[..]
Dat vind ik echt knap.
Dank je wel! Echt leuk om te horen
stokstaart
07-01-2023 om 22:37
Ooh wauw, ik was zo voor de bijl gegaan!
Vanochtend woog ik 72.7. Maar ik had ook een "all you can eat" dag. Dus vrees dat de weegschaal morgen minder lief is aangezien ik tussen 20u en nu 2 zware biertjes heb gehad en 2 boterhammen met vet beleg.
Maar wel heeeeel lekker
Morgen weer netjes en vanaf maandag in het gareel
Dolfje
07-01-2023 om 22:43
Ik heb vandaag ook nog gesnackt, bakje geitenkaasblokjes.
Nou ja het is tenslotte weekend.
Schemerlampje
07-01-2023 om 22:54
Ik had vandaag familiedag en heb wel een stukje boterkoek en wat blokjes kaas genomen. Maar heb de chips enzo laten staan.
Iedereen is wel goed bezig zo te lezen.
Courage
08-01-2023 om 00:28
Ik wilde hier eigenlijk niet bijlezen, want ik ben vandaag echt mega voor de bijl gegaan. Maar het is toch inspirerend om jullie verhalen te lezen, veel zijn toch wel goed bezig.
Dus morgen ga ik weer proberen van de meuk af te blijven. Helaas is er teveel van in huis en mijn truc is wel altijd: niet kopen, want in huis betekent 'opeten'. 's Kijken hoe dat gaat...
Overigens had ik gisteren wel een echt enorme kutdag, dus dat ik vandaag voor de bijl ging, kan ik mezelf gelukkig vergeven. Maar het is niet wat ik wil en op langere termijn niet goed voor me.
stokstaart
08-01-2023 om 11:06
Wat jammer dat je zo voor de bijl bent gegaan. Hopelijk vandaag beter. Herken wel dat wat in huis is op moet. Meestal denk oke dan, ik eet de boel op en dan is morgen weer een dag. Voor mij werkt invriezen ook prima overigens. Ik had ontbijt achtige koek gekregen van vrienden, die heb ik in de vriezer gegooid. Daar blijf ik dus af.
Voor mij was de weegschaal inderdaad minder lief, maar gezien ik gisteravond voor het slapen gaan nog ff heb zitten snacken, denk ik dat het tijdelijk is. Vanochtend mijn rondje gerend die ik mag rennen van de sportarts. Wel lekker maar jeetje wat traag. Maar goed, ik heb even bewogen.
Nu kak ik in, ws van de biertjes van gister Ik denk dat ik zo na de koffie mijn ogen toestemming geef voor een kort slaapje. Ik wil nog 3 boekenplanken ophangen en een kast in elkaar zetten. Daar heb ik een beetje energie voor nodig.
citroentje
08-01-2023 om 11:50
Met heel strict 1200-1400 kilo per dag en drie keer stevig sporten ben ik 1400 gram afgevallen eerste week. Ik snap natuurlijk wel dat dit geen weken achter elkaar lukt. Zo te lezen is iedereen goed bezig!
Lollypopje
08-01-2023 om 11:58
Ik ben van "het leven moet ook nog leuk zijn" en dus laat ik twee dagen in de week mijn eetregels grotendeels los. Anders hou ik het ook echt niet vol en op deze manier heb ik al eerder langere tijd een gezond eetpatroon vast kunnen houden.
Dan gaat het misschien niet snel en word ik vast nooit meer zo slank als op mijn slankst, maar dat streven heb ik ook niet. Al heb ik wel gewerkt dat als ik dit doe ik op mijn losse dagen ook minder snaai, omdat ik er minder behoefte aan heb.
Mijn laagste gewicht was toen toch ook vooral geluk. Of beter gezegd het was niet mijn doel. Ik ging gezonder eten vanwege mijn acné en opeens begonnen mijn kleren losser te zitten en na 1,5 jaar woog ik opeens 10 kilo lichter en een gewicht dat ik al sinds mijn puberteit niet meer had gewogen 😂 Maar toen kreeg ik een lading stressvolle jaren voor mijn kiezen en kwam er steeds weer wat bij en elke keer als de knop weer om was gebeurde er weer wat. Inmiddels ben ik ook weer 10 jaar ouder als toen dus ik ben realistisch genoeg om dat niet meer als doel na te streven.
Dolfje
08-01-2023 om 12:23
Ik was vanmorgen ook iets aangekomen nl zo’n 3 ons. Dat is natuurlijk niet heel veel meer het moet er wel weer af. Hebben gisteren ook wat koekjes en blokjes kaas op en een paar kommen soep.
Was vanmorgen vrij laat uit bed dus we zijn niet gaan sporten maar net wel even rondje gewandeld en vanmiddag gaan we naar het theater op de fiets dus krijgen toch wel beweging.
Heb net het eten voor vanavond ook al gemaakt nl egg roll in a bowl. Hoop groente met kipgehakt in de wok.
Wil vanavond ook vast de ingrediënten snijden en in een bak doen voor salade morgenavond want ben van 8:30-18:00 op het werk vanwege een zieke collega en kan dan zowat meteen aan tafel als ik thuis kom.
Poezenmeisje
08-01-2023 om 12:42
91 kilo...
Lieve mensen, geef mij een hele harde schop onder mijn reet, ik heb het nodig.
Amarettootje
08-01-2023 om 12:43
Ik heb dus echt een goede week gehad, zonder uitspattingen. Gisteren met vriendinnen afgesproken die bittergarnituur en taart aten, maar daar ben ik netjes afgebleven.
Resultaat na de eerste 2 dagen: -1kg.
Daarna 4 dagen op rij aangekomen en nu weer 1,5 erbij. In totaal sinds maandag dus: +0,5kg. Vrij frustrerend.
Ik doe 3x per week krachttraining en lees dat je daarna ook wat zwaarder kan zijn. Ik probeer echt de visie op de lange termijn te houden, maar om al gelijk zo te starten is niet echt de kickstart waar ik op had gehoopt 😅
PerfumedAlpaca84
08-01-2023 om 13:19
Poezenmeisje schreef op 08-01-2023 om 12:42:
91 kilo...
Lieve mensen, geef mij een hele harde schop onder mijn reet, ik heb het nodig.
*Schopt* edit: maak hier anders een kickstart van
Ik ga morgen wegen, maar wil niet. Gisteren was mijn vriend jarig en hij kan zooo lekker koken en bakken en nu heb ik genant veel gegeten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.