Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-01-2023 om 11:22

Ik ben blij! De internist belde vanmorgen dat mijn schildklierwaardes eindelijk normaal zijn dankzij de medicijnen. Na twee jaar klooien ermee! 🥳 Nu hopen dat het een poosje zo blijft 🤞

Nu zou afvallen dan ook makkelijker moeten gaan, dus heb ik er gewoon echt zin in! Al die kilo's van de afgelopen tijd er weer af zou zo fijn zijn. 

Wat een positieve berichten allemaal 😁

Ik was vanmorgen iets zwaarder dan gisteren, maar in totaal nog steeds lager dan dinsdag, dus ik maak me nog geen zorgen. Ik ga mijn volgende kleine stap inbouwen, dit wordt denk ik wel een moeilijke, ik ben namelijk, als ik brood eet, dol op een boterham met pure hagelslag, in totaal zo'n 3 of 4 boterhammen per week. Die ga ik vervangen voor een gezonde optie, groentespread, hummus oid.

Mug schreef op 06-01-2023 om 11:22:

Ik ben blij! De internist belde vanmorgen dat mijn schildklierwaardes eindelijk normaal zijn dankzij de medicijnen. Na twee jaar klooien ermee! 🥳 Nu hopen dat het een poosje zo blijft 🤞

Nu zou afvallen dan ook makkelijker moeten gaan, dus heb ik er gewoon echt zin in! Al die kilo's van de afgelopen tijd er weer af zou zo fijn zijn.

Fijn!

Wat een goed nieuws Mug! Ik kreeg hier helaas minder goed nieuws van de internist. Mijn nieren lekken nog steed eiwit, dus bloeddrukverlagers moeten verder omhoog qua dosering, mijn nuchtere suikers waren te hoog, kijken we nog 3 maanden aan maar anders ook daar medicatie voor. Krijg meteen snaaizin, maar heb ik dus niet aan toegegeven💪🏻

Goed bezig, iedereen!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-01-2023 om 14:17

Poison schreef op 06-01-2023 om 13:21:

Wat een goed nieuws Mug! Ik kreeg hier helaas minder goed nieuws van de internist. Mijn nieren lekken nog steed eiwit, dus bloeddrukverlagers moeten verder omhoog qua dosering, mijn nuchtere suikers waren te hoog, kijken we nog 3 maanden aan maar anders ook daar medicatie voor. Krijg meteen snaaizin, maar heb ik dus niet aan toegegeven💪🏻

He bah, dat is inderdaad minder goed nieuws. Heel goed dat je niet gesnaaid heb! 

Net 1,66 km gewandeld. Waarvan de helft hijgend en de hele weg met oplopende pijn. En zo gaat het al maandenlang. Ik hoopte dat er onderhand wat vooruitgang zou zijn.

Jammer dat je geen goed nieuws gekregen hebt. Wel heel sterk van je dat je niet hebt toegegeven aan je snaaizin!👍

Dat is een minder bericht. Goed dat je weerstand hebt geboden tegen de snaaizin!

Schemerlampje schreef op 06-01-2023 om 14:36:

Net 1,66 km gewandeld. Waarvan de helft hijgend en de hele weg met oplopende pijn. En zo gaat het al maandenlang. Ik hoopte dat er onderhand wat vooruitgang zou zijn.

Wat een teleurstelling... Ik hoop dat het in de toekomst toch beter zal gaan.

Ik zit weer op 63 kilo. Ik houd mezelf maar voor dat ik in ieder geval niet aangekomen ben. Gisterenavond was ik bij vrienden en heb ik wel meegedaan met de hapjes. Ik wist dat ik er niet van af zou kunnen blijven dus heb ik gekozen om deze avond te labelen als een avond waarop ik wel ging eten. Vanavond eet ik niet meer na 19 uur. Het lukt nu 5 van de 7 dagen. Geen 100% score maar zeker wel winst.

ik ben blij met de energie die ik de laatste 2 dagen heb. Denk dat het komt omdat ik weer met mijn lijf bezig ben, waardoor ik weer actiever ben. 

vandaag een kwartier wat yogahoudingen gedaan, gewoon wat rek en strek oefeningen die ik liggend of zittend kan doen en weinig kracht en energie kosten. Dus doet weinig voor mijn lijn, maar wel goed voor lijf 😊

Vandaag ook 700 meter gewandeld, al moest ik halverwege even stilstaan omdat mijn hartslag boven de 100 schoot. Toen die weer rustig was fijn verder gewandeld. Komende week hou ik het nog even op dit rondje. Pas verder als dit goed blijft gaan.

Maar in kader van goede voornemens wil ik in elk geval proberen om mijn energie en klusjes zo te verdelen dat ik beiden 4/5 keer in de week kan doen. Misschien niet veel, maar als dat mij lukt voor mij heel wat😊 (en nu hopen dat mijn pech niet weer roet in het eten gooit )

Ik vind het moeilijk om weer in het juiste kha-patroon te komen, maar vandaag lukte het. 

Ontbijt een beker melk.

Lunch buffelmozzarella met vleeswaar, olijfolie en kerstomaatjes.

Avondeten aardpeersoep (nooit eerder gehad of gemaakt) met knoflookgarnalen. De aardpeersoep was verrassend leker, een beetje zoetig.

Hier gaat het goed. Nog steeds erg moe, maar komt misschien ook door even veel aan mijn hoofd en 2 weken vakantie met 'kleine' kinderen is druk (eerste keer met beide alle dagen, hiervoor ging jongste nog 3x in de week maar de opvang). Gisteren geregeld dat ze naar opa konden, dat gaf even lucht! 

Qua eten gaat het prima. Man had een tgtg van de bakker en daar zaten 4 gebakjes bij. Heb nog even gedacht ach die ene kan wel, hele week goed gegeten! Maar nee. Ik vond het zonde en had er eigenlijk niet eens echt zin in.

Vanochtend gedeeltelijk gesport en zelf training gegeven, naar zwembad heen en weer gefietst i.p.v. de auto gepakt. 
Zit over de 8000 stappen dus dat is mooi.

@Lollypopje
Je bent heel lief voor je lijf! 700m is ook al heel mooi, en als dat is wat jij nu kan is dat toch prima? En yoga! Zou ik eigenlijk ook vaker moeten doen. 
Heb je speciale oefeningen ergens vandaan? Klinkt wel fijn om het zo rustig aan te kunnen doen.

@Poezenmeisje 

Aardperensoep, klinkt bijzonder! Ook nog nooit gehad. Dat wil ik wel eens gaan proberen.

Vanmorgen gesport en vanmiddag gewandeld en net na het eten nog een snel rondje. Nu 17.000 stappen gezet. Gisteren wel een halve Tony reep met man op en net 2 mini koekjes uit het kerstpakket maar verder wel kha gehouden.
Morgenvroeg weer even naar de sportschool en in de middag op de fiets naar het theater ( hang uur).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.